Iemand verstand van laptops die mijn vriend om wil praten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    We moeten een nieuwe laptop, die van ons is de accu kapot leest geen cd's meer enzovoort gewoon versleten.
    Nu wil meneer perse intel core i5 ofzo, maar dat kost meer dan 500 euro ! :$ Ik vind 350 een prima bedrag !
    En waarom wil die dat omdat we soms weleens wat dingen binnensluizen ;) en volgens hem MOET je dan perse zo'n dure blabla. Is dat echt zo of zit die gewoon lulkoek te verkopen ?

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Lulkoek. Als binnensluizen van wat films e.d. het enige zware is wat de laptop moet doen dan is de goedkoopste nog goed genoeg. Enige wat wel handig is is extra schijfruimte.

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik vind i5 echt een must, de snelheid zal uiteindelijk toch weer snel achteruit gaan door gebruik en leeftijd. Wij gaan nu zelfs voor een i7!
    Moet ik wel bij vermelden dat we hem extreem intensief gebruiken.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Is de hele dag zp ook intensief?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt mij niet.

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Goedkopere laptops gaan sneller stuk. Worden snel traag etc.
    Zo hebben mijn schoonouders een packard bell van ongeveer 3 a 4 jaar oud. Je wilt niet weten hoe vaak ik bij die laptop heb gezeten om hem weer te laten lopen.
    Terwijl ik zelf een duurdere had van 10 jaar oud, en die begon toen pas af te takelen.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goedkoop is echt wel vaak duurkoop hoor. Je hebt gewoon een sneller systeem en ze gaan langer mee. Ik vind 500 euro helemaal niet zo duur voor een goede laptop moet ik zeggen. Dat ben je er wel zo voor kwijt misschien nog wel meer.

Maar als je er alleen mee wil internetten en je vind het niet erg om over een poosje weer een nieuwe te halen of je wilt het geld er niet aan uit geven dan zou ik het niet doen en gewoon voor een van 350 euro gaan. Het is per gebruiker echt wel verschillend en afhankelijk waar jij/ jullie waarde aan hechten.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Ik doe nu vooral online boekhouden en zp-en, maar ik moet er straks ook foto's op bewerken. Dan is een iets duurdere met snellere processor en videokaart wel handiger/ fijner werken.
    Maar voor alleen internetten, dan zou ik ook een van 3/400€ kopen.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik persoonlijk zou voor een beetje middenmoot kwaliteit gaan. Dan zit je echter toch wel rond de 550 euro.

Sorry ik ga mee met je vriend ;)

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Idd die duurdere gaan over het algemeen langer mee.
    Ik heb een MacBook van ruim 8 jaar. Loopt op zich nog als een zonnetje.
    Nieuwprijs was 1300,-
    Das is niet de levensverwachting van een computer van 250 euro.

11. minon

minon Niet meer actief

500 euro valt best mee. En goedkoop blijkt vaak duurkoop. Ik heb een acer staan van inmiddels 8 jaar oud en die doet het nog perfect. Gebruik em niet veel meer nu ik mn ipad heb maar deed er alles op. Films, foto's etc etc. Mijn zus is toen voor een sony gegaan en die was binnen twee maanden al gecrasht en in de eerste twee garantie jaren totaal 7 keer. Misschien domme pech maar ik ga dan toch met je vriend mee.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee hoor vind het geen lulkoek... die van ons was één van de goedkoopste (300) en dat merk je ook gewoon.. Hij is nu iets meer dan 1 jaar oud en word soms al wat trager, opstarten gaat niet altijd lekker, soms wil hij niet afsluiten?? word dus tijd om hem eens weg te brengen.
    We hadden er toen de financiën niet voor, maar de volgende word ook een betere hoor!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zorg dat je een goed duurzaam merk neemt zoals Asus, Sony, Lenovo. Acer, HP enz. gaat gemiddeld genomen veel vaker stuk. Op zich is een lagere processorsnelheid prima en hoef je geen i5 om gewoon wat te internetten en films e.d. binnen te halen. Pas als je de notebook intensief gebruikt voor je werk en bvb grafische toepassingen is de snelheid een issue. Prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd, wil persoonlijk alleen met appeltjes spul werken. ;) Succes!

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Gaat veel langer mee. draait veel beter.. Dus gewoon een core i5 nemen daar heb je tenminste iets aan op langer termijn.

Durf te wedden dat je je dood gaat erger aan langzame troep.

Sorry kan het niet eens zijn met je

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    550 is niet veel voor een gemiddelde laptop voor dagelijks gebruik. Speelt hij ook games erop is het waarschijnlijk niet een een top ding. Onze laptop is een gamer laptop en koste ruim 1000 euro. Hij wordt intensief gebruikt.

Specificaties zeggen echter meer over de prijs dus weet niet of je die kunt neerzetten om te vergelijken? Prijs zegt niet alles namelijk

16. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou ook voor de duurdere gaan zeer waarschijnlijk heb je daar meer en langer plezier van.
    Al is het altijd rotgeld :(

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Inderdaad, de i5. Sorry.
    Hier twee laptops thuis. Die van mij is wel een goedkope hoor, maar ik heb ook geen cd-driver erin enzo. Dat drukt de prijs ook wel wat. Ik gebruik hem alleen voor administratie en de website van onze BV. Dan vind ik het niet erg dat het lang duurt voor hij is opgestart.
    Vriend heet wel een duurdere laptop maar daarnaast gebruiken we ook een NAS om de laptop wat te ontlasten.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Een lenovo heeft zowel de juiste kwaliteit (oké, niet voor gamen of geavanceerde foto/videobewerking natuurlijk; maar wel voor binnensluizen en ZP'en ;) ) voor een betaalbare prijs.

Ik ben zó blij met mijn laptop. Hij doet niet onder voor mijn vorige laptop van 1100 euro - en ik heb er geen 500 euro voor betaald.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat een duurdere langer meegaat is hier dus niet het geval beide laptops dus na 3 jaar kapot. Idem dito bij mijn vader dus daar vertrouw ik niet echt op sorry haha.

Oke het wordt dus een i5 eerst nog even doorsparen dus..

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Appeltjesspul; gheghe!:D Hier ook verzot op dat fruit!:p

Deel Deze Pagina