Brr morgen tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Fiene, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Al 12 jaar ga ik niet naar de tandarts, alleen het idee al zorgt voor een paniekaanval.
    Vroeger ging ik alleen als ik valium kreeg, maar zelfs dat trok me nu niet over de streep.

Vannacht had ik voor de zoveelste keer kiespijn, maar als ik niet zwanger ben slik ik een paar ibuprofennetjes en na een paar dagen is het wel weg. Nu ben ik zwanger en tsja... geen ibu dus en paracetamol hield niets uit. Jankend van de pijn mijn man een tandarts laten bellen en hier kon ik vanavond om 17 uur terecht.
    Gezegd dat ik echt panisch ben, etc etc.
    Komen we daar aan, zit er schijnbaar iemand in de stoel die geboord werd en dat hoorde je door de hele wachtzaal (inclusief auw! van de patient!)
    Ik zat dus al helemaal te trillen etc en kon wel janken.
    Anyway, ik was aan de beurt, hij zegt dat ik in de stoel moet gaan zitten (stelt zich niet voor, was niet rustig of wat dan ook) snauwt me toe dat ik mijn mond open moet doen en gaat als een bezetene op mn kiezen staan rammen waarbij ik zowat door de grond ga en begin te huilen.
    Resultaat: 1 kies ontstoken, 2 kiezen afgebroken (ja duh dat zijn ze al 8 jaar maar heb daar geen last van) en alles moest er maar uit. Hiervan raakte ik natuurlijk nog meer in paniek, vooral omdat hij niet zeker wist welke verdoving hij mocht gebruiken. Puntje bij paaltje zat ik als een idioot te trillen en besloot hij me niet te kunnen helpen en door te sturen naar het ziekenhuis met angstpoli.
    Ik moest maar een paracetamolletje en AB nemen tot ik daar terecht kon.
    Thuis ZH gebeld, kon 14 december terecht! Uh ja, HALLO, ik heb NU heel veel pijn, en als die pijn 14 december over is ga ik echt niet naar het ZH hoor!
    Oh, ineens kon ik morgenochtend op 9 uur terecht. Zelf denk ik dat die afgebroken kiezen er maar uitmoeten, maar ik hoop dat die ontstoken kies nog te redden is, wortelkanaal behandeling ofzo.
    Ze gaan me morgen dus ook sederen, dus veel zal ik er niet van mee krijgen. Mijn man gaat mee, mijn schoonouders zijn hier in de buurt op vakantie en komen op de kinderen passen.
    Ik ben doodsbang, maar ik heb zoveel pijn (nu nog meer dan voori k naar de tandarts ging) dat ik wel moet.
    Voor mij is dit een grote stap, ik heb al jaren last van angstaanvallen (op het hoogtepunt kon ik de straat niet meer op) en ik ben echt bang dat ik morgen helemaal gek wordt.

Duimen jullie voor me?

2. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Wat stoer van je dat je gaat! Ik ben ook een angstig. Iedere keer gaat het beter! Maar komend jaar moeten er verstandskiezen uit! BRRR

3. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    En ik duim met je mee!

4. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

vervelend die angst ben er zelf ook bang voor maar zh is echt anders en veel beter je merkt er niks van en proberen rustig te blijven (is makkelijker gezegd dan gedaan). ik zal aan je denken als je in de stoel ligt ik moet zelf om half 9 naar de tandarts heb er ook zin in.

succes en laat je weten hoe het ging.

groetjes en een knuffel san84

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Jij ook sterkte San!
    Het liefst zou ik nu gewoon een valium innemen, maar helaas, zwangerschap en valium gaat niet samen, dus ik moet het nu zo uitzingen. Ik zit constant te hyperventileren, heb sinds 18 uur al 4 paniekaanvallen achter de rug (en het ging de laatste tijd zooooo goed!) maar we moeten door he?

Iemand enig idee wat ik kan doen om die pijn te verlichten? Kruidnagel werkt niet, ik heb een verdovend goedje uit de VS, en dat werkt ook niet (ontsteking zit echt van binnen dus kan het er niet direct opsmeren) en spoelen met koud of warm water ook niet :( Heb al paracetamol op, maar de pijn wordt niet minder.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik ben net zo bang voor de tandarts als jij!!! ik krijg ook echt een paniekaanval als ik alleen maar de tandarts moet bellen, ik heb al eens een angstbehandeling gehad, maar ben nog steeds erg bang!
    Heel veel sterkte, en ik zal voor je duimen!!!
    Gelukkig krijg je er weinig van mee, (zoals je zelf zegt) en je man is erbij!
    Beloof je zelf iets leuks of lekkers (;)) als je klaar bent. verder heb ik ook geen tips, je moet er gewoon door heen!

7. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    spoelen met cloride of zoiets kun je bij de apotheek halen of drogist.

sterkte ermee en jezelf niet helemaal gek maken ze zijn er om jou te helpen niet om te plagen . denk aan andere dingen en wat morgen komt zie je morgen weer . groetjes

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ben je na die angstbehandeling wel nog naar de tandarts geweest?
    Na die hork van vanavond ben ik nog banger dan ik al was natuurlijk.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarmee word je gesedeert? Lachgas neem ik aan?

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Meid, wat knap van je dat je morgen naar de tandarts gaat!
    Ik ben vorige week ook na jaaaaaaaaaren weer bij de tandarts geweest, en het is me zooooo ontzettend meegevallen!
    Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad en heb werkelijk NIKS gevoeld. Ook geen napijn gehad. Ik denk nog steeds elke dag 'waarom heb ik zo lang gewacht? Waar heb ik me in vredesnaam zo druk om gemaakt?'
    Als je morgen goed verdoofd bent en niks voelt, zul je vanzelf merken dat je relaxter word. Althans, dat had ik (en ik ben ook een echte angsthaas!) en ik hoop dat jij dat ook krijgt morgen. Misschien denk je na die tijd zelfs wel hetzelfde als mij ;) Ik heb over 2 weken weer een controle afspraak staan, en mijn houding is nu van 'Bring It On!'

Heeeeeeeeel veel succes morgen! Het komt écht allemaal goed.
    Wees maar alvast heel erg trots op jezelf meid!

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Had ik precies hetzelfde

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat ontzettend goed dat je de eerste stap hebt genomen!!!

Spoelen met jenever, daar zong ik de kiespijn mee uit.:)

Vanmorgen na 3,5 jaar geen tandarts 3 kiezen laten maken.. Leuk was anders maar heb het wel gedaan en ben best trots op mezelf..

Maak jezelf trots, ook voor je kindjes meid!;)

13. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Nope, via een infuus. Ze weten dat ik zwanger ben en daarom wilden ze onder gehele narcose niet doen.

14. liebrando

liebrando Niet meer actief

meis ik vind het enorm stoer van je dat je de stap hebt gezet. Ik heb bij dezwangerschappen van me 2 jongens enorm last gehad ik stond echt elke maand wel een week op me kop. Maar na de tandarts nee durfde ik niet. Bij me meisje nooit ergens last van gehad.....Maar ik ben vorige maand wel voor het eerst na de tandarts geweest en ik moet 4 verstandskiezen en 1 melkkiesje trekken laten en 2 gaatjes boren. Dit na 13 jaar!! Ik heb echt doodsangst voor de tandarts maar ik heb wel een afspraak gemaakt om de eerste 2 kiezen eruit te laten halen, kan het steeds wel uitstellen maar ik vond dat ik nu echt maar eens wat moet gaan doen anders word het alleen maar erger.

meis zet hem op morgen!! Je bent al enorm stoer dat je bent gegaan dit kan je ook!!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wees blij, kan je zelf gaan betalen, en die prijzen zijn achterlijk hoog.

En lachgas is geen narcose.

16. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik moet sowieso alles zelf betalen ;) heb geen tandarts verzekering.
    Lachgas is geen narcose, maar bieden ze in het ziekenhuis niet aan, ik wilde graag wel onder narcose, maar helaas.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    knap van je meid!

ik moet morgen ook naar de tandarts... voor het eerst in een jaar of 6... en ik weet dat het niet goed zit... ik vind het ook zoooow eng....

18. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Oh tis morgen wel een goede dag voor de tandartsen, allemaal angsthazen op afspraak!

Bedankt voor alle steun, iedereen succes morgen!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je weet dat een algehele narcose ongeveer 500 - 1000 euro kost he? Afhankelijk van de sessie. Ik denk dat dat niet echt een helaas is.

20. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik betaal liever iets meer dat ik er niets van mee krijg dan dat ik alles wel meekrijg. En ja ik weet wat het kost, en zou dat als ik niet zwanger zou zijn het er zonder twijfel voor over hebben.

Deel Deze Pagina