Oh meiden.... ik kreeg net en mailtje van familie en mijn maag draaide om..... Even om het verhaal duidelijk te maken. Mijn lieve oma van 85 heeft al sinds januari pijn in haar keel, kon slecht praten/eten en was heel benauwd. Na een paar maanden slechte communicatie in het ziekenhuis over een welles nietes spelletje opereren of niet is ze uiteindelijk begin september geopereerd. Er is een schildklier weggehaald en een slecht werkende stemband. Het leek beter te gaan, omdat ze kon praten zonder pijn. Alleen eten en ademen ging nog niet helemaal goed, maar dat kon nog door de zwelling van de wond. Deze week zijn ze er achtergekomen dat het een kwaadaardige tumor, een domper omdat alles zo goed ging. Nu kreeg ik net een mailtje dat ze voor een onderzoek moest. Ze dacht een keelonderzoek (onder lichte roes), maar het bleek uiteindelijk een maagonderzoek (endo scopie) te zijn. Doordat ze net wat gegeten had (wat blijkbaar wel mag met een lichte roes), heeft ze dus niets gehad; lees hier een citaat uit de mail en je zult begrijpen hoe ik me voel (en de rest van de familie) Ik heb trouwens de mail gewoon gekopieerd, zonder te kijken naar evt. spelfouten: Lieve familie, Vanavond dacht ik dat ik in een horror film was geland. Ma moest een onderzoek en zij, de zuster en ik dachten een keel onderzoek. Zoals was afgesproken of gezegt. Ik mocht mee en dat was wel fijn voor ma konden wij lekker babbelen omdat ze daar op de gang nog een poos moest wachten. Uiteindelijk vertelde een zuster dat de echo-scopie kon plaatsvinde of terwijl de maagonderzoek. Ik zei wat??Ze zou een keelonderzoek krijgen inclusief een klein roesje. Nee zei ze een maagonderzoek enzo. iK ZEI JA MAAR WEL ONDER LICHTE NARCOSE. mAAR MA HAD IETS GEGETEN DUS KON DAT NIET,MAAR ZE ZOU MET DE ARTS OVERLEGGEN. zE HAALDEN MA OP EN BINNEN HOORDE IK DE ARTS ZEGGEN DAT DAT NIET KON VANWEGE HET ETEN. Wat er toen met Ma gebeurde is een grote nachtmerrie. Ik heb haar horen schreeuwen van auw auw auw. En dat zekers meer dan 10 minuten. Ik heb met de deurkruk in handen gestaan, om haar te redden. of terwijl weg te halen. Toen ze eindelijk klaar waren en ze naar buiten kwam, zag je de angst de schrik de pijn en verdriet op haar gezicht. Ik wist niet hoe gauw ik haar moest troosten en in de armen nemen. De dokter kwam erbij en toen heb ik gezegt dat ik zeer verontwaardigt was omdat ze een keelonderzoek zou krijgen. Oei zei de arts dit was mijn opdracht. Ze hebben stukjes weefsel van haar slokdarm,maag en strottehoofd weggehaald. De dikke slang is er met geweld in haar geduwd. Ook heeft hij de slokdarm opgerekt wijder gemaakt. Laten we hopen dat deze horror ingreep een doel heeft gehad,zodat Ma er baat bij heeft gehad.
Wat erg joh! Dat arme mensje! Wat een vreselijk naar misverstand (?) Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen Sterkte!
He Bahhh wat vervelend zeg!!!Dat arme mensje,kunnen ze niet een beetje met gevoel onderzoeken doen zeg!! Heel veel sterkte voor je oma..
Echt in en in triest zeg, dat is echt een traumatische ervaring geweest voor dat mensje.. vreselijk zeg.
jeetje ik heb deze verhaal met open mond zitten lezen dit mogen ze niet eens doen vooral omdat deze ingreep zeer pijnelijk is:x snap niet dat doktoren mensen beter inlichten in zulke gevallen jeetje zeg echt super veel sterkte en ik hoop dat ze je oma nooit meer zo veel pijn doen echt belachelijk voor woorden
Nou als ik het zo lees,en ik stond in jullie schoenen,zou er zeker een klachten brief komen,zeker weten! Dit is niet normaal,dat arme mensje.. Sommige mensen hebben echt geen gevoel in hun flikker zitten bah! Sterkte heel veel sterkte met je omaatje
word er helmaal naar van als ik je verhaal lees. Arm arm mensje. Bah, wat verschrikkelijk. Dikke vette klachtenbrief is wel op zijn plaats
Wat zielig voor je oma. Ik zou gewoon een klacht indienen. (of één van je familieleden dan...) Veel sterkte ermee.
Bah wat een horrorverhaal zeg!! dat arme mens zo behandelen!! Ik zou ook een klacht indienen want dit is echt niet normaal!! :x Heel veel sterkte voor en met je oma!!
Jeetje wat een nachtmerrie moest dat geweest zijn voor dat arme mensje Ik heb hier geen woorden voor. Ik zal echt een klacht indienen als ik jullie was.
Misschien ligt het aan mij maar begrijp het niet zo. Je oma dacht dat het om een keelonderzoek ging, maar ging blijkbaar om een maagonderzoek dus? En een roesje ging niet vanwege het eten? Blijkbaar doen ze zulke onderzoeken dus wel vaker zonder roesje of iets? Is het niet uberhaupt gewoon een redelijk pijnlijk onderzoek? Waar moet nou de klacht voor worden ingediend? Of lees ik niet goed? Edit: Ow lees nu dat de zuster het ook dacht..
bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook zeker dat er door mijn familie een klacht wordt ingediend, aangezien dit niet de eerste keer is dat er iets mis gaat in de communicatie. Kreeg vanmorgen een mailtje dat het weer redelijk ging met oma, dat ze over de ergste schok heen is en de pijn ook minder wordt. Ook lijkt het erop alsof ze beter kan ademen en kan eten. Maar dan nog, ik vind dit zo zielig, ik snap echt niet dat ze niet even een dagje hadden kunnen wachten. Misschien is het ook wel "normaal" dat het evt. zonder roesje kan, maar ze heeft ook nog een wond in haar keel van de operatie net een week geleden!!
OH MIJ N GOD!! Ik had het hier niet bij laten zitten! Dat is toch niet normaal. Arme oma... Kan me voorstellen dat je hier helemaal door van slag bent
het is mss een goed idee om een gesprek met de behandelende arts aan te vragen. Kijk zomaar een dagje opschuiven gaat nu eenmaal niet zo makkelijk. De planning van de dag erna is meestal al klaar en je oma had klachten die verholpen moesten worden. Dit soort onderzoeken zijn altijd vervelend. Heeft je oma geen brief gehad waar in stond waar ze zich moest melden en wat voor onderzoek er plaats ging vinden?