Ik ben verdrietig want ik kan niks

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Het wordt vast erg eentonig, maar jij kunt hartstikke goed schrijven joh!

Ik knutselde vroeger heel veel, maar ik heb tegenwoordig geen inspiratie en geduld meer! Wij deden vroeger thuis surprises met een hele grote groep en trokken in oktober al lootjes zodat het beton kon uitharden, maar mijn creaties waren altijd last minute en zo weer uit elkaar! Vaak ook papier mache inderdaad want daar was ik da wel weer heel goed in!

Ik kneep na het weken de kranten altijd weer even uit, dan waren de laagjes zo droog en kon ik verder! Verder hadden wij altijd tork rollen (nu die edet easypull dingen) af en toe ging er daar een laagje van tussen en ik ging net zo lang door tot het perfect glad was!

Maar denk vooral niet dat je niets kunt, want iedereen hier geniet van je schrijfkunst!

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, om dat nou te zien als gevolg van groep 1 overslaan..
    Geef je zelf een schop onder je reet en ga doen wat je wel goed kunt, een blog bij houden ofzo.

3. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schrijven kun je in ieder geval wel!
    En dat is niet gemakkelijk, geloof me maar. :)

Mijn advies: neus eens rond op facebook bij verschillende groepen (knutselgekke creaties en projecten, gesso creativities, creatief met action), raak niet ontmoedigd door de dingen die voorbij komen en begin klein.
    Een boek tot kerstboom vouwen bijvoorbeeld (How to make a Holiday Tree Using a Paperback Book - YouTube)
    Of een ster van papier (ster van papier - YouTube)

En heel belangrijk: neem de tijd! Doe het 's avonds als je tijd voor jezelf hebt.

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
  5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha dan kunnen we elkaar een hand geven.
    Ik kan niet eens tekenen...
    Ik stond niet vooraan toen God creatieve talenten uitdeelde

6. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik heb ruim 1,5 jaar gedaan over groep 1, en ik ben ook verre van creatief...
    Ik heb vaak best leuke ideeën (gejat), maar de uitvoering is bar slecht:D

7. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik ben alleen goed in de dingen die ik leuk vind en daar hoort knutselen etc niet bij. Omdat wij vanuit het buitenland naar NL zijn verhuisd heb ik de eerste maanden van groep 3 overgeslagen en heb dus nooit een eerste schooldag gehad. Maar daarvan kan je echt niet beter of slechter knutselen. Het moet je gewoon liggen.
    Als kind tekende ik wel heel graag, ook al zingen, terwijl mijn vriend een keer zei dat ik een liedjesverkrachter ben.

Jouw tekst klinkt echt heel schattig hoor. Ik kan het me helemaal voorstellen; een ravage in de keuken en jij middenin met het beslag in je haar :D en daartussen kruipen nog een paar kindertjes rond...
    Iedereen heeft wel van die dingen die ze graag wil, maar die gewoon niet lukken. Tenminste kan je goed koken, dat is toch veel belangrijker (dan versier je de cupcakes maar afschuwelijk;)) als ze maar lekker zijn. Die van mij zien er mooi uit, maar zijn veel te droog en niemand wil ze eten...

8. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het gaat gelukkig al een stuk beter vandaag :D !!!

Ik heb alleen nog geen blik geworpen op het papier-maché project :)
    Zo dadelijk ga ik met de baby naar de Sinterklaasintocht hier...
    Dat is heel 'klein' en gezellig :D

10. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik heb trouwens ook niks geleerd in de eerste groep hoor. Misschien hoe ik mijn veters moest strikken ofzo.

11. esme66

esme66 Niet meer actief

Hoop dat jullie het gezellig hebben gehad bij de intocht.!
    En ik durf het bíjna niet te vragen, maaruh... als je nou toch weer een blik gaat werpen op je papier maché kunstwerk, kun je er dan geen foto van maken en m hier posten..??
    Want ik heb zo'n vermoeden dat het vast niet zo dramatisch is als je zelf denkt...
    (en zo wel, dan ben ik iig héél blij te weten dat ik niet de enige ben die niks kan..:), haha)

12. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Joyvey toen de juf van mijn zoontje mij vroeg of ik wide helpen met knutselen was ik totaal verbaasd. Ik kan namelijk niet knutselen, tekenen, plakken en papiermacheen en al helemaal geen taarten bakken en bloembakjes maken. Mijn knutsel nivo is lager dan dat van mijn zoontje en toch mocht ik knutselmoeder worden....

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Nou ik heb dit ook! En ik heb de eerste en tweede klas niet overgeslagen op school. Iedereen is weer goed ergens anders in, de een in creatieve dingen de ander in koken en weer een ander is goed in leren. Ik vind koken bijv zoo leuk maar ik ben helaas geen keuken prinses bij mij mislukt ook van alles dat is ook soms frusterend! Creatief ben ik al helemaal niet! Heb wel eens een vrijgezellen feest afgezegd omdat we een servies zouden versieren door erop te verven, ik dacht nee dat kan ik niet! Achteraf zag ik het servies en was ik blij dat ik heb afgezegd!
    Wat ik nu doe is breien! Op het begin zag t er niet uit en was t 3x niks! Ik wilde het al opgeven maar ging toch verder en nu kan ik het, ik zou niet weten hoe je een trui moet maken, ik doe alleen rechte stukken hihihh maar het voelt creatief.
    Hiermee wil ik maar zeggen, Je bent niet de enige! en geef vooral niet op!

14. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.189
    170
    63
    NULL
    NULL
    Hier nog zo iemand die absoluut niet creatief is.... En ik heb wel braaf de kleuterklassen gedaan haha. En mocht ook gewoon veel knutselen van mn moeder, deden we ook wel regelmatig. Maar helaas, ik kan het gewoon echt niet. En dat vind ik dan zo sneu voor mn oppaskindjes, want ik wil ook weleens echt iets leuks met ze maken. Natuurlijk kan ik ze papier en stiften en dat soort dingen geven, maar leuke ideeën heb ik zelden of nooit. En wat ik op internet vind is voor mij haast onuitvoerbaar. Maar goed, ik ga het gewoon nog maar een keer proberen. Sinterklaas is weer een goed excuus om een poging te wagen.

Succes met je surprise Joycey, komt vast wel goed :)

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja het was zeker gezellig! Het was ook mijn eerste sinterklaas intocht :) Vroeger keek ik altijd op tv en dacht ik: als ik later groot ben, dan ga ik IEDER jaar met mijn kinders! Mijn ouders hadden nooit geen zin. Nou, mijn hummeltje was erbij hoor :D Hij is met Piet op de foto geweest :D Nog geen 4 maanden oud, nu al Sinterklaas gezien!

Een foto post ik nog even niet, misschien later. Vanavond namelijk een verjaardag en moet zo direct eten koken en haast/haast. Bovendien is het nog steeds niet droog en wil ik het even laten gaan. Tijd zat toch?

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Misschien juist daarom? :D

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    je bent niet alleen. ook hier totaal niet creatief!! ik probeer het wel altijd, ben nu bezig met raamschilderingen. iemand op forum hier zei al dat het er nog wel prima uit zag voor mijn 1e keer. helaas was dat niet mn 1e keer haha. cake maken kan ik dan nog wel, het versieren ehhh ja ben blij dat mn kids daar niet op willen wachten en zsm het cakeje op willen eten :p want versieren kan ik dus ook echt niet. Ooit een taart proberen te maken. denk dat de hond er nog hard voorbij zou lopen :D

koken kan ik dan weer wel. ik gooi wat dingen bij elkaar en tis vaak wel te eten. maar tekenen, knippen plakken, nee hoor dat kan ik dus echt niet!

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Ehm, niet voor het een of ander hoor.... maar wat kan het jou schelen.... dan maar niet creatief..... Let go, let go.... er zijn belangrijkere zaken in het leven om je druk over te maken.
    En zeg nu zelf, je had het over TIJD en AANDACHT geven wat je gemist hebt. Dat is belangrijk om aan je kind te geven. En of je dat nu doet middels knutselen, of samen lezen, met de duplo bouwen, naar de intocht gaan, flink knuffelen, met de poppen spelen, en zo... dat maakt toch helemaal niks uit.
    Ieder heeft zo zijn eigen kwaliteiten en dingen waar hij wat mee heeft. En bij jou is dat nu net niet knutselen, so what!!!

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ben je toch ergens goed in ;).

Ik heb wel gewoon groep 1 en groep 2 gedaan, maar kreeg in groep 3 al geen knipdiploma omdat het volgens de meester niet goed gedaan was. Dat kan ik inmiddels wel, maar ik kan ook niet knutselen, kleien, papiermacheën, zingen, dansen, enz. Best frustrerend.

20. maria04

maria04 Niet meer actief

Eerst even een digitale knuffel!!

Jij kan heel mooi schrijven!
    en toch heb jij iets prachtigs in elkaar geknutseld en dat ligt nu hoogwaarschijnlijk lekker is zijn bedje te slapen

Deel Deze Pagina