Weet iemand of er ergens al (of nog) kikkerdril te vinden is? Mijn zoon is een natuur en dieren liefhebber en hij wil heel graag van dichtbij zien hoe de verandering van dril naar kikker in zijn werk gaat. Natuurlijk zetten we de kikkers weer in de natuur uit. Wie weet waar we moeten zijn? Groetjes Floor.
Ik denk dat je een beetje aan de late kant bent. Wij hebben inmiddels een maand kikkervisjes in huis. Deze kwamen 2 dagen nadat ze in de kom zaten al uit. Je zou nog even in de sloot kunnen kijken. Let er op dat je de kikkervisjes terug zet in de sloot waar ze uit komen.
Toevallig vandaag kikkervisjes gevangenen met neefje en nichtje. En waar? In de vijver in ons eigen tuin ☺️ Dril zal er dus niet meer zijn denk ik, zijn volgens mij allemaal mini kikkervisjes geworden!!
Iemand zei dat tegen mij toen ik vertelde dat ze het bij mijn zoontje in de klas hadden. 'Daar zou ik melding van moeten maken, want dat is strafbaar', zei zij toen. Ik wist dat ook niet.
hier ook kikkervisjes.. met slootwater uit de sloot waar ze vandaan komen en een schep zand onderin. Ze worden behoorlijk groot al.. nog geen pootjes te zien, maar denk dat het niet lang meer gaat duren.. Ik heb er waterplantjes inzitten en stukjes kurk indrijven zodat ze uit het water kunnen mocht de tijd daar zijn.. Zodra ze dat doen gaan ze terug naar de sloot vrees dat er i.d. geen dril meer is.. kwam gisteren al een hele berg jong spul tegen in het bos
Ik vind het heel goed dat het verboden is. Je kan in een vissenkom/bakje immers nooit goed genoeg de natuurlijke omgeving nabootsen. Die beestjes horen gewoon in de sloot en niet in een kom.
Denk inderdaad dat er geen kikkerdril meer is. Hier zijn ze namelijk inmiddels ook al een aardig tijdje kikker visjes! Het is trouwens zo leuk om de ontwikkeling te zien,maar kikkervisjes zelfs zijn ook erg grappig om te bekijken!