ooglaseren

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje11, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai meiden,
    Ik draag nu ruim 20 jaar lenzen en sporadisch mijn bril. Ik begin langzaam steeds meer last te krijgen van het dragen van lenzen en vind het dragen van een bril niet erg fijn ivm mijn werk.
    Ik zit al lange tijd te denken aan het laseren van mijn ogen maar blijf het steeds maar uitstellen doordat ik het doodsimpel nogal spannend vind. Hebben jullie hier ervaringen meer. Ik woon zelf in de regio alkmaar en heb begrepen dat het ziekenhuis in alkmaar goed bekend staat?
    Alvast dank voor het meedenken

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn oog is gelaserd bij vision clinics in utrecht. Ik vond het doodeng maar het viel reuzemee..

WEet niet wat je precies wilt weten?

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Ik heb mijn oog ook laten laseren bij vision clincics in Utrecht, vondt de behandeling super meevallen, het resultaat is heel goed en ook de nazorg was prima.

Ik heb ook jaren lang een bril gedragen, kon geen lenzen hebben ivm droge ogen (alles geprobeerd) nachtlenzen geprobeerd maar die corrigeerden niet voldoende, voor mijn gevoel was dit het laatste wat ik kon doen om van mijn bril af te komen. gelukkig heeft dat gewerkt!

4. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Dank jullie wel meiden. Wat toevallig allebei in Utrecht. MIjn vragen gaan vooral over de pijn tijdens en na het laseren, hoeveel dagen je echt beperkt bent (ivm werk en zorg voor kleine) en hoeveel je per oog ongeveer kwijt bent. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken bij vision clinics, ga even speuren. Nogmaals dank en hoop nog wat antwoorden van jullie los te krijgen :)

5. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    ps Johana,mijn opticien begon ook over nachtlenzen.. zijn dat harde lenzen en hoe slaapt dat :) zou dat dan minder belastend zijn dan overdag lenzen dragen????? Ik draag trouwens daglenzen zacht maar merk gewoon dat ik de laatste jaren frequenter last heb van irritaties in het oog

6. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    Ik heb 6jaar geleden mijn ogen laten laseren in Turkije! Het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen..Het laseren zelf vond ik helemaal niet pijnlijk. je krijgt wel een klem om je oog open te houden zodat je niet kan knipperen. dat vond ik wel een beetje raar maar de behandeling zelf was binnen een paar seconden gebeurd. wel kan ik me herinneren dat ik echt een vieze geur rook van iets dat verbrand werd. na een uur ongeveer kreeg ik wel een beetje last van mn ogen, niet dat het echt pijn deed maar meer alsof er zand in mn ogen zat en ook kon ik geen licht verdragen maar volgens mij moet je ook 1 dag dan met een zonnebril op lopen. mn ogen hebben die hele dag wel getraand maar het was echt totaal niet pijnlijk. ik moest wel om de 2uur ofzo mijn ogen druppelen. de volgende ochtend had ik ook echt helemaal nergens meer last van en genoot ik van alles om me heen.. Ik zat ook echt de hele tijd alle borden in de verte op te lezen hihi, Ik had trouwens -5 dus er ging echt een hele nieuwe wereld voor me open!! oja trouwens direct na het laseren stond ik op en keek naar de klok en ik zag gelijk al heeel scherp!! :) succes met je beslissing!!

7. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik heb nu nachtlenzen en zit nog in de instelperiode. Het zijn harde lenzen en ik merk er absoluut niets van als ik slaap. 's Ochtends lenzen uit en voila; scherp zicht. Geen lenzen meer, geen bril. En áls je dan last hebt van je oog, kun je er lekker zonder er bij na te denken in wrijven ;).
    Het bevalt mij super. De lenzen van nu zijn zo gemaakt dat je ze ook gewoon kunt dragen. Ik ben net begonnen en heb weleens een slechte dag. Dan is het zicht wat minder en dan doe ik ze in.
    Echt het informeren waard...

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik heb ook nachtlenzen en vind het echt ideaal. Zie altijd scherp; doe ze in het weekend ook wel eens een nacht niet in en dan is mn zicht nog steeds prima, wel ietsje minder.
    Ik had hiervoor harde lenzen, maar idd ook redelijk droge ogen en dan werk met airco is niet echt een handige combi, maar nu geen last meer van. Ik doe ze vlak voordat ik ga slapen erin en haal ze er s morgens gelijk weer uit.
    Er zijn wel wat beperkingen qua sterkte en ze zijn vrij prijzig.

9. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    Heb mijn ogen ook laten laseren in turkije.
    Afgelopen maand, geen pijn en meteen al scherp zien.

10. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Dank jullie wel voor alle reacties, heel fijn!
    En ook wel geruststellend moet ik zeggen...
    MOest dus vandaag naar de oogarts omdat ik weer een ontsteking had; het probleem lijkt hem te zitten in het traanfilter. De ogen zagen er verder gezond uit en de oogarts gaf aan dat hij verwacht dat lenzen ivm traanfilter op een gegeven moment idd voor mij gaan ophouden. We hebben het gehad over de alternatieven en nachtlenzen werden door hem zeer sterk afgeraden ook ivm met bovenstaand, al geloof ik dat hij sowieso niet erg enthousiast was over de nachtlens. Ik heb nu een afspraak hier in het oogcentrum gemaakt voor een voorgesprek en ik denk dat ik het ga doorzetten. Moet nog even kijken of er qua verzekering nog wat te doen is, zit nu bij Delta Lloyd en die vergoeden vrijwel niets. Raar he, ik ben al meermalen geopereerd zonder stress maar nu het om mijn ogen gaat.....
    Werden bij jullie beide ogen tegelijk gedaan? Is dat uberhaupt mogelijk??? En welke methode is bij jullie toegepast? Hihi, klinkt heeeel nieuwsgierig....

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb in 2000 mijn ogen laten laseren bij het Lasikcentrum in Boxtel. Eerst het ene oog en 'n paar seconden later het volgende oog. Ik moet eind augustus terug omdat ik weer een klein afwijking heb (-0,25 en -0,50). Ze gaan dan kijken of het inderdaad een afwijking is of dat er een "droog" vlekje op m'n ogen zit.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ga volgend jaar mijn ogen laten laseren.. Ik wil het bij Dunya goz hastanesi doen, maar mijn man die zegt dat we ook naar Kayseri goz hastanesi kunnen gaan.

Waar heb jij dat laten doen?? En wat kost het ongeveer??

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook in Antalya allebei onze ogen laten laseren.
    Geweldig!
    Ben zo blij dat ik de bril niet meer op hoef:D

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    We hebben dat overigens bij Talyagöz laten doen.
    Het heeft ons per oog 250 euro gekost.
    Voor beiden onze 2 ogen was het 1000 euro samen.

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik vond de nachtlenzen kwa slapen reuze meevallen. Maar ik heb een stel flinke cillinders en die werden niet goed gecorrigeerd. Het gevolgd was dat mijn ogen heel snel terugliepen ik dus smiddags doodmoe was omdat ik niet goed kon zien. Oftewel voor mij geen succes.

Ik vond de belasting met het ooglaseren meevallen. Ik was de eerste dagen wel erg moe en ging halve dagen werken. Maar na een week of twee was dat over (maar dat zal voor iedereen verschillend zijn) Ik heb geen pijn gehad eigenlijk. Als je gewoon goed doet wat er gezegd wordt heb je de beste slaagkans. Ik heb twee kinderen en het was prima combineren, moest alleen bij de eerste controle even iemand meehebben (dat was de volgende dag) omdat ik niet auto kon rijden nog...

16. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    Hoi meid ik heb het bij mayagozhastanesi gedaan kosten zijn €650,- voor beide ogen. je hebt wel na controle de volgende dag en op dag 10.als je nog vragen hebt hoor ik het wel. oja het was wel in kayseri

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jaa daar ga ik volgend jaar ook mijn ogen laten laseren:D:D:D

Deel Deze Pagina