Ik ben verslaafd..wie kan mij helpen...

Discussie in 'De lounge' gestart door bloempjeroos, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

ik heb heel lang 2+ liter cola per dag gedronken, en nog vaak 1 a 2 blikjes bullit erbij.. :) maar ben op een gegeven moment gewoon helemaal gestopt met al die rotzooi en alleen maar water en thee gaan drinken. even afzien want ik vond water helemaal niet lekker! maar na niet al te lange tijd (denk ongv. een klein maandje) had ik helemaal geen behoefte meer aan cola/ energy drink of andere frisdrank.

denk dat dat voor jou ook slim is om te doen, ga het vooral niet vervangen met iets andrs slechts.. gewoon cold turkey stoppen met alle slechte drankjes!

2. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een ex cola verslaafde.
    Ik dronk minimaal 2 liter per dag, soms meer. Ik ben cold Turkey gestopt toen ik maagproblemen kreeg. 3 Dagen koppijn, daarna gewend zonder cola. Maar, als ik het ruik, voel ik het meteen weer ene soort kriebelen. Ik kan dus niet zomaar een cola drinken, ik wil dan meer, verslaving he...

Kom op je kunt het! erdoorheen kom je wel, en daarna er vanaf blijven! (ook niet een slokje)

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb jarenlang bijna alleen maar cola gedronken, af en toe een glas ijsthee, sap, kop koffie of thee ofzo, maar voor de rest cola, cola, cola..

Tot de zwangerschap, want toen kreeg ik een spuug-smaak in m'n mond zodra ik een slokje nam. Niet lekker meer dus, meteen 100% mee gestopt. Dacht ook dat ik wel klachten zou krijgen, maar eigenlijk niets gemerkt..

Nu smaakt het wel weer, maar ik drink nu wel veel minder, twee glazen per week max.
    Top, zou je denken.. Is het ook, maar nu ben ik weer verslaafd aan multivitaminesap. En hoewel dat vast gezonder is dan cola, lijken al die fruitsuikers en zuren me ook niet echt een fantastisch alternatief..

Ik probeer echt om mezelf aan te leren water te drinken, maar dan drink ik met moeite anderhalf glas op een dag, heb dan gewoon echt geen 'zin' om te drinken.. Bij thee moet er minstens een theelepel suiker in, dus dat is ook al niet DE oplossing, zucht..

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je gebit gaat eraan en je lijf raakt van slag door de cafeine en taurine. Daar krijg je al die bijwerkingen van; afkickverschijnselen en/of teveel van het spul tegelijk binnen.

Zorg goed voor jezelf want je kindje heeft je nodig!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik drink het 1 A 2x per week. Op de dagen dat ik thuis ben maandag en vrijdagen m'n kids heb, zo heb ik wat energie. Niet goed misschien maar ik drink geen koffie en drink 1 glas cola op een dag. Ach..

6. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor de opbeurende berichten, het is gewoon al fijn dat ik niet alleen met dit probleem zit.
    Ik zie gewoon het meest op tegen die eerste week, die hoofdpijn en dat ontzettende futloze gevoel.
    Ik weet dat het heel slecht is voor je gebit, gelukkig ben ik gezegend met een mooi stel tanden, waar nog niets mis mee is naar jaren en jaren energiedrank. Maar goed is het niet natuurlijk;)

Ik denk soms ook wel als ik om 7 uur s'ochtends een blikje opentrek, "wat ben je toch zielig bezig.."

Heb mezelf ook lange tijd wijsgemaakt dat bijna iedereen koffie lust (ik dus niet) en dat ik dan best wel een paar blikjes op een dag mag drinken om "mijn cafeine" binnen te krijgen. Maarja het gaat natuurlijk veel verder dan dat.. al die suikers, en taurine.. Kan nooit goed zijn.
    Ik ben wel overgestapt op de suikervrije variant (ik ben slank en wil niet ook nog eens zwaarder worden door al die suiker) Maar stiekem weet ik natuurlijk best dat die suikervrije variant, nog veel slechter is:x

Maargoed, ik ga het doen, ik moet gewoon goed voor mezelf zorgen, en die zooi laten staan!

Ik drink wel graag thee (zonder suiker) dus ga morgenochtend direct aan de groene thee:D

7. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Meid ik wil je niet bang maken maar pijn en/of steken in de zij kan duiden op nierproblemen. Dat is het eerste watde uroloog mijn vriend verboden heeft: energiedrank. Super slecht voor de nieren.

Niet meer kopen? Wat je niet hebt kan je niet drinken.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    #28 Mama sinds 2009, 28 nov 2013
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
    Mijn man drinkt ook drie blikjes per dag, en net als jij geen koffie. Als ik weer eens zeur over die blikjes zegt hij "jij, drinkt toch ook koffie?". Tja.. dat is waar...maar die blikjes hebben echt een belachelijk hoge dosering cafeïne, gelukkig gebruikt hij al wel de lightvariant. Moeilijk hoor. Hij heeft een drukke en veeleisende baan, ook veel onderweg en wil ook nog een beetje scherp blijven....wat is erger?

9. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk zulke schokkende feiten heb ik dus echt even nodig, zelf ben ik hier ook bang voor, dat er iets met mijn nieren is.
    Vandaag heb ik gewoon links en rechts continu een zeurend gevoel:(
    Ik wil het vanaf nu ook niet meer drinken, en ga cold turkey stoppen, dus ook niet vervangen met cola, wat iemand hier voorstelde.
    Zou je dan naar een aantal dagen al moeten merken dat de pijn in je zij minder wordt of over gaat, of kan dat niet vanzelf herstellen, heb echt geen idee??

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lightvariant betekent alleen dat er geen suiker in zit. Niet dat er minder caffeine/taurine in zit!

11. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat hem dit topic maar eens lezen dan ;)
    Ik snap dat hij dit voor zichzelf goed praat door te zeggen dat jij koffie drinkt, of dat hij scherp wil blijven.
    Het is bewezen dat je eigenlijk helemaal niet scherp blijft van deze rotzooi, heel even krijg je piek, en daarna val je in een dip van vermoeidheid.
    Stoppen is gewoon het beste, light drink ik zelf ook, maar is volgens mij nog veel slechter al die suikervervangers..

12. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Meer dan 'gewoon' stoppen kan je niet doen.
    Ik heb het ook gehad, dronk echt veel energy drank en cola light. Verschrikkelijk gewoon. Ik dronk het als water, en letterlijk bij elke maat 1 van de 2.

Energy drank was ik ineens zat, was er zo afhankelijk van, lichamelijk. Ik moest het drinken om geen hoofdpijn te krijgen. Anders was ik ook nog eens misselijk.

Paar maanden daarna was ik de cola light ook zat, en dat drink ik echt al heel lang. Voel me zoveel beter echt, super gewoon. Heerlijk rustig in mn buik en hoofd zo haha.

13. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buurvrouw met 3 tieners (18, 15 en 14) drinken ook de hele dag door dit soort drankjes (van de Lidl ofzo?)meerdere trays per weke gaan erdoorheen. Als ik toevallig wegga als zij boodschappen heeft gedaan schrik ik me rot. Tja, ze zegt zelf: we hebben anders geen energie. Nou, dat haal je uit gezond eten, drinken, fruit etc. Niet uit die troep, je wordt er op de lange duur alleen maar moe van (dat had ik exact zo met cola, en dan wil je meer). Ik vind het echt ongelooflijk wat er daar doorheen gaat :(

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik heb het ooit gebruikt om een zware examenperiode door te raken, maar nadien heb ik echt wel afgezien om "af te kicken"! Mijn lijf leek die dingen echt nodig te hebben ineens.
    En ik dronk er dan 1 à 2 per dag op zijn maximum.

Hier komt het dus niet meer binnen en is 't zwaarste wat ik gebruik af en toe 1 tas koffie en een halve liter cola (of soms iets meer) op een dag. Gewoon omdat ik het lekker vind en niet voor energie.

Ik geloof dat de cafeïne in zo 1 blikje gelijk staat met die van 10 koppen koffie!
    Jij drinkt dus eigenlijk 30 koppen koffie per dag alleen al aan cafeïne.

15. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit is niet waar hoor, lees maar eens op wikipedia (of andere informatieve sites) Met uitzondering van de suikervrije varianten bevatten energiedrankjes zeer veel suiker: 105 à 149 gr per liter, vergelijkbaar met frisdranken als cola.

Cafeïne (vaak ook in de vorm van guarana). De meeste energiedranken bevatten 320 mg cafeïne per liter, conform de maximum toegelaten hoeveelheid cafeïne in gearomatiseerde drankjes zonder alcohol. Bullit en enkele huismerken van winkelketens bevatten iets minder, 300 mg per liter. Een blikje van 250ml bevat dan met 80mg ongeveer evenveel cafeïne als een kop koffie

Het gaat dus niet zozeer om de cafeïne, maar de suikers in de blikjes..

16. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ow das zo'n troep!! dat dat verkocht mag worden snap ik niet :D

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Klopt. Een collega van mij is toen ik net bij mijn huidige baan werkte naar mijn teamleider gegaan omdat ik energie drank drink. Dat vind zij niet kunnen omdat ik behandelaar ben in de verslavingszorg. Mijn teamleider en ik hebben er smakelijk om gelachen... Vooral omdat er in zijn dubbele espresso's meer caffeine zit dan in mijn blikje.
    Alleen zit er veel andere troep in.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Whahaha, ben jij mij? :$:D
    Zo herkenbaar....

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    De pijn die je voelt in je zij, waarschijnlijk leververvetting. Niet goed! Mijn man heeft dat ook 'gehad' en had daar ook serieus last van. Niet door energiedrank maar door cola.

20. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje.. dat ken ik niet, maar gaat dat wel weer over (ik eet voor de rest hartstikke gezond) de enige reden die ik bedenken kan waar die pijn in mijn zij vandaan komt is die blikjes. Herstelt je lichaam dat weer of nier..:(

Deel Deze Pagina