Ik ben verslaafd..wie kan mij helpen...

Discussie in 'De lounge' gestart door bloempjeroos, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef het toe, ik ben verslaafd..aan blikjes energiedrank..
    Hoe sneu is dat. Ik drink het al jaren, gewoon omdat ik het lekker vindt.
    Als ik s'ochtends wakker wordt is dat het eerste wat ik drink, op mijn nuchtere maag. Heerlijk.
    Toen ik in verwachting wilde raken, ben ik van de 1 op de andere dag gestopt. Een week hoofdpijn, moeheid en totale wazigheid was het gevolg. Daarna voelde ik me kiplekker.
    Heb het niet meer gedronken. Ook niet in het jaar dat ik borstvoeding gaf.
    Maar toch op een gegeven moment, dan pakte ik weer eens een blikje, heerlijk.
    Maar nu drink ik elke dag wel drie blikjes, minderen heeft geen zin, ik moet gewoon helemaal kappen met die zooi, gewoon ik 1 x.
    Ik merk dat ik ook last krijg van mijn darmen (?) denk ik. Precies onder mijn ribben heb ik een pijnlijk zeurderig gevoel, en steken in mijn linkerzij de hele dag door.
    Ik weet niet of dit door die blikjes komt, maar het zou me niets verbazen.
    Ik ben serieus bang dat ik een heel erge ziekte overhoud aan die zooi.
    En toch is het zo moeilijk om te stoppen.

Heeft iemand tips hoe ik dit ga volhouden.
    Vandaag heb ik besloten om het niet meer te kopen.
    Als ik morgen wakker wordt begin ik met een hoofdpijnpoeder, om de helse hoofdpijn voor te blijven.
    Bleh.. Ik zie er zo tegen op..
    Ik vind het echt heel sneu van mezelf. Terwijl ik weet dat ik een hele sterke vrouw ben. Alle dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt, man daar zou ik een boek over kunnen schrijven. Ik heb zoveel pijn en verdriet gekend, en heb altijd mezelf weten op te rapen en door te gaan.
    Maar een dom blikje kan ik niet laten staan.. man wat slap zeg.

Ik heb nooit gerookt, ik drink niet, voor de rest leef ik echt heel gezond.
    Maar ik wil hier gewoon vanaf, het is ongezond.

Met de kinderwens had ik een echte stok achter de deur.
    Kan iemand misschien iets tegen me zeggen om me wat moed in te praten.

HELP (misschien moet ik Jimmy Geduld bellen:D:x)

2. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Die zooi is echt een aanslag op je gebit en op je spijsvertering, geen wonder dat je klachten krijgt.

Je lichaam is ook gewend aan die dosis caffeïne, als je dat niet meer neemt gaat je lichaam afkicken, vandaar die hoofdpijn enzo. (is een soort drugs die caffeïne)

Ff een bikkel zijn en jezelf gewoon een keer troosten met een reep milka ofzo :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vervelend zeg

Tja...je zegt het zelf al...even door de zure appel heen bijten en daarna gaat het weer..

En de stok heb je nog steeds...als jij ernstig ziek wordt heeft je kind een zieke moeder en dan is natuurlijk ook niet leuk ( niet dat je dat altijd kunt voorkomen...)

Dus voor je gezin...stoppen. Je kunt het want dat heb je al eens eerder bewezen.

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Zo, herkenbaar! Ik drink ook als ik wakker wordt mijn eerste... Ik dronk er altijd 3. Tijdens mijn vakantie in Portugal gestopt... Hoofdpijn, maar goed, ik heb het gedaan.. Daarna nog weken gestopt gebleven. Totdat ik een hoest kreeg, daar nachtenlang wakker van lag en de dam tot damloop die week dat ik niet sliep moest lopen. het is er weer ingeslopen, nu zit ik er weer op 2. En vergeet niet al die cola die ik erbij drink! Ook daar was ik drastisch mee geminderd! :(

5. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh balen zeg, wij zitten dus in hetzelfde schuitje.. Ik drink verder geen cola oid. Wil jij er ook mee stoppen of ben je er nog niet aan toe? Misschien kunnen we elkaar stimuleren;)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je bent vooral verslaafd aan de cafeïne, drink je koffie? Anders dat even als vervangmiddel gebruiken?

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die troep ziet eruit als kattepies en smaakt naar troep... er is zoveel lekker drinken op de wereld.. stop wees sterk en zoek vervangend drinken dat waarschijnlijk echt veel lekkerder is...

Trouwens.. je kan een hele zware tijd tegemoet zien... een vriend was gestopt nadat hij negen blikjes per dag dronk en die heeft zwetend en rillend in bed gelegen... hij kwam er toen pas echt achter wat voor een troep hij naar binnen goot...

Sterkte en geniet van jezelf zodra je er bent, je hebt het toch maar gedaan!!

8. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik lust geen koffie. Drink wel groene thee, schijnt ook goed te zijn..

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het is troep maar je bent niet verslaafd aan red bull, je bent gewoon verslaafd aan de cafeïne en aan de suikers.
    Drink je elke dag cola of koffie dan heb je dezelfde afkickverschijnselen.

En er is niet veel wat lekkerder als red bull. Oo jawel die goedkope van de AH is lekkerder :)

10. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Het smaakt lekker hoor;) Ik ben ook echt ziek geweest toen ik gestopt ben voor de zwangerschap, hondsberoerd, afkickverschijnselen. Voelde me net een junk, terwijl ik nog nooit "echte" drugs heb gebruikt..

Ik weet dat ik het kan, heb het eerder gedaan en voor veel hetere vuren gestaan.. (geeft zichzelf nu een schop onder haar kont..)

11. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik drink Slammers energy, maar ook wel die van de aldi..

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

En cola?

Er zou eigenlijk ook cafeïne kauwgum moeten bestaan he, zoals de nicotine kauwgum ;)

Maar de lichamelijke afkickverschijnselen duren meestal maar een dag of 2 en dat is vooral hoofdpijn.

13. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lust wel cola, maar drink dat eigenlijk nooit. Zal ik het daar dan mee kunnen afbouwen bedoel je?

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja in cola zit ongeveer dezelfde troep. Cafeïne en suiker.
    Cola is ook niet goed maar beter als energy.

Maar ik drink het ook graag hoor. Vooral vandaag, ik heb vannacht 30 minuten mogen slapen :p

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wil er wel mee stoppen, maar ben net verhuisd, ben zooo moe! haha... Slecht, van uitstel komt afstel. Ik moet maar eens weer gaan stoppen! ;)

16. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet altijd heel erg oppassen met energie drink.
    Ik krijg er namelijk hart kloppingen van.

die casis van de lidl wil wel maar red bull niet dan gaat m'n hart echt mega tekeer

17. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gewoon echt rotzooi, weet je wat ik helemaal zorgwekkend vind.. Dat ik gewoon kinderen op het winkelcentrum een monsterblik zie wegkloeken, terwijl ze 8 jaar zijn ofzo..:(

Ik vind het echt niet goed dat mijn kinderen dat drinken..

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij 3 voel ik mij vreselijk opgejaagd... Echt niet prettig! ;)

19. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de kinderen,jaren geleden dronk ik tijdens het stappen rustig 10 of 15 glazen redstar (energy met rode wodka) Nou dan lag ik snachts in bed met een hartslag :$ Wat slecht..:cool:

Dat zou ik nu dus echt nooit meer doen..

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier een medeverslaafde!

En ja ik drink het elke dag en kan niet zonder.
    Toen ik zwanger was had ik inderdaad afkickverschijnselen en mocht ik vanzelf later 1 blikje in de week.

En ja heb het ook geprobeerd om te stoppen maar ik vind het te lekker maar ik probeer het nu tot 1 blikje te beperken. Voorheen dronk ik er veel en veel meer dus vind 1 nog gewoon goed te doen en daar geniet ik ook echt van.
    Maar het komt ook wel voor dat ik er 2 drink maar over het algemeen hou ik het bij 1 maar ik kan het de hele dag door wel drinken als ik zou willen.

Dus tips heb ik niet voor je want ik kan mijn verslaving zelf ook niet opgeven.

Deel Deze Pagina