ik ben nu 5 jaar met mijn vent, en wij hebben het nog steeds, wij kietelen mekaar, stoeien in de avond nog even in bed ( en nee daar komt niet altijd seks van ) kussen nog geregeld een bloemetje, nee dat doet mijn vent ook niet, maar puur omdat hij weet dat het bij mij de prullenbak in gaat, ik hou niet van bloemen, het staat alleen maar in de weg en de kinderen kunnen het zo pakken en dan ligt het door de hele kamer, maar hij neemt geregeld dat stukje chocolade mee wat ik lekker vind, of die mooie tas die ik 3 weken geleden zo mooi vond of als ik bijv van merkkleding een leuke broek heb gezien voor zoonlief maar ik vind het te duur.... en hij eigenlijk ook..... dan koopt ie het zo heel af en toe toch... omdat hij weet dat ik stiekem die broek wel heel errug leuk vind ! en hier hebben we ook heus weleens woorden of gezeur, maar dat hoort erbij, het is onmogelijk om nooit ruzie met elkaar te hebben, de mensen die nooit ruzie zeggen te hebben die hebben weer heftige discussie's die ik misschien wel versta onder ruzie, maargoed, misschien moet je je vent vragen om rustig te gaan zitten, en jou uit te laten praten, maak nooit geen verwijten, dan bereik je het tegenovergestelde, en misschien zou je zelf kunnen beginnen, hem een keer wat mee te nemen.... gewoon iets kleins, omdat je toch in de winkel was, of uitgebreid gaan koken, kinderen bijtijds naar bed, kaarjes aan, en er gewoon niets van verwachten, misschien als jij dingen doet en hij ziet dat.... dat hij het gaat waarderen, en om iets terug te doen hij misschien ook wel zulke dingen gaat doen ?
Ik ben nu ruim 8 jaar getrouwd en wij hebben behoorlijk onze downs gekent,en ook ups natuurlijk,maar we zijn nog steeds in love en knuffelen veel of lopen hand in hand deed hij dat in het begin wel allemaal dan?of heeft hij dat nooit gedaan?want dan zou het wel moeilijk zijn om het daarin te gaan veranderen,maar je kunt er natuurlijk wel rustig met hem over praten over hoe jij je daar over voelt
Idd wij hebben dat na 11 jaar ook nog steeds,dus het kan zeker wel. Maar ik denk dat als hij echt zo is dat je dat niet kan veranderen ja voor even maar dan zwakt het wel weer af denk ik,dus dan zal je het moeten accepteren. Ik zou er in ieder geval nog een keer over praten.
Als ik niks voorstel dan zit meneer hier vast met z'n neus in z'n laptop! Spontaan een bloemetje mee naar huis nemen? Niet eens als ik er om vraag! Stemverheffing, gek doen, bepaalde spontaniteit, m'n kleren van m'n lijf afscheuren...doe maar gewoon, doe je al gek genoeg. Kan me ook druk maken om het feit dat hij zich nergens druk om maakt. Tuurlijk vind ik dat wel eens jammer en word ik er ook wel eens boos om maar die rust is eigenlijk wel wat ik nodig heb en voor die gekke dingen en voor 'm wakker te schudden heeft ie mij...we vullen elkaar eigenlijk heel goed aan. Wat wel scheelt is dat we nog elke dag samen lachen en veel knuffelen en stoeien, dat knuffelen heeft ie mij zelfs geleerd! Ik kan ook heerlijk wegzwijmelen bij een romantische film en als ik sommige mannen met een bosje bloemen zie lopen zucht ik ook wel eens...maar een film wordt aangedikt en ken genoeg stelletjes die uit elkaar zijn, ondanks de bosjes bloemen. Kijk niet teveel naar anderen, elke huisje heeft z'n kruisje...en kijk naar wat je wel hebt. En misschien die tv/laptop/weet ik veel wat eens uitzetten, wijntje inschenken en dan volgt er misschien wel een fijn gesprek....en misschien zelfs een stoeipartij. Heeft ie al dingen trouwens wel gedaan of is ie altijd zo geweest? Als ie veranderd is dan kan je misschien eens naar het waarom vragen en anders is het het aard van het beessie en zijn jou verwachtingen veranderd...gewoon erover praten dus
Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen... Hij geen wijn? Pak je zelf een glaasje! (hier andersom ik vind wijn niet echt lekker en mn man wel...hij aan de wijn ik aan de cola ) Kietel je hem wel ooit? Mijn man doet ook wel gek hoor maar ik kan soms los gaan en dan is niemand veilig! Romantisch...als ik daar over begin dan pakt mn man er waarschijnlijk een woordenboek bij HET romantischte wat hij ooit deed? 3 kaarsjes bij het film kijken... Bloemen? Tja dat was t enige wat hij ooit deed en ik heb met mn stomme harses gezegd dat ik t zonde van het geld vind....hij kan blijkbaar niks anders verzinnen...dus sindsdien krijg ik niks meer! Nouja...toen ik met mn rug zat bracht hij chocola voor me mee.. en gister kwam hij ineens aanzetten met post-its. Want die vond ik wel handig heb ik een keer gezegd en ze waren in de aanbieding (vind ze ook wel handig maar heb er nou ook weer niet tig pakjes van nodig....) En soms kan ik hem ook wel schieten als hij weer zo idioot uit de hoek komt over iets waar ik me druk om kan maken of enthousiast over ben. Maarja...zo issie nou eenmaal. En je kan hem zoals je al zei niet veranderen. Maar je kan jou verwachtings patroon wel veranderen zodat je niet iedere keer de deur tegen je neus krijgt. Verras hem eens met iets leuks...plan een dineetje met zn 2 en zorg dat de kinders uit logeren zijn ofzo. Maar verwacht er verder niks van! Ook niet dat hij dit over gaat nemen want het is een man en die snappen 9 vd 10x die hintjes niet. En anders vraag je hem eens wat hij graag met jou zou doen (doe ik hier dus echt niet want dan krijg ik of een grote grijns en komt hij me pakken of een of andere vage opmerking a lá serie moordenaar ...net hoe zn stemming is!) Maar mijn ervaring is dat je eindeloos kan wachten tot de ander verandert en je er ondertussen steeds ongelukkiger door wordt. Zelf het heft in handen nemen werkt meestal wel alleen zal hij er waarschijnlijk niet of nauwelijks door veranderen.
Wat jammer dat je het zo loopt in je relatie en dat je het eigenlijk liever anders ziet. Heb je er al eens een goed gesprek met hem overgehad? Mijn man is wel heel attent, soms een aantal weken/maanden niet maar dan doet hij weer wat leuke dingen. We stoeien/ouwehoeren hier wel geregeld. En hij kan ook zeker leuke dingen doen die ik wel heel romantisch vind. Zo kom ik s'morgens in de winter wel eens bij de auto en dan heeft hij bijv op de autoramen die bedekt zijn met sneeuw geschreven dat hij van me houd. We zijn beide gek op pretparken dus 3 weken geleden had hij stiekum oppas opgeregeld en zijn we die dag samen naar Walibi geweest. Hij zei al dit doen we veel te weinig. Ik waardeer het daarom ook enorm dat hij dat dan regelt. We gaan ook wel eens samen eten als onze zoontjes al op bed liggen. Dus rond 7 uur de mannetjes op bed en dan samen lekker gourmetten. Dat soort dingen vind ik wel belangrijk. Praat er goed over met je man. Sommige mannen hebben niet eens door dat dit soort dingen heel belangrijk is voor een vrouw.
Ts ik vind het heel rot voor je dat je je er zo verdrietig om voelt. ik heb dat ook lang gehad, maar ik besef me nu dat ik daarvan niet teveel meer moet verwachten met mijn man. romantisch in de tuin doen wij nog wel en dan op initiatief van manlief. maar bloemen kreeg ik alleen in het begin van de verkering. zelfs met onze trouwdag heb ik niets gehad. en vorig jaar op mijn verjaardag ( 35 weken zwanger) kreeg ik helemaal niets. we hadden in april een bbq gekocht voor allebei onze verjaardagen, maar een kaartje en een lullig bosje bloemen had toch op zijn minst gekund. zeker als je vrouw vol zit met hormonen en met een dikke toeter loopt. ach ik vrees dat ik er vrede mee moed hebben
het kan ook anders hoor! al die punten die jij graag wilt.. dan doen we ook regelmatig (wel alleen in het weekend een wijntje..., maar super gezellig!)
Lieve Dames, Bedankt voor jullie superreacties... We hebben gister een goed gesprek gehad en we gaan echt proberen om wat meer tijd aan elkaar te besteden. Want dat is gewoon het probleem, we zijn altijd zo druk met onze 2 kids, en er zijn zoveel klussen in huis, dat we gewoon te weinig aan elkaar toekomen. Ik heb gister echt zitten huilen, en hij was heel lief voor me. Hebben ook allebei goed ons verhaal kunnen doen. Ik had een paar keer gezegd dat we anders maar uit elkaar moesten gaan (meende ik natuurlijk geen bal van, maar lok hem soms een beetje uit, gemeen he?), maar daar wou hij niks van weten. Ik kan soms ook erg moeilijk doen hoor. En hij vind dat ik altijd teveel verwachtingen heb van alles. En als 1 ding dan tegenvalt (zoals gister met de bbq) dan is het gelijk gedaan. En dan kan ik ook niet meer stoppen met negatief doen en komen alleen de negatieve dingen naar boven. Ik vroeg hem gister wat hij dan zo leuk vindt aan mij en onze relatie. Eerst kon hij niks opnoemen zo snel (daar was ik weer boos over ), maar toen we later rustig praatten kwamen er ineens heel veel leuke dingen naar boven. Dat vond ik wel erg lief van hem. Dus eigenlijk is het nu gewoon weer goed, maar moeten we echt aan elkaar blijven werken. En ik denk dat ik de eerste moet zijn om wat leuks te bedenken of met een verrassing moet komen. We zullen zien..... Ga maar eens hard nadenken nu, haha..
super om te lezen Minny dat jullie zo goed gesprek hebben gehad! relatie is altijd werken... en soms is het even nodig om ''met elkaar om de tafel te zitten''! Fijn dat jullie er goed over kunnen praten! veel plezier in het bedenken van iets leuks! Zo vinden wij bvb lekker uit eten gaan erg leuk en gezellig. Of een dag sauna. maar ja het moet wel haalbaar zijn wb oppas. (die van ons kan altijd naar mn ouders) sterkte meis en zo te lezen gaat het helemaal goed komen!!!!
Fijn dat jullie 't zo goed uitgepraat hebben! En een idee? Met het supermooie weer van aankomend weekend voor de boeg zou ik zeggen: regel zelf alles voor een BBQ en verras hem daar mee, als alles klaar staat lijkt het mij raar als hij dan geen zin meer heeft!
Zo lekker negatief! Mijn man is wel zo hoor! Ik krijg af en toe een bosje bloemen, stoeien doen we ook, en romantische avobdjes hebben we vask zat, op zijn initiatief. Minny wat vervelend zeg.. Ik weet niet wat voor tips ik kan geven, als het er niet in zit wordt het toch moeilijk denk ik! Dikke knuffel!
Ik kan me hier ook niet in vinden hoor. Wij knuffelen elkaar dagelijks, gaan altijd tegelijk naar bed, kletsen we nog wat of we keten of we seksen... Mijn man staat met een fles wijn en twee glazen voor mijn neus en zegt zullen we de vuurkorf even aansteken?? Nee het kan echt wel zo zijn hoor, maar daar moet duidelijk over gesproken kunnen worden, zonder ruzie en bokkenpruiken. Bij ons gaat het vanzelf, maar dat is niet overal, blijkbaar. Vertel hem wat het voor jou zou betekenen als hij een paar van die puntjes zou doen. Geef hem niet de schuld en verwijt hem niets. Benader het positief! Wordt bv ook niet boos als hij niet zo op de BBQ reageert zoals je zou willen, maar vraag rustig waarom hij het niet zo ziet zitten. Mss zit er wat dwars?? Succes, houd het positief!
Als jullie die dingen eerder wel hadden samen, is je verwachting wel terecht en is het een kwestie van erover praten en aangeven dat dit belangrijk voor je is. Als dit nooit zo is geweest tussen jullie, ga je waarschijnlijk dingen verwachten die helemaal niet bij hem passen en die ook nooit spontaan zullen komen.... In dat geval lijkt het mij veel verstandiger om uit te dokteren hoe hij zijn liefde voor jou wel laat zien, (en als je dat zelf niet ziet: vraag het hem eens!). Uiteraard kun je ook dan aangeven wat jij graag zou willen, maar stel je verwachtingen daarvan dan niet te hoog. Als hij echt niet zo is, KUN je hem NIET veranderen en moet je voor je eigen geluk ook echt ophouden met dat van hem te verwachten. Doe je ogen open voor hoe hij zijn liefde wel laat zien, (elk mens heeft daar zijn eigen manieren voor), en ga daarvan genieten!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik ze ook niet herken. Op de eerste de beste warme avond, zitten wij tot in de late uurtjes met z'n 2en in de achtertuin met de vuurkorf en een flesje wijn. Elk weekend gaan we samen een lekker fimpje kijken op de bank of doen we iets anders met z'n 2en. Bosje bloemen haalt ie niet, want dat vind ik zonde.... soms komt hij dus met een doosje chocolade thuis, of met de verassing een dagje vrij te hebben genomen voor ons. Maar wij zijn gewoon allebei 'zo'... als je iemand treft die hier gewoon niet van houdt, of er simpelweg niet aan denkt of om geeft, dat maakt het best wel lastig. Belangrijk is toch dat jullie van elkaar houden??? Misschien moet je hem maar eens apart roepen en toch maar eerlijk vertellen dat jij er wel waarde aan hecht of aan bent gaan hechten. Succes!
Mijn man en ik zijn inmiddels 9 jaar samen. In die tijd hebben we vele DIEPE dalen gekend. Wat ik geleerd heb: * Als je iets wil veranderen in je relatie, begin bij jezelf!!! (het is zo makkelijk en verleidelijk om in een slachtoffer rol te gaan zitten en hem steeds de schuld te geven, heb ik ook gedaan en het werd alleen maar slechter) Maar verander ik mijn visie en verwachtingen tov hem, dan draait hij vanzelf makkelijker bij. DIT is de eerste en belangrijkste regel. * Besef iedere dag dat mannen, mannen zijn. Ze zien de dingen niet zoals wij het zien, begrijpen ons vaak niet (al leg je het 100x uit, die inzicht hebben ze vaak niet) * Geef aan wat je graag wilt, maar verwacht niet te veel, let op, je zal versteld staan Voor de dames die hier wat aan hebben, succes