Hallo allemaal . Mijn mannetje heeft gister vrij gevraagd voor 3 dagen (tot vrijdag dus) maar dat is geweigerd . En hij heeft vrij gevraagd omdat onze oudste dochter de buikgriep heeft en daarom dus niet naar school kan ... Nu heb ik al mijn vrije dagen al gebruik voor de kids , als ze naar de dokter moesten , de oppas niet kon of als de oudste een dag vrij van school had . Ik heb dus totaal geen vrije dagen meer en nu zaten wij dus mooi met een probleem Vanmorgen heeft mijn mannetje nogmaals geprobeerd om vrij te krijgen en heeft weer uitgelegd waarom . Toen heb ik dus zijn baas gebeld en gezegd dat ik het belachelijk vind en dat je weet dat dit soort dingen gebeuren als je mensen met kids aanneemd ...... Nu heeft die zelfde baas ( nou ja , afdelingsmanager dan ) meteen zitten klagen bij de directeur . Een uurtje later stond er een collega van mijn man dus voor de deur met een brief . In de brief stond dat hij tot 3x toe vrij heeft gevraagd en dat dat is geweigerd ( dit is waar ) . Dat ik daarna heb gebeld ( dit gedeelte is ook waar ) en zijn manager dus heb zitten uitschelden (en DIT is dus NIET waar ) :x En dat die brief dus een officiele waarschuwing is Nu heeft hij dus alsnog geen vrij gekregen . Ik heb gelukkig wel een begripvolle vestigings manager die er geen probleem van maakte dat ik WEER vrij nam . Maar deze dagen gaan dus van mijn vakantie af zodat ik geen vakantie heb met mijn hele gezin . Ik ben echt heel boos Die manager van mijn mannetje heeft zo iets van een vrouw hoort thuis te blijven achter het aanrecht met de kids aan haar rokken Mijn mannetje heeft nog nooit vrij gekregen als het ging om de kids . Maar het zijn toch verdorrie niet alleen mijn kids : Mijn mannetje heeft toch net zo veel recht om vrij tenemen om de zorg voor de kids op te kunnen vangen Hij heeft ook recht op zorgverlof staat in zijn cao . Maar alleen als het de organisatie niet in gevaar brengt Ook dit is hem dus botweg geweigerd omdat er volgens hun te veel zieken zijn en mensen met vakantie zijn . Maar zo is er dus elke keer wat als hij vrij vraagd ivm de kids Groetjes Joyce
Kan me heel goed voorstellen dat je super pissed bent !!! Zou ik ook zijn. Is toch gewoon belachelijk !! Om wat voor reden kan hij geen vrij krijgen dan?? Iedereen heeft toch recht op zijn vrije dagen !!!!
Jeetje meiss... wat een narigheid allemaal. Dat is toch niet normaal.... Even voor de duidelijkheid "Niemand is onmisbaar"!!! En ik denk je mannetje ook echt niet. (goed bedoelt hoor.. ) Weet dat je niet zo mag denken (is helemaal tegen mijn principes)....maar uhhh wat d8 je van een ziektewetje : : Snap wel dat dat niet kan, maar zo zou je haast gaan handelen!! Wens je in ieder geval veel suc6. Liefs Daan
ja , dat dacht ik dus ook De reden die ze hebben opgegeven is dat er al te veel zieken zijn en dat er mensen met vakantie zijn . Maar ja , zo hebben ze dus elke keer wel wat :x En hij hoefd het ook niet hoger op te zoeken want die gaan toch aan de manager om te vragen of het wel kan . Ja en je kan wel raden wat die dan zal zeggen Buitendat , hij heeft dus die officiele waarschuwing gekregen en daar staan gewoon leugens in !!!! Zo staat er in dat ik de manager heb uitgescholden -wat niet waar is - en dat ik de hoorn op de haak gooide . Ik heb idd de hoorn op de haak gegooid , maar heb nog wel doei gezegd .... Dus niet zonder boe of bah opgehangen zoals er gesuggereerd word Groetjes Joyce
In de brief staat ook nog dat als mijn mannetje zich nu ziekmeld en morgen niet op zn werk verschijnt , ze zijn loon stop zetten Dus dat gaat helaas ook niet door . Maar ik pak ze wel terug hoor . Zo staan bv alle telefoons in dit huis op mijn naam (en niet zonder reden ). Dus ook mijn mannetje zijn mobiel . Die mobiel krijgt een ander nummer die dus niet bereikbaar is voor zijn werk . Vaak worden we namlijk NA werktijd nog gebeld met vragen en alles over werk Zelfs in het weekend word hij dan lastig gevallen . Vanaf nu is dat dus afgelopen . Net als werken op zondagen en feestdagen ( op die dagen is mijn mannetje altijd het haasje namlijk ) . Groetjes Joyce
Kunnen ze dat maken zijn loon stop zetten als hij zich ziek meld ???? Dit is toch te belachelijk voor woorden zeg !!! Ik wens je heel veel sterkte met die baas van je mannetje, hier gaan mijn haren dus echt van overeind staan. Liefs M
Wat kl#te zeg JoyceD En volgens mij kunnen ze niet zomaar zijn loon stoppen hoor. Heeft hij geen bedrijfsarts waar hij mee kan praten. Of gaat dat ook allemaal via via
Tjonge jonge, vind dat echt niet normaal hoor.... Weet trouwens helemaal niet of ze dat kunnen hardmaken...maar ja... wie ben jij dan hè?? Snap heel goed dat je ze terug wil pakken. Maar ben je niet bang dat het de werksfeer van je mannetje een beetje verpest. Ik bedoel, als hij er maar geen last mee krijgt. Er lijkt mij niets vervelenders dan ruzie of trammalant (als je dat zo schrijft ) op je werk. Liefs Daan
Hij werkt bij Iversco in Amsterdam . En ja , daar zitten idd aso`s pf . Die manager is nog de grootste want ik heb vanmiddag dus gedaan wat hij zelf normaal doet tegenover zijn personeel . Namelijk een gesprek afkappen en ophangen en door hem heen praten . Als mijn mannetje met hem in gesprek is ( zelfs een normaal gesprek ) laat hij hem nooit uitspreken . Hij gaat er gewoon dwars door heen praten (heeft geen opvoeding gehad denk ik ) . En hij kan het denk ik niet hebben dat het nu eens omgekeerd was Ze kunnen zijn loon wel degelijk stop zetten als ze sterke vermoedens hebben dat hij niet echt ziek is . De arbo artsen en advokaten moeten dan gaan uitmaken of hij wel of geen loon krijgt . En mijn actie vind ik ook geen reden om iemand te ontslaan , tis vervelend voor de manager dat er eens iemand een grote mond tegen hem durft op te zetten , maar IK werk daar dus niet en kan ook niet ontslagen worden . En dus pakken ze me ventje . Hij is trouwens nog niet ontslagen hoor maar heeft een officiele waarschuwing gekregen Groetjes Joyce
Vind het niet normaal hoor een waarschuwing omdat je vrij wil omdat je kind ziek is... Die vent heeft zelf zeker geen kinderen?
Wat voor werk doet hij dan, dat daar zulke aso's zitten? Volgens mij schenden ze allerlei wetten. Ze mogen je loon niet stopzetten als je ziek bent. Ze mogen ook niet zomaar zorgverlof weigeren als dat in de CAO staat. En een officiele waarschuwing mogen ze alleen geven met een geldige reden en jouw acties (ook al worden ze anders op papier gezet) kunnen niet tot ontslag van je man leiden. Even een citaat Burgerlijk Wetboek Boek 7 artikel 670.7: De werkgever kan de arbeidsovereenkomst niet opzeggen wegens de omstandigheid dat de werknemer zijn recht op ouderschapsverlof als bedoeld in hoofdstuk 6 van de wet arbeid en zorg geldend maakt. Artikel 670.1: De werkgever kan niet opzeggen gedurende de tijd dat werknemer ongeschikt is tot het verrichten van arbeid wegens ziekte.
In het CAO van mijn mannetje staat dat zorgverlof dus WEL geweigerd kan worden als het de organisatie in gevaar brengt Maar ik denk dat ik wel morgen eens een wetswinkel ga bellen om te kijken wat ze wel en niet kunnen maken ...... Hij heeft trouwens geen waarschuwing gekregen omdat hij vrij heeft gevraagd voor een ziek kind . Maar enkel en alleen omdat IK dus heb gebeld en dus het zelfde heb gedaan wat die vent als normaal beschouwd . Uhm , normaal zolang ze het hem niet flikken dus Verder heb ik zelf totaal geen verstand van wets zaken Dat over dat zorgverlof hebben we dus in zijn CAO opgezocht . Maar goed , volgens mij is die waarschuwing dus ook niet rechtsgeldig omdat hij niet kan weten wat ik uitvoer als ik niet thuis ben . Dat ik zelfstandig dit soort acties uithaal kan hij niet weten en dus ook niets aan doen . Maar dat wil ik dus morgen even navragen . Groetjes Joyce
Die waarschuwing is inderdaad niet rechtsgeldig. Er is 1 ding waar ze hem op kunnen pakken: verstoorde arbeidsverhoudingen. Dan zeggen ze tegen de kantonrechter dat er een zodanig conflict is dat ze niet meer met je man kunnen werken op een normale manier, en dan kunnen ze hem alsnog ontslaan. Dus het is toch uitkijken. Als ik hem was ging ik snel solliciteren om daar weg te komen.
Volgens mij is het het beleid daar dat je 2 waarschuwingen krijgt en dan pas ontslag ..... Maar evengoed gaat hij nu kijken voor een andere baan . We hebben de brief net nog eens bekeken en er staat iets heel merkwaardigs . Namelijk dat de brief op 5 mei verstuurd is en dat dit alles gebeurde op maandag 8 mei . Vind het bijzonder knap dat zij op bevrijdingsdag al wisten dat mijn mannetje gister en vandaag vrij zou vragen voor een ziek kind . Sinds wanneer zijn ze helderziend daar Maar nu is hij dus helemaal niet rechtsgeldig omdat de datums niet kloppen Dat weet ik nog net wel Groetjes Joyce
Wat een verhaal zeg... Ongelofelijk wat een %^*^*($#^!! Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen bij de rechtswinkel. Dan sta je toch wat steviger in je schoenen. Hebben jullie geen rechtsbijstandverzekering? Zij kunnen je ook bijstaan met goed raad en als het op een rechtzaak uit mocht lopen, regelen ze dat helemaal voor je. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen. Heel veel succes ermee!
Hoi Joyce, Nou, gezelligheid alom daar op dat bedrijf waar je man werkt.....ahum! Ik zou me niet te snel bang laten maken door zo'n brief, de inhoud klopt niet en de datum ook niet, slaat dus nergens op. Verder zou ik je willen aanraden om je er niet mee te bemoeien. Ik denk dat je man het beste zelf met die brief naar kantoor kan gaan en daar eens een goed gesprek over gaat voeren, ik denk dat hij dan serieuzer genomen wordt dan wanneer zijn kwade vrouw aan de lijn hangt.. Ik begrijp je reactie trouwens heel goed hoor, zulke bazen halen het bloed onder je nagels vandaan! Succes ermee. Groetjes, Anakin.
Mijn mannetje gaat morgen idd zelf naar kantoor om met de des betreffende directeur te praten En dit keer hou ik me er idd wel buiten , hij zal toch zelf moeten aangeven hoe hij daar behandeld word . Bedankt dames voor jullie steun , doet mij en mijn mannetje erg goed . Bedankt ook namens hem dus ( hij heeft ook alle reacties gelezen ) Op de een of andere manier hebben wij op deze manier toch het gevoel er niet helemaal alleen voor te staan . Groetjes Joyce