Aaauw stomme uitlaat van de brommer

Discussie in 'De lounge' gestart door Mini Shopaholic, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Heb ik weer. Ik heb altijd dit soort dingen. Ik ben de onhandigste persoon op deze aardbol.

Moest vanmorgen vroeg ik het ziekenhuis zijn dus ga snel met de brommer. Daar aangekomen staat het hok helemaal vol dus net moeite het ding er tussen gezet. Ik buk en buig en buk naar voren voor het slot en toen kwam mijn been tegen de gloei hete uitlaat. Even goed inwendig gevloekt en toen snel naar mn afspraak gegaan.

Daarna snel met ijs en een doek gekoelt maar het was al te laat. Nu voelt of mn hele been in de brand staat. Het doet zo'n pijn. Ik heb om half 3 een afspraak bij de huisarts maar zo lang wachten met zoveel pijn. Ik denk dat ik gek ga worden.
    Op de foto ziet het er minder erg uit dan het is... Rode kring en van binnen helemaal dik met blaasjes.

Waarom ben ik toch zo onhandig? En hoe kom ik door tot half 3....

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    als je toch in het ziekenhuis was had je toch net zo goed even de ehbo in kunnen lopen om te vragen of ze je konden helpen? nu kan je van die koelspray voor brandwonden halen bij de drogist, dat werkt wel erg goed.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ai ai dat is pijnlijk ja. Ik zou er alsnog een natte washand opleggen.

Heb het zelf ooit gehad met de uitlaat van de motor en tijdens m'n eerste zwangerschap had ik m'n pols meegestreken met een blouse (vraag me niet hoe ik het gedaan heb, kwam er pas 'n uur later achter en me maar afvragen waarom die plek zo pijnlijk was).

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    lauw water blijven stromen, sterkte!

5. Mini Shopaholic

De dokter waarmee ik een afspraak had lachte alleen en zegt ach meid dit heb ik ook wel eens gehad. En dat was het... Het is nu ook een stuk erger moet ik zeggen.

Als ik nu naar de apotheek moet lopen... Het is best een stukje. En dan over 2,5 uur weer. Weet niet of ik het trek met deze pijn.
    Brommer kan ik nu niet pakken ;)

6. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    auw....ik voel met je mee ik had dit ook vaak toen ik nog een brommer had.....

sterkte

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb eens kokend water over mijn hand heen gehad, dat brandde ook heel erg en werd alleen maar erger. Het enige wat hielp wat een frietzak uit de diepvries halen en erop leggen. Na een dik uur en de diepvries half leeg werd het draaglijker :)

Ooo nee had er denk ik ook nog tandpasta over mijn hand gesmeerd. Dat hielp volgens mij ook :)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, verse aardappelschillen erover heen en doorgaan! Gaan met die banaan. Ja, het is gevoelig en dat zal het voorlopig ook wel blijven. Don't do it again :D

Ik heb nog steeds het merk van een kart-motor in mijn arm staan; na 18 jaar. Brandmerken kan soms gebeuren; gaat wel weer over.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    NIETS erop smeren....zeker geen tandpasta !!
    Koelen is het enige wat werkt...na je bezoek aan de arts kun je als hij het voorschrijft brandwondenzalf gebruiken.
    Echter maak je zijn werk onmogelijk als je er iets op smeert...ga dan nog maar eens de kleur beoordelen.
    Ook heb je bijsommige dingen een behoorlijke infectiekans

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Idd zeg, niks erop smeren totdat de huisarts het heeft gezien.
    Veel sterkte!

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ai! Dat doet pijn inderdaad! Goed koelen !! Als het niet open is kun je brandwondencrème smeren.

Edit: nadat je goed gekoeld hebt

12. ShampooL

13. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ik heb het ook gehad.
    Gelijk gekoeld en begonnen te smeren met brandwond zal van vsm.
    Ik zit er nu bijna niks meer van. Is overigens wel dik 5 jaar geleden.
    Doet erg zeer. En oh tip, niet afplakken ofzo!

14. Mini Shopaholic

Ik heb er niks opgesmeerd, tnx voor de tip dames! Ik w8 tot de huisarts het gezien heeft!

Vel gaat er nu helemaal af. Ben echt een aansteller denk ik, maar het doet zo'n pijn!

15. ShampooL

Ziet eruit als tweedegraads. Niets opsmeren, want het is open.
    Je kunt na het koelen een nat verband om heen doen.

Als je een blaar krijgt is het een goed teken. Dan is je lichaam al bezig met herstellen.

16. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Dit had mijn jongste zoontje ook pas , maar dan veel kleiner op zijn arm, sprong ook pas naderhand open... Pas toen deed het echt heel erg pijn, bij de huisarts speciale zalf voorgeschreven gekregen, en moest ingepakt worden ivm infectiegevaar. Met zalf geen last meer van de pijn gehad.

Nog ff tanden op elkaar, flink koelen met lauw water, en hopen dat het snel tijd is!

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Auw!!!
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik woonde toen nog thuis, mijn moeder had een soort gaasjes die aan de binnenkant groen waren, ze roken heel fris en waren enorm verkoelend. Speciaal voor brandwonden. Die heb ik er heel veel op gehad en dat hielp echt. Later werd het een soort salamiworst plek, zo noemden anderen het. Heel erg rood en heel gevoelig voor vuil. Dus je hebt nog even te gaan :(

18. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    je heb een bepaalde brandwonden zalf die ook meteen een antibiotica is. t heet zilversulfaat en is op recept te verkrijgen wat erg goed werkt als een brandwond open is gegaan. miss daarom vragen want met 2 dagen ben je dan van de pijn af en t helpt je huis mooi te herstellen;)

sterkte ermee. is zeer pijnlijk idd:(

19. Ik heb dat ook eens gehad, toen werkte ik bij een verzorgingshuis, vakantiebaantje. Zetten de brommer op de standaard, blote benen. En hoppa. Dikke brandplek.

Werd door mijn leidinggevende met mijn been onder een koele douche gezet, en de huisarts van het verzorgingshuis werd ook opgetrommeld.
    Moest toen echt een half uur met mijn been onder die douche blijven zitten, en idd mocht niets smeren!

20. Delta

Delta Niet meer actief

Ohhh wat doet dat zeer !!!! Hoe is het afgelopen? Ik had ooit kroketten gebakken, en er viel een kroket in het loei hete vet, op mijn hand. Pijn als een gek. Ik sliep snachts met een emmer water naast mijn bed met mijn hand erin. Oh wat deed dat zeer, dagen lang.. Beterschap!

Deel Deze Pagina