Ik ben zo bang dat het lang gaat duren...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hakoek, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

Fijn dat je met je vriend hebt gepraat en dat jullie er samen uit zijn gekomen!

Het wordt aangeraden om 4-6 weken vóór de conceptie te beginnen met foliumzuur. Als je pas begint als je stopt met condooms en het zou meteen raak zijn dan ben je dus “te laat”. Ik zou daarom gewoon nu beginnen als ik jou was.

Hakoek vindt dit leuk.
  2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Klinkt als een goed plan!!

Hakoek vindt dit leuk.
  4. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik begrijp zelf ook goed dat het niet te plannen is. Maar een klein beetje wachten om te voorkomen dat het in een hele drukke periode gaat gebeuren, is in mijn ogen niet verkeerd.
    Ik wilde hier alleen kwijt dat ik bang ben dat het lang gaat duren, ik begrijp namelijk heel goed dat je zomaar een jaar bezig kan zijn, als het niet langer is. Maar het kan ook gebeuren dat het in 1 keer raak is, en dan zou het inderdaad improviseren worden.
    Natuurlijk is overal een oplossing voor, alleen komt in dit geval alles tegelijk; nieuw huis, hopelijk een baby en ook een grote verandering op mijn werk, welke ook op mijn priveleven van invloed is.
    Dus ja, ik denk erover na. En ja, ik ben nuchter genoeg om te weten dat het lang kan duren. En ja, het is altijd welkom, maar dat betekent toch niet dat je er niet over na mag denken op de manier hoe wij erover denken..?
    (ik ken genoeg mensen die er halsoverkop in gingen en eenmaal zwanger ineens bedachten dat ze beter nog even hadden kunnen wachten)

5. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Als het lang gaat duren dan gaat het lang duren, of je je er nu druk over maakt of niet. Ik was ook heel bang dat het 2 jaar zou duren, inmiddels zitten we al over de 3 jaar.
    Waar ik het meest bang voor was is gebeurd, een ellenlang traject en meerdere miskramen. Met iui mag je weer overnieuw beginnen na een miskraam met als gevolg dat we in totaal 1,5 jaar met iui bezig zijn geweest.
    Maar toen het allemaal nog erger was dan mijn grootste nachtmerrie kreeg ik een soort rust over me. Nu druk maken over wat er allemaal kan gebeuren brengt geen verandering in wat ons te wachten staat, het zorgt er alleen maar voor dat ook vandaag rot is. Ik vertrouw er nu op dat wat me ook te wachten staat, ik er wel mee om kan gaan. Ook al denk je dat je dat niet kunt, je kunt het wel, je zult wel moeten.
    Gezonde spanning is prima, en als het lang duurt dan is dat rot en dan heb je alle recht om daar verdrietig over te zijn. Maar als je je er nu al druk over maakt dan heb je er 2x last van.

6. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hou dit inderdaad maar gewoon op gezonde spanning dan. We zien wel hoe het loopt, dat idee...
    Ik hoop voor jou dat er snel een einde komt aan jouw traject en je in 2018 zwanger mag zijn!

Deel Deze Pagina