o nee daar is het dan NESTELDRANG

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovewinnie, Apr 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    o wat een en zit nu eindelijk maar ben nog lang niet klaar. vanmorgen even de was opvouwen en opbergen kom je boven besluit je de kast maar is opnieuw in te richten. dit klaar dan ook maarmeteen de babykamer af maken en de kamer van me dochter schoonmaken. ja nu ik toch bezig was meteen de douche dan ookmaar en dacht nu ff beneden rusten. al snel ging ik de volgende was ophangen en ondertussen zo nu en dan met me dochter in de zandbak spelen (lang leven het mooie weer) den k nu zit ik blijf ik dat maar ff doen maar dan zie ik de omwas staan en doe die ook maar eventjes. met het opruimen ben ik net begonnen als ik de bestekla open doe. o die kan ook wel is een beurt gebruiken en gooi heel de la leeg. 15 minuutjes later en na flink sorteren toch nog alsnog de omwas weggewerkt. nu ik toch bezig ben met de keuken maar meteen alle keukenkasjes doen en o ja de magnetron was ook vies. pfff 11 uur ben ik op de bank geploft en me meisje is even gaan slapen. me dag is pas 7 uur begonnen maar lijkt wel of ik de maraton heb gelopen. toen je raad het al even de tafel, dressiar sorteren en leegruimen, ff afstoffen en nu eerst even tijd voor de pc. prullenbak voorzien van 2 flinke vuilnoszakken whaha dus het was wel nodig maar toch zo erg heb ik het nog nooit gehad.

de speelgoedkast van me dochter knipoogt nu voor een flinke sorteer en opruim beurt en ook moet er nog een keer flink geswifferd worden. normaal ben ik helemaal niet zo en heb zoiets van doe ik nog wel en doe alleen het noodzakkelijke.

wie herkent dit en kan ook niet stoppen met schoonmaken :( leuk is anders maar goed het moet eenkeer gebeuren he. o de tuin is ook weer aan de kant whaha alle speelgoed opgeborgen en flink gevegen.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

eum het klinkt een beetje als een normale dag hierzo..

3. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ja hier ook hoor!
    Vooral het regelwerk wil ik zo snel mogelijk af hebben.. Schilderen, even draden wegwerken, gordijnen op maat maken, tuin aanleggen en al dat soort dingen wil ik nu gewoon eigenlijk gelijk af hebben.
    Helaas gaat dat niet allemaal op 1 dag hahaha.

4. sw33ty22

sw33ty22 Lid

Apr 10, 2009
    80
    0
    0
    almere
    Is het echt zo dat elke vrouw dat krijgt?

Ik moet er namelijk nu niet aan denken om elke dag de boel hier schoon te maken anders ben ik s avonds helemaal op en merk ik het duidelijk aan me rug dat ik weer is teveel heb gedaan ik doe gewoon om de dag stofzuigen dweilen en afstoffen.. En ja wassen dat doe ik vooral het weekend maar dat is standaard..

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik denk het niet hoor..
    Ik heb het ook niet echt met schoonmaken..
    Maar meer omdat ik klachten heb die het moeilijker maken.
    Ik wil het liefst alles schoonmaken, maar het gaat niet zo makkelijk meer.

6. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    Hier nog nergens 'last' van manlief wacht met smart op mijn nesteldrang ;) Maar zijn jullie dan niet totaal kapot en krijg je geen last van harde buiken ofzo dat je wel even moet stoppen? Ik ben sinds 2 weken echt zo moe ik heb ook een hele berg was om te vouwen op me wachten, maar ik blijf het maar voor me uitschuiven.

7. sw33ty22

sw33ty22 Lid

Apr 10, 2009
    80
    0
    0
    almere
    Ja ik heb wel dat ik graag wil schoonmaken maar dan word me vriend boos omdat ik alles op 1 dag doe en hij is bang dat ik teveel doe ivm me bekkeninstabiliteit.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    heb weer last van me bekken en dat heb ik al een tijdje niet meer gehad. balen zeg en heb dus toch iets te veel gedaan. ik ben nog lang niet klaar maar ga nu eerst even met me meisje een rotzooi maken whaha heb ik vanavond nog wat te ruimen.

ik ben normaal iemand die schoon schoon genoeg vind en het hoeft van mijn echt net elke dag van boven naar beneden geschrobt te worden. als ik ergens mee bezig ben zie ik elke keer wel iets wat ik gelijk nog even mee kan pakken :) en kan het dan niet laten om het ook niet meteen te doen. bij me dochter had ik dus echt niet zo extreem en vond alleen de babykamer toen belangrijk en de rest kon ik nog wel gewoon schoonmaken. ik merk ook dat ik me totaal niet op me gemak voel met al die rommel om me heen en ineens heb ik het idee dat er nog zoveel moet gebeuren en het liefst wil ik alles vandaag afhebben. de kelderkast moet gesorteerd worden en opgeruimt, zolder ff doen en zelfs lampen en schilderijen moeten ineens blinken nou das al helemaal niks voor mijn.

op me werk maak ik hotelkamers schoon en dit 4 dagen achter elkaar was teveel voor me en kreeg der te veel last van in me bekken en stuitje. nu werk ik dus maandag, woensdag en vrijdag ochtend zodat ik na elke werkdag weer een dag kan rusten maar als dit zo doorgaat zit er van rust ook niet veel in en kan ik over 1 week niet eens meer staan en al helemaal niet meer lopen.

hoe met ik het nu rustiger aan doen als die drang ineens zo sterk is grrrr. me huisje blink wel lekker maar goed dat is met een dreumes van 1,5 zo weer verleden tijd whaha

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik wacht met smart op nesteldrang, dat ik voor eens in mijn leven eens niet zo'n luie jeweetwel zal zijn, hahaha! Ik heb echt een ongelooflijke hekel aan schoonmaken, opruimen en alles wat daarbij hoort en ik ben dan ook heel blij en dankbaar dat wij ons een hulp kunnen veroorloven! Blijft er meer tijd over voor dingen die ik leuker en belangrijker vind :)

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik moet zeggen dat er diep in mij wel zo'n gevoel aan het opborrelen is. Vooral als ik alleen thuis ben zie ik opeens honderd dingen die nog even moeten.

Ik heb net dus boodschappen gedaan, kom ik terug zie ik de was hangen. Die maar even afgehaald, en de vloer (die ik van de week pas 3 keer heb gezuigd) was niet meer blinkend, dus ik heb het hele huis nog maar even gezogen... Ik ben precies zoals Miepie, helemaal geen schoonmaak type. Het liefst werk ik buitenshuis en doet manlief het huishouden. Werkte tot nu toe ook prima, maar ik vind nu dat alles beter en schoner moet...

Ik kreeg vorige week trouwens wel even van die paniek trekjes, aangezien onze kamers nog verwisseld moesten, en de babykamer waren we nog niet eens aan begonnen! Ook had ik nog maar een paar kleine kleertjes liggen, en verder nog niets... Gelukkig hebben we van de week de kamers gewisseld en de babykamer geverfd. Het geeft me een rustig gevoel, zo'n lege kamer die staat te wachten op de meubeltjes die volgende week komen.

11. sw33ty22

sw33ty22 Lid

Apr 10, 2009
    80
    0
    0
    almere
    Lovewinnie:

Als ik jou was zou ik toch proberen om je prioriteiten te stellen hoe moeilijk het ook is jou lichaam is op dit moment het belangrijkst je zegt zelf al dat je last van je bekken hebt ik weet hoe het is en daarom doe ik het de ene dag rustiger aan dan de andere dag... Vergeet niet dat je straks ook nog je verlof hebt en dan ook nog de dingen kan doen die wat meer energie vragen maar verdeel het over een paar dagen.. Succes

12. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

Oct 29, 2008
    183
    0
    0
    ik heb het bepaalde dagen wel, maar als ik teveel doe dan krijg ik erg last en krijg ik de rekening vanzelf gepresenteerd (meestal 's avonds) dus ik doe mak aan maar wel elke dag het nodige! Vooral het huis wil ik op orde hebben, voor de baby zijn we zo goed als klaar!!!
    Misschien komt de échte poetsdrang straks vanzelf nog!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Weet je wat de pest is met nesteldrang....
    Ook al weet je dat je eigenlijk rustig aan moet doen, je kan jezelf toch niet stoppen.
    Doe vooral veel dingen zittend op een stoel of bank zodat je niet de hele tijd moet bukken en staan.

Succes met poetsen hahaha

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dat is het inderdaad kimmerding. ik weet dat ik even moet rusten en pauze moet nemen maar het lukt me gewoon niet. me meisje is daar straks lekker met papa in bad geweest en besloot maar meteen even heel de boven te stofzuigen (van de week nog gedaan) en daarna ook maar meteen de trap en dat met z'n lompzware stofzuigr en vergiste me toch ff en had het er zwaar mee. ik heb daarom daarna niks anders meer gedaan dan buiten in de zandbak gespeelt met me meisje en laat het maar lekker vies worden. de grond hier ziet er uit maar vriendlief gaat er zo even met een swiffer overheen. ik moet nu echt rustig aan doen en me kleintje in me buik is een stuk belangrijker. het is gewoon netjes hoor maar het zijn die kleine (grote) dingen waar je opeens opkomt wat normaal extra werk is zeg maar. ben gaaar nu en denk dat ik er wel zo rond 10 uur in me bedje lig. morgen hoop ik dat het minder is en dat het alleen piriodes zijn van 1 dagje anders wordt ik echt gek. moet nu echt ff streng zijn voor mezelf

15. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Haha, herken het helemaal.
    Ik kon ook maar niet stoppen!Elke dag opnieuw werd alles van boven naar beneden gepoetst.Tot het schrobben van een laminaat vloer toe...
    Mijn vriend werd er helemaal gek van.

Maar..heel raar het is nog niet voorbij bij mij.Het is niet meer zo erg.Maar het huis is hier nog elke dag spik en span (op het speelgoed enz na).

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pfftt.. Herkenbaar hoor! :) Ik heb van de week nog met dikke buik op het aanrecht gestaan om de schouw van de afzuigkap af te soppen... Ik zag een stofweb en ik dacht "even weghalen" dus ik veeg met een doekje over de schouw van de afzuigkap... :confused: Wat een kleurverschil, zeg! :confused: (schouw is gestucked en geverfd dus het stof valt niet zo op :) ) Nou ja, toen moest ik natuurlijk de hele schouw doen, want dit was ook geen gezicht... Dan ook gelijk maar even de rest van de keukenkastjes doen, heb nu toch al een emmertje sop... Ineens zie je dan overal stofwebben doordat het lentezonnetje ineens zo fel schijnt.... :) Dus de stofzuiger gepakt.. Nee, is toch niet handig, dan de plumeua maar even opzoeken... "shit, kan ik niet bij het plafond komen.." Stoel erbij en zo heel het huis door...

'sA vonds tegen mijn man: "Volgens mij rommelt het in mijn buik, voelt zo vervelend, zou dat normaal zijn?"

De volgende dag...

Eerst 's ochtends de badkamer en de wc gedaan, boodschapje gedaan en toen 's middags: "Gut ik kan de gordijnen wel wassen" MEt dikke buik, balancerens op de rand van de bank (hoezo gek!) Alle overgordijnen eraf... Wasmachine aan.. Hmmm... "Als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed de vitrage ook even doen" Vitrage eraf, wasmachine weer aan... "Shiiiiit... :confused: Wat zijn die ramen vies! Ok, GLassex en keukenrol doet wonderen..." *klautert weer op het randje van de bank* Tussendoor kom ik tot de conclusie dat stoffen, stofzuigen en dweilen ook hard nodig is.. (hoewel ik dat 2 dagen geleden nog gedaan heb) Enz, enz....

's Avonds tegen mijn man "Het blijft maar rommelen schat, morgen maar eens aan de Vk vragen of dat normaal is..."

De volgende dag vraagt de Vk of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd ben... :) :)

En na het vk bezoek ben ik nog de stad in geweest om nog het een en ander voor de baby te kopen omdat dat ook NU METEEN! moet... :)

Ach ja, ik geniet maar van mijn schone huisje zolang als het duurt... :D :D

Share This Page