vaak betekent ter overname: dat je het overneemt. Maar als jullie verder zwart op wit hebben dat alles er uit moest, dan kan dat inhouden dat je nog even moet wachten met de sleutel. Vaak krijgen de oude bewoners nog 1 laatste kans om het eruit te halen. En anders moeten jullie het eruit halen, maar krijgen de oude bewoners de rekening. Althans, zo is het bij ons gegaan.
Ik ben heel benieuwd wat de makelaar heeft gezegd... In mijn beleving is het zo: - wanneer iets waardevols niet in de prijs is opgenomen kan het ter overname aangeboden worden. Dat maakt de huiseigenaar niet direct verplicht het weg te halen als ze besluiten het toch niet te mee te nemen. - wanneer iets vast zit aan het huis mag je het laten zitten, en de kopende partij mag er vanuit gaan dat het er nog zit na de koop tenzij anders vermeld. - wanneer je iets verwijderd wil hebben op kosten van de koper moet dat opgenomen worden in de koopovereenkomst/in de onderhandelingen. - wanneer je spanningen voelt rondom de koop van je eerste huis is dat heel normaal maar is het niet normaal dat je dus maar de schuld buiten jezelf legt. Dan gaat het niet om je taalgebruik hoor, maar vooral het feit dat je boos op iemand wordt vóór je weet of je gelijk hebt of niet. Mijn eerste reactie zou ook gestresst zijn, maar ik zou als een idioot gaan uitzoeken waar de fout ligt voor ik met mn vinger ging lopen wijzen en 'woest' zou worden, maar eerder 'gestresst' 'onzeker' of 'verdrietig'. Maar dat is mijn mening. Nou ja, zie het maar zo: deze eerste keer een huis kopen is dus blijkbaar heel leerzaam geweest. Volgende keer ben je beter voorbereid.
Verkopers zijn idd niet verplicht de vloerbedekking te verwijderen.... ik bedoel... anders had ik hier ook wel afgesproken dat ik het behang niet wilde overnemen.. en hadden zij het lekker kunnen afsteken... komt in feite op hetzelfde neer... alleen zit behang aan muur.... tja als je een koopt loop je bijna altijd wel tegen dingen aan... hier hadden verkopers het huis juist gestript... zeil er juist WEL uitgehaald.. waren ze volgens eigen zeggen achter blijven hangen met bureaustoel... buitenlampen eruit gehaald... Verkoper belde zelfs op of ik de keuken ging gebruiken...(na de koop) want anders haalde hij die er ook nog uit.....!!!!! Schuifpui bleek naar de .... te zijn.... En had ik alles volgens de regels gedaan... werkte namelijk zelf op notariskantoor.. maarja... Had toen ergere dingen aan mn hoofd... (vorig partner kreeg een beenmergtransplantatie op dag van overdracht.... dus tja.. er zijn belangrijkere dingen in t leven... Succes met jullie huisje... en gewoon genieten van het samen klussen... (ik moes alles in me uppie doen...)
toen wij ons huis kochten, lag er ook nog vloerbedekking en stonden er nog oude kasten. we hebben met de vorige bewoner afgesproke dat alles leeg gehaald zou worden dus ook de kasten en de vloerbedekking, dit heeft hij ook gedaan, wel op de laatste avond, maar het was eruit.
Lijkt me handig als je een huis koopt dat je zorgt dat je helemaal op de hoogte bent van hoe het werkt. Boos of niet, vind dat je je belachelijk en naief opsteld.
Ze heeft haar excuus toch al aangeboden voor haar manier van reageren? Het was er in een opwelling al uit voordat ze er erg in had. Verder ben ik het met je eens hoor... het is niet slim om iets te kopen zonder dat je begrijpt hoe het werkt. Je koopt toch ook geen auto als je geen rijbewijs hebt? Of is dat nu weer een kromme vergelijking?
Ik begrijp het niet helemaal. Is het een huurwoning die wordt verkocht aan TS (particulier) Of is het een koopwoning die wordt verkocht? Bij het eerste zou de woningcorporatie het huis leeg moeten halen inclusief de vloerbedekking...volgens mij
Volgens mij was het ooit een huurhuis maar hebben ze het gekocht van een particulier. @sidmick ben het wel met je eens hoor. Niet de manier van uiten, maar het feit dat ze boos wordt terwijl ze zelf het heeft nagelaten om alles voldoende door te spreken/voor te bereiden. Ze had reden tot boosheid op de andere partij gehad als die zich niet aan de afspraken hield, maar als de afspraken niet duidelijk zijn, dan is boosheid niet op zn plek, eerder frustratie of iets dergelijks. Maar nog niks gehoord dus hoe het nu is afgelopen. Is het trouwens echt zo'n klus om parket eruit te halen? Valt toch best mee?? ik bedoel het zijn geen plavuizen ofzo.
Wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht, ook van oudere mensen die alles prachtig vonden. Vooral de keuken, daar hoeft alleen maar een likje verf over, yeah right. Het enige wat die keuken nodig heeft is een koevoet en een sloophamer. In de woonkamer lag ook van datzelfde parket. Wij hebben er gewoon laminaat overheen gelegd. Op de trap lag vloerbedekking. Dat heeft me flink wat blikken afbijtmiddel en schuurwerk gekost maar dat is niet anders. Hier stonden ook nog kasten in huis die hebben we nu zelf in gebruik voor het beddengoed e.d. Altijd handig. Alles wat vast zit mag blijven liggen. Bij ter overname moet je afspreken wat er blijft en wat er weg moet/gaat. Een woning moet in principe leeg en ontruimt opgeleverd worden. Van te voren moet je deze dingen overleggen. Bijv. een gelijmde laminaat vloer hoort bij de woning, kliklaminaat hoort bij de inboedel.
Zo mensen daar ben ik weer. We zijn helemaal in de wolken hier met ons nieuwe huis. Ik schaam me eigenlijk diep want ik ben er achter gekomen dat dit topic achteraf niet nodig is geweest om te openen en ook dat ik zo boos was, was onterecht achteraf. Er is namelijk inderdaad gebleken dat de bewoners het recht hadden om parket en vloerbedekking te laten liggen en de kasten te laten staan. Mijn man is gisteren druk bezig geweest met alle lappen vloerbedekking eruit te snijden (en dat is bijna klaar) en met het parket hebben we geregeld met de beste man die het gaat leggen, dat het erin blijft liggen en dat hij erover heen legt. Dus eigenlijk heb ik mij druk gemaakt om niks. Het was denk ik ook deels de spanning die me even teveel werd en dat ik die dingen in het huis zag liggen terwijl ik en mijn man dat niet verwachtten. Vroeger waren de woningen in mijn straat huurwoningen. Later heeft een makelaarskantoor ze overgekocht (of hoe dat ook in zijn werk gaat) en zijn het nu koopwoningen. Dus het is niet particulier hoor, gewoon via een makelaar. Sorry dat ik me zo 'belachelijk' (zoals een paar het noemden) heb opgesteld. De spanning was me dus even teveel denk ik. En we hebben al zo lang op ons huis moeten wachten vanaf januari. We moesten namelijk zo lang wachten op onze nieuwe woning omdat de toen huidige bewoners een huis hadden gekocht waar nog aan gebouwd werd. Maar nu was eindelijk hun huis opgeleverd. Duurde erg lang, want de planning was ongeveer juli dat we hun woning zouden krijgen, maar er viel zat hun zoveel tegen in hun nieuwgebouwde woning dat er voor hun ook vertraging opliep. Dus zodoende.... Zijn jullie ook weer op de hoogte. Wil sommigen ook heel erg bedanken voor de lieve reacties en felicitaties!
Heej meis, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! En fijn dat het allemaal is "opgelost". Ik kan me best voorstellen dat je door de spanning een beetje feller reageerde dan je normaal zou hebben gedaan - niks mis mee, hoor Heel veel plezier met klussen & zo!
Heey Barbera, Fijn dat alles toch goed is gekomen! Veel klus plezier toegewenst! Maak er wat moois van.
Fijn dat het is opgelost. Een huis kopen/verhuizen, het zijn allemaal enorme stressoren. Snap je frustratie dus wel. Knap dat je het ook toegeeft, veel mensen vinden dat heel moeilijk. Misschien ben je niet met de beste voorbereidingen dit huis ingestapt, maar dit getuigt wel weer ergens van! Veel klus 'plezier' succes met de stress nog even en straks heel veel woongenot in jullie eigen stulpje.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Geniet ervan en heel veel plezier met opknappen en inrichten! En fijn dat het allemaal goed is afgelopen. Groetjes, Suzanne
Dat snap ik niet helemaal. Hoezo hadden ze het recht? Was dat met jullie afgesproken dan? Zozo, 70+ers die een nieuwbouwhuis gaan kopen... Toe maar Enneuh, ik ken het fenomeen. Wij hebben in april 2008(!) getekend voor een nieuwbouwhuis. De akte is in juni gepasseerd. De verwachting was maart 2009, maar gisteren hebben we de laatste brief gehad en nu geven ze begin 2010 aan als verwachtte oplevering
Wss hebben jullie twee oude mensen erg blij gemaakt met het uit handen genomen werk (verwijderen van vloeren en kasten) Geniet lekker van jullie huisje
Hebben wij ook gehad... Mei 2008 zou de oplevering zijn, eind april 2008 kregen we te horen dat het oktober 2008 zou worden. Toen werd het november 2008, toen december 2008 en toen januari 2009. 3 januari 2009 ben ik bevallen, 16 januari 2009 kregen we de sleutel en 28 januari 2009 woonden we er (manlief heeft 1,5 week aan 1 stuk door geklust). Ik heb er heel wat tranen om gelaten. We moesten namelijk augustus 2008 onze koopwoning uit en hebben tijdelijk in een slecht onderhouden huurwoning gezeten waar het ontzettend vochtig was, het was er veel kleiner en ik kon dus niet aan de slag met de babykamer. Wat een kutzooi.