Hallo Allemaal, Ik ben een 32-jarige vrouw met een 8-jarige dochter uit een eerdere relatie. Nu zijn mijn huidige partner en ik ruim een jaar bezig om zwanger te raken, maar nog niks... Onlangs zijn we bij de fertiliteitsarts geweest en bij mij warm de bloeduitslagen en echo goed. Het zaad van mijn partner is ook goed. Nu zijn we dus weer naar huis gestuurd met het advies om het nog een jaar te proberen. Dit zit me niet lekker....aangezien ik al 2,5 jaar PAP3a heb en me pas laat helpen als ik zwanger ben geweest, dus heb niet alle tijd. Daarbij hoor ik regelmatig van mensen dat alles goed was maar uiteindelijk uit samenlevingstest blijkt dat het samen niet werkt. Kan ik eisen om nog wel zo'n onderzoek te laten doen? Of is de kans nihil dat dat dan negatief is? Iemand ervaring en/of tips?!?! Groetjes!!
Dit doen ze volgens mij pas op het laatst dat onderzoek. Heb ik gehoord......... Hoop het niet voor je, maar je kunt altijd even overleggen met je arts? Gewoon proberen.
Ik vind dat op zich ook wel raar hoor. Volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat dat wel sneller gebeurt. Mag ik vragen waarom je je niet laat helpen bij een pap3a? Of is de hersteltijd erg lang?
Dat mag. Ik laat me niet helpen omdat de kans dat ik dan zwanger wordt en/of de zwangerschap goed verloopt heel stuk kleiner is..... Dit omdat ze dan een stuk van je baarmoederhals weghalen..
Ah, dan gaat het bij jou al wat verder dan een lisexisie dus. Wat naar zeg. Ik zou ze nogmaals verzoeken het wel uit te voeren dan, ze kunnen je toch niet nog een jaar laten aanrommelen?
Een vriendin van mij heeft een kindje uit een eerdere relatie (door de pil heen) haar man heeft ook een kind bij een ander. Allebei hartstikke vruchtbaar maar haar zuurgraad was nu niet goed waardoor de zaadjes het in haar niet fijn hadden. 1e Iui was zij zwanger. Zij hebben wel vrij snel een samenlevingstest gehad. Misschien dat je het kan bespreken met je arts je toch graag een samenlevings wil hebben.
Hier ook geen samenlevingstest, ondanks dat de rest van de uitslagen verder goed waren.Wel allemaal andere testen gehad en een laparoscopie ed. Onze fa was daar geen voorstander van, want ze zei dat dat alleen maar extra tijd koste en heeft ons meteen in de eerste ronde van iui gedaan. Was ook maar 1 iui nodig en onze zoon is nu alweer 3 en halve maand Ik zou als ik jou was erop aandringen op een traject of samenlevingstest gezien jou problematiek.
Niet zo veel spannends gelukkig. Na colposcopie zag het er naar uit dat ik een lisexisie zou krijgen, had alle formulieren al meegekregen, gelukkig bleek het cin 1 te zijn ipv 2/3, wat de gyn eigenlijk verwachtte . Hoe langer ik er over na denk, hoe belachelijker ik dit eigenlijk vind. Het is ook niet zo dat je nog 25 bent... Ben benieuwd wat er gebeurd als je er iets van zegt, nog een jaar zelf proberen zou ik echt niet pikken :x.
De samenlevingstest wordt niet veel meer gedaan, omdat het helemaal niks zegt. Het is een vrij onbetrouwbaar onderzoek.
@masami: wij hebben alleen een spermaonderzoek, echo en bloedonderzoek gehad. Verder niks.... Is toch eigenlijk te gek dat ze het gewoon maar zo laten?!
Hier jaren pap3a gehad. Hpv hr is behandeld en sinds 2 jaar 'schoon'. Afgelopen januari gestopt met de pil, afgelopen maart er volledig voor gegaan en in april al zwanger.
@Joes: Fijn dat het bij jullie wel goed gaat. Ik ben nog steeds niets schoon, en ondertussen al een jaar bezig en nog niks dus.... Erg frustrerend....
Het klopt dat het niet meer in alle ziekenhuizen wordt gedaan, is een omstreden onderzoek. De uitslag zegt eigenlijk alleen wat als die positief is. Ik heb deze ronde de samenlevingstest gehad, helaas negatief maar dat kan aan alles liggen, test op verkeerd moment gedaan etc. Als er een paar snelle zwemmers bij zijn dan zitten die op het moment van de test al bij het eitje en niet meer in de baarmoedermond waar slijm wordt weggehaald. Heb zelfs gehoord dat iemand zwanger was in dezelfde ronde dat samenlevingstest negatief was.. Ik hoop dat ik jullie binnen enkele dagen ook zo'n succesverhaal kan vertellen, morgen is mijn nod...
Bij mij was de echo en bloed ook goed en bij mijn man was het sperma ook goed. Toen kreeg ik een hsg behandeling waaruit bleek dat mijn eileider dicht zat. Om hier zeker van te zijn kreeg ik een kijkoperatie. Hieruit kwam naar voren dat ik endometriose heb en nu kan ik niet meer natuurlijk zwanger worden (zie ook onderschrift) Als ik net zoals jij naar huis was gestuurd en geen hsg had gehad was ik hier nooit achter gekomen. Ik zou zeker om een hsg vragen Veel succes