Terug van de tandarts, kan er weer een (half) jaar tegen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik kan daar toch zo blij van worden! Dat ik dat horror bezoekje aan de tandarts voorlopig weer gehad heb.

Dat gewroed in m'n mond met blazers, zuigers, schuurmachines, haken en polijstborstels.. Bah

.. En dan heb ik alleen nog maar wat tandsteen, that's it! Maar dan nog.. Brrrr.. Ooit 1 x een gaatje gehad en dat boren ging tot diep in m'n zenuwen aargggh.. Even was ik bang dat het vanochtend weer bingo was, maar het was slechts een kwestie van merk tandpasta tegen gevoelige tanden.. Dus.. Ik ben weer blij :D

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Mazzelaar, ik heb ALTIJD! gaatjes. Ik poets gewoon volgens voorschrift. Nu heb ik speciale fluorbehandeling gehad oin de hoop dat ik minder gaatjes krijg.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Toen ik je reactie las voelde ik het zelf weer :$... ;)

Wat rot iedere keer die gaatjes vullen :(

4. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ja, heeeel irritant. Laatste keer 5! 2 grote, 3 kleintjes.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Voor jou is het Über horror.. En dat maakt mij eigenlijk wel een huge aansteller :):)

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik ook ik poets ik flos ik hou alles netjes schoon.
    ik snoep bijna niet alleen thee met 1 suikerklontje.
    ik voel dat ik nu ookalweer 2 gaatjes heb:(

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben 3 weken terug geweest voor een ontsteking.
    Ik vind het niet zo'n ramp om te gaan...

Beter dan ermee te blijven rondlopen :)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier ook altijd veel gaatjes. Heb ik de laatste controle geen gaatjes: week erna bijt ik mijn tand volledig af ;) Nog een doorverwijzing gekregen omdat mijn tandarts de zenuw niet eruit kreeg, wat een irritante kerel was me dat!

Tandpasta voor gevoelige tanden werkt geweldig goed! Gebruik hem ook steeds, kan niet zonder...

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    De grote vraag is: welke tandpasta gebruiken jullie dan?

Tandarts.. ja leuk. Ik mag vanmiddag weer. In december, vlak voor kerst, een wortelkanaalbehandeling moeten starten. Ben er twee weken ziek van geweest. Heb je die gehad, kon ik binnen een week weer terug voor de volgende wortelkanaalbehandeling. Het is net of mijn gebit zo langzamerhand afbrokkelt. En vanmiddag dus die ene afmaken, maar ik geloof dat ik die oversla en een andere kies moet laten repareren, waar dus een stukje af is, waardoor nu mijn vulling of bloot ligt of lek is ofzo, want dat doet me me dus ook zeer.

Ik heb van ellende mijn verzekering omhoog gegooid voor dit jaar, ik heb vorig jaar zoveel kosten gehad die al over het budget heen gingen. Eerlijk waar, ik zou willen dat ik eens een keer "gewoon" een gaatje had. Bagger.

10. Metire

Metire Niet meer actief

sensodyne is fijn!

ohh ik was heel stout 2 jaar niet naar de tandarts geweest, toen vorige week weer geweest.. geen gaatjes! whoop whoop :D (en ik heb er meteen een sollicitatiegesprek aan overgehouden) :D:D

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik gebruik ook sensodyne.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik moet aan de elke sensitive :)

13. Flubje

Flubje Niet meer actief

brrr ja ik vind de tandarts ook vreselijk! dat gewroet in mijn mond, en dan tandsteen bij onderste snijtanden BRRRR!!!
    Wel een hele leuke tandarts gelukkig. Komende keer gelukkig weer zwanger dus kan hij bijna niets doen :D

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ooooh brr, tandartsen..
    Ik HAAT het.. Vind ze eng :p

Ik mag de 21e weer voor controle en grote schoonmaak.. Allang blij dat ik zwanger ben, kunnen ze lekker weinig uithalen :p Misschien dat ik mn grote schoonmaak ook maar cancel.. Wordt altijd een bloederig zooitje waar ik normaal al misselijk van wordt...

15. Alf

Alf Niet meer actief

Hier een mondhygiëniste: Niet afbellen! Juist als je zwanger bent is het belangrijk dat je geen (tandvlees)ontstekingen hebt of krijgt.

Ik weet dat wij niet leuk zijn, sorry :)

16. Alf

Alf Niet meer actief

Als je echt veel last hebt van warm/koud pak dan die Rapid of Repair van Sensodyne. Werkt echt!
    Het kan er de eerste paar dagen alleen iets gevoeliger van worden omdat het echt iets doet met het worteloppervlak.

*gaat weer vakantie vieren* ;)

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ja, juist wel gaan als je zwanger bent. Ik flos nu ook echt elke dag. Vorige zwangerschap regelmatig bij de tandarts geweest omdat ik megakiespijn had dacht ik. Bleek telkens ontstoken tandvlees te zijn. Wil ik nu echt niet.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wij hebben inderdaad ook sensodyne repair ofzo (die van vijf euro :$ ). Het werkt wel inderdaad.

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik gebruik in de ochend gewoon prodent en in de avonds sensodyne rapid. is een duur goedje maar t werkt als een tierelier:D

moet ook weer een date voor t hele gezin plannen bij de tandarts en ondanks dat t een kei leuke jongeman is houd me toch iets tegen om maar die afspraak uit te stellen :);)

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoe bedoel je kan hij bijna niets doen?? Hier gewoon lekker tandsteen weggesleten enzo hoor, wat mag ie dan niet doen? ;)

Hij heeft zelfs foto's gemaakt en kreeg een speciaal schort om zodat het voor de baby niet schadelijk kon zijn.. ;)

Deel Deze Pagina