Ik ben woest !!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik wil even mijn hart luchten.

Morgenochtend, 1 oktober, moeten wij om 10 uur bij de notaris zijn. Dan gaan we tekenen voor onze nieuwe woning. En is ook gelijk de sleutel-overdracht.

Nu gingen we toen straks even langs het huis rijden, als laatste keer voordat we er morgen echt naar binnen kunnen. Kijken we naar binnen (want het was donker binnen en niemand te zien) en zien we dat het parket er nog inzit, en zien we dat op de trap nog vloerbedekking ligt en waarschijnlijk ook boven, maar dat kunnen we van buitenaf niet zien. En er staan nog 6 kasten in de slaapkamer wat we van buitenaf kunnen zien. (Die kasten zijn van de woningbouw, van toen het nog een huurwoning was, later zijn het koopwoningen geworden.)

Het moet hun toch wel duidelijk zijn geweest dat we hun spul niet over wilden nemen, want er kwam ook nog een man langs die de vloer kan opmeten voor laminaat.

Ik wist werkelijk niet wat ik zag. Die k*tlui, en dat is nog zacht uitgedrukt, hadden het er $^&*(@!$%^& uit moeten halen.

We gaan sowieso morgen vóórdat we naar de notaris gaan, nog even samen met de makelaar door het huis lopen, kijken hoe ze het achter hebben gelaten.
    Ben benieuwd wat die ervan zegt.

Ik ben zo woest en ook best verdrietig. Kan wel janken. Die mensen horen het huis volledig leeg achter gelaten. En voor de vloer eruit breken hebben we meer tijd nodig. Plus als de vloerbedekking gelijmt is dan zijn we nog verder van huis! Wat een klotemensen zeg, van die oude lullen van boven de 70. Wat heb ik nu ineens een hekel aan ze. Vond ze al raar want ze zeiden ons niet gedag toen we ze tegenkwamen in de supermarkt, maar nu heb ik het echt helemaal gehad met die lui.

We hebben trouwens ontiechelijk lang op de woning moeten wachten. Vanaf jan/ febr weten we al dat deze woning voor ons word. We hebben al zo lang moeten wachten en is eindelijk het moment daar, laten ze de woning zo achter.

Hoe zouden jullie dit oplossen? Gewoon een rekening vragen voor het werk wat wij aan de vloer te besteden hebben? Of iets anders?

Het lucht wel op om dit verhaal lekker even van me af te typen.

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    grr indd zou ook zwaar chagie worden !
    kun je EINDELIJK in je huis is het niet volgens de afspraken ! :S !

nou wens je succes morgen , kijken wat die kerel ervan zegt met t chekken .. ;)
    kunt iig zeggen dat t zo niet afgesproken is

x

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik weet niet wat jullie hebben afgesproken met deze mensen. Als je een huis koopt is het niet verplicht om vloeren en vloerbedeking er uit te halen nl.

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Gooi het er maar uit hoor, groot gelijk! Hier mag je namelijk lekker van je afschrijven!
    Kan me goed voorstellen dat je kwaad bent, zou ik ook zijn!! Maar weet niet wat de regels zijn bij een koophuis??? Maar als je er recht op hebt dat ze de woning leeg halen, dan moeten ze dat toch gewoon doen? En dat kan je dan morgen toch gelijk aankaarten met de notaris erbij??

Succes!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat hebben jullie afgesproken met de verkopers dan? Staat het zwart op wit (lijst van zaken, hoort bij de koopakte te zitten) dat ze de vloerbedekking en dergelijke moesten verwijderen en dat jullie dat niet over wensen te nemen?

Je zegt namelijk dat er een man van het laminaat bij de verkopers is geweest (in opdracht van jullie) en dat ze daardoor moesten weten dat jullie de vloerbedekking e.d. niet over willen nemen. Maar verkopers zijn niet gebonden aan het verwijderen van de vloerbedekking e.d. als dit van te voren niet besproken is of in de lijst van zaken is vastgelegd!

Overigens hoort jullie makelaar dit ook met jullie besproken te hebben...

6. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Balen als je dat niet verwacht had! Maar hoe hebben jullie het afgesproken dan? Want bij een koopwoning is het gebruikelijk dat vloer(bedekking) achterblijft, verplicht zelfs (alles wat nagelvast zit moet achterblijven) tenzij je afspreekt dat het eruit gaat. Hoop dat het goed opgelost wordt voor je!
    Ennuh- gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou de kosten laten verhalen op de verhuurder van de woning, de opzichter hoort dit namelijk tijdig te controleren, en anders zelf actie te ondernemen.
    Waarschijnlijk worden deze kosten dan weer doorverrekend door de verhuurder naar de exhuurder (die oude mensen)
    ik zou dit wel eerst kortsluiten met de makelaar. maar aangezien morgen de sleuteloverdracht is sta je volledig in je recht om door een derde de boel te laten leeghalen terwijl jullie lekker een ander deel van het huis morgen gaan aanpakken
    niet te druk maken, wel erg vervelend voor jullie,
    veel plezier morgen, je moet er wel van proberen te genieten hoor!!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Ons Kleintje: volgens mij waren het ooit huurwoningen, maar zijn het nu al koopwoningen. De regels voor verkoop zijn anders dan voor huurwoningen.

Alleen als je met de verkoper hebt afgesproken dat hij de vloerbedekking moet verwijderen, is hij daartoe verplicht en anders niet. Helaas.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Tja bij ons hebben de oude bewoners ook de ochtend van de dag waarop de overdracht plaatsvond nog dingen uit het huis gehaald. Misschien zijn ze van plan vanavond en morgenochtend nog flink wat te doen.

Zou je nu nog niet te druk maken.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Alleen als je zwart op wit heb staan dat je de vloerbedekking en parket eruit wilt...dan moeten ze het ook doen.
    Als in het koopcontract staat dat het huis schoon en leeg opgeleverd moet worden, dan mag je wel verwachten dat in iedergeval de kasten eruit zijn.

Als dit het geval is, dan kan je weigeren om te tekenen.

Maar je kan er niet vanuit gaan dat mensen de vloer eruit halen omdat er iemand is geweest op voor jullie een nieuwe vloer op te meten, zo werkt dat nu eenmaal niet.

Hopelijk wordt het morgen toch een beetje een leuke dag voor jullie!

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als de kasten vastzitten aan het huis mogen de kasten zelfs blijven staan ;) tenzij anders is afgesproken.

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    zoals al gezegd, dat jullie vloerbekleding niet wilden overnemen wil zeer zeker niet zeggen dat zij het eruit moeten halen.
    dat mag de verkoper altijd laten liggen want zeker parket wordt als onroerend goed beschouwd.

tenzij jullie dat duidelijk zwart op wit hebben dat zij de vloerbekleding meenemen/verwijderen, kan je eigenlijk alleen maar kwaad op jezelf zijn.

overigens, als het zulke oude mensen zijn dan vind ik dat je wel iets meer respect voor ze mag tonen. en dat ze je niet herkennen in de supermarkt zou ik niet meteen persoonlijk opvatten..

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind eerlijk gezegd dat je echt belachelijk reageert. Misschien moet je je eerst even iets beter laten informeren want wat je zegt klopt helemaal niet. Deze mensen zijn helemaal niet verplicht alles eruit te halen. Ik vind het echt abnormaal hoe je reageert!
    En voor oudere mensen mag je inderdaad wel iets meer respect hebben en niet bij voorbaat al deze conclusies trekken.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankjullie wel voor jullie reacties allemaal.

@ Klingel en MvLiam,

ik zat net op een kookpunt en was echt woest en was flink van me af aan het typen. Misschien was het niet zo aardig van me dus sorry dat ik zo reageerde. Ik ben hier sowieso niet te genieten. Tegen mijn man ben ik ook behoorlijk kortaf en hij is er vrij nuchter over.

Als het echt waar is wat jullie zeggen dat het niet waar is dat hun het er verplicht uit hebben moeten halen dan had dit topic er ook niet moeten zijn. Ben benieuwd wat de makelaar morgenvroeg zegt. Wat de regels zijn weten we niet. Ik ging er eigenlijk vanuit dat hun verplicht zijn het er uit te halen. In ieder geval baal ik wel. Het lucht wel op om even van me af te typen.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Tja, meis, tuurlijk is het balen en extra werk voor jullie, maar als je geen duidelijke afspraken hebt gemaakt staan deze mensen gewoon in hun recht.
    Veel plezier morgen.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat heb je inderdaad afgesproken??

Wij hebben alle vloeren er ook in laten zitten in onze vorige woning. De vloeren zijn een onderdeel van de woning. De kasten niet, tenzij ze vast staan. Dan wel. Dat koop je er dus bij, tenzij anders vermeld.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Meid kan me helemaal voorstellen dat je baalt.
    Zoals ik nu van jou begrijp hebben jullie niet in het (voorlopig) koopcontract laten opnemen dat het parket en de vloerbedekking eruit gehaald moet worden door de huidige bewoners?
    Tja dan kan je deze mensen geen verwijten maken, dan is het alleen maar logisch dat ze het laten liggen.
    Wat stond er in het makelaarsboekje over het huis? Wat stond erin wat er zou achterblijven?

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahhaha;) ik wilde toestraks eignlijk ook al zeggen: was jij niet degene die ene topic over vloeken pas had geopend;):p je kan er zelf dus toch ook wat van! wel goed van je dat je nu je excuus aanbiedt:)

over hoe en wat weet ik verder niet maar wil je iig alvast veel succes en plezier wensen met je nieuwe huis.

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zoals al eerder aangegeven is het inderdaad niet verplicht voor de verkopers om de vloer eruit te halen. In principe blijft de vloer erin tenzij anders afgesproken. Hetzelfde geldt voor vaste kasten. Als de kasten die je noemt in je post gewone kasten zijn dan horen ze die wel mee te nemen, dit hoort namelijk bij de inboedel. Bij je koopovereenkomst zit als het goed is ook een lijst met zaken waarvan bij alles is aangegeven of het achterblijft, wordt meegenomen of overgenomen kan worden. Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf gewoon verkeerde verwachtingen hebt gehad.

Toen wij ons huidige huis kochten zat er ook nog door het hele huis vloerbedekking en hing de huurgeiser voor het warme water er nog. De vloerbedekking hebben we er zelf uitgehaald en bij de eindbezichtiging hebben we samen met de verkopend makelaar het formulier ingevuld voor het opzeggen van de huur van de geiser.

20. 4days

4days Niet meer actief

Balen hoor! :( Hopelijk is de vloer er snel uit...

Deel Deze Pagina