Schuld terugbetalen?

Discussion in 'De lounge' started by NAncy79, Jan 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Mijn zusje incl. vriend hebben nog bijna E 20.000,- schuld bij mijn vader. Door allerlei zaken is het contact verbroken maar mijn vader wil wel graag zijn geld terug zien. Helaas nooit wat op papier gezet etc want tja... het is je kind he :x Wel altijd een betalings-staatje bijgehouden. Is gewoon een overzichtje in excel dus waarschijnlijk niks mee te beginnen...

Denk het niet helaas, maar is er juridisch nog iets mogelijk of jullie weten? Vriendelijk vragen helpt niet want dan verdwijnen ze weer met de noorderzon...

Alvast enorm bedankt voor jullie antwoorden

2. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    Belgiƫ
    pfff erg hoor voor je vader maar inderdaad,denk niet dat je juridisch iets kan beginnen omdat er niets op papier staat. Ik zou eens een advocaat contcateren want dat ben ik natuurlijk niet ;)
    i.i.g Veel succes!

3. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Oh ik durf het je echt niet te vertellen, maar wat een rot situatie zeg. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering die je kan bellen? En anders even bij de rechtshulp winkel langs?
    In ieder geval veel sterkte!

Liefs Mamaloe

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Zijn er betalingen over de bank gegaan? Of die 20.000? Want dat is bewijs.
    Heeft hij het geld ergens voor nodig? Het blijft inderdaad je kind. Dus vroeg of laat komen ze vast wel weer tot elkaar en zal dit ook wel weer goed komen. Maar je weet nooit hoe lang dat nog gaat duren.

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als je iemand in goed vertrouwen geld leent dan is dat bijna niet terug te halen via het rechtssysteem. er staat niks op papier en je zusje kan ook zeggen dat je vader het gegeven heeft, dan is het haar woord tegen dat van je vader.
    heel veel succes!

6. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    bedankt voor jullie antwoorden...

Het zijn elke keer 'kleine' bedragen geweest en dus handje contantje, dus geen bewijzen niks helaas...

En ze hebben ook gestolen etc dus goedschiks komt dat geld denk ik nooit meer terug. Daarom maar kwaadschiks :(

7. Linda27

Linda27 Actief lid

May 29, 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Ik denk helaas dat je het niet meer terug gaat zien :(

Wij hadden het andersom, de man die mijn hubbie verwekt heeft, heeft zonder dat mijn hubbie het eerst wist (te lang verhaal om hier verder neer te zetten) ook een paar duizen euro gejat. zelfs een creditcard gefraudeerd op naam van mijn hubbie. Zelfs aangifte gedaan tegen die man en omdat het zijn woord tegen dat van ons was werd er niets mee gedaan :(:(

Ik hoop voor je dat je alsnog een manier ziet om het geld terug te krijgen.

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    denk niet dat je het geld kan terug halen, er is geen bewijs van een geld overdracht...

Het is wel iets heel anders, maar misschien kan je vader er iets over opnemen in zijn testament?! Recht op het kindsdeel blijft ze houden, maar ze kan wel misschien die 20.000 minder krijgen over de rest (en jij en andere benoemden hebben die 20.000 dan meer om te verdelen onder elkaar). Dan is die 20.000 een soort voorschot op de erfenis! (gaan wij misschien ook namelijk doen, ipv lenen het een voorschot op de erfenis laten zijn)

Je vader heeft het niet terug, mocht ie het nu ergens voor willen gebruiken. Maar geeft hem misschien wel een eerlijker gevoel voor later?!

Share This Page