Ik ben zo bang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney5, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dames,

Ik heb vandaag me 20 weken echo, maar ben verschrikkelijk bang dat er iets mis is met me kindje...Ik kan al 2 dagen nie goed slapeh....Juist omdat er mensen zijn die hun kindje vaak voelen met 19 weken en ik juist niet....Herkennen jullie dat?

Liefs Jeanney

2. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Ik kan me niet herinneren wanneer ik mijn zoontje voor het eerst voelde... maar ik denk dat het best normaal is om je een beetje zorgen te maken.

Ik vraag me af of je daar 'reden' voor hebt. (niet dat je niet zonder reden bang mag zijn, hoor, maar dat zou je kunnen gebruiken om het voor jezelf wat te rationaliseren.)

Heb je eerder in je zwangerschap problemen gehad? Heb je eerder een moeilijke zwangerschap gehad? Is er iets gebeurt waardoor je nu zo onzeker bent?

Is het antwoord ja, dan praat je daar zeker al over met je vk/gyn. Is het antwoord nee, probeer dan jezelf voor te houden dat er geen reden is om zo bang te zijn...

Veel mensen voelen hun kindje pas later. Of voelen het later beter en realiseren zich dan dat ze het wel eerder gevoeld hebben, maar nog niet doorhadden dat het het kindje al was. Er kunnen veel redenen zijn waarom je je kindje nog niet voelt. En de meeste zijn niet gevaarlijk.

Heb je al wel hartslag gehoord? Was die goed? Heb je zelf een angelsound of zo? Kun je ff checken! Zet anders een wc rol tegen je buik en laat je man/vriend luisteren... soms kun je dan ook het hartje horen.
    Probeer contact te maken met de baby. Speel met je handen, licht en warmte voelen ze al wel, en kijk of je een reactie krijgt.

Nogmaals... ik wil niet zeggen dat je niet bang mag zijn... maar probeer jezelf rustig te houden... stress is nooit goed... en iedereen heeft zijn rust nodig, vooral zwangere mama's.

kijk anders ook ff in dit topic... http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=123849
    daar zeggen ze zelfs dat je pas met 26 of 28 weken je kindje elke dag zou moeten kunnen voelen...

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik was ook heeeel bang en zenuwachtig voor de 20 weken echo vorige week, zelfs bijna overtuigd dat er iets niet goed was, tot ze bij elk onderdeeltje van ons kindje zei, ziet er goed/normaal uit, toen zakte alles weg en was ik in de wolken :)
    succes vandaag, en geniet er ook een beetje van he? het is wel een medisch en technisch onderzoek maar je ziet je eigen beebje weer even, zoooo lief!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik word altijd pas nerveus als ik daar ben (en te lang moet wachten) mijn man echter die poept al in zijn broek vanaf week 16 (maar dat komt ook omdat wij een speciale echo kregen ivm slechte uitslag nekplooimeting en omdat we een vruchtwaterpunctie al hadden gedaan) dit was de laatste hindernis zeg maar.

Ik snap wel dat je nerveus bent hoor gelukkig is het zo achter de rug! EN het is ook heel leuk om je kindje even te zien!

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nee, eigenlijk heb ik helemaal geen reden om bang te zijn. Ik heb al 2 gezonde meiden...

Me vorige zwangerschappen gingen goed en deze ook. Ondanks dat ik veel spuugde en 8 kilo af ben gevallen. Ik heb een angelsound waar ik het hartje om de dag luister...

Maar toch ben ik zo vreselijk bang, dat er iets mis met me kindje...Ik weet het niet...En ik las dat veel zwangere vrouwen de nekplooimeting hebben laten doen. En wij juist niet! Me man en ik hebben besloten om niet te doen...Ow wat voel ik me slecht...

Liefs Jeanney

6. mymiracle

och meid wat doe je jezelf aan, niet doen hoor, een nekploometing is niet verplicht en is een keuze, die heb je gemaakt, je zult zien dat alles er goed uitziet! hou je ons op de hoogte? succes vandaag hoor ;)

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Voel je niet schuldig omdat je geen nekplooi meting hebt gedaan! een heleboel doen dat niet ..
    Wij zelf hebben het ook niet gedaan want t kindje is toch wel welkom ok liever gezond maar toch..

Alles komt gerust goed!

8. jootje03

jootje03 Lid

16 jul 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    Herken je gevoelens wel hoor! Ben zelf ook zwanger van de derde, twee gezonde kinders, propleemloze zwangerschappen en toch nu steeds erg onzeker.
    Misschien juist omdat je al twee gezonde kinderen hebt denk je meer dat het nu dan misschien niet goed zal zijn, is natuurlijk onzin, waarom zou de kans nu groter zijn¿
    Probeer een beetje te relativeren en toch te genieten. Alles gaat zoals het gaat!
    Maar.....ik herken je gevoel heel goed hoor, dus je bent niet de enige!

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    jootje03 schreef;
    Misschien juist omdat je al twee gezonde kinderen hebt denk je meer dat het nu dan misschien niet goed zal zijn, is natuurlijk onzin, waarom zou de kans nu groter zijn¿

Dat inderdaad...Pfff moeilijk he....Ik heb om 17.30 een afspraak en kan niet wachten....

Liefs Jeanney

10. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    probeer kalm te blijven,en hopenlijk krijg je hele goed nieuws te horen tijdens je echo straks
    veel plezier en sucses ;)

ga je ook vragen wat het geslacht is?

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    probeer je te concentreren op de positieve punten misschien het geslacht zien en je kindje kijken, laat het medische even voor wat het is.

Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen omdat je geen nekplooi gedaan hebt, je laat toch NU alles checken om het beste voor je kindje te doen (stel dat ze wat zien is het ook nog vaak behandelbaar hoor, niet alles is meteen het einde van de wereld)

Heel veel sterkte met het nerveus zijn! Ik vond het deze keer ook enger omdat je al een gezond kindje hebt denk je van ojee wie zegt dat ik NOG EEN KEER zoveel mazzel heb (zo dacht ik tenminste)

DIKKE KNUFFEL!

12. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hey meid.
    En? Heb je het achter de rug?
    Ben vreselijk benieuwd hoe het was.

Ik snap je heel goed hoor!
    Ik heb komende woensdag de 20 weken echo..
    Ik heb ook al twee gezonde kinderen..En bij hun ook geen 20 weken echo gehad..misschien dat ik daarom ook wat meer gespannen ben..Ook ik heb bij deze zwangerschap een grotere angst dat er iets niet goed is..Waarom weet ik niet..Ik voel het kindje regelmatig en verder is er geen reden..

Succes en ik hoop dat je nog even laat weten hoe het is gegaan.

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hoi hoi,

pfff, wat een opluchting.....Alles was goed, beeb is gezond. Tien vingers en tien tenen.... Jeetje, we hebben enorm genoten en weten wat het wordt... En hij zei er is geen twijfel mogelijk...Hij weet het 200% zeker...

We krijgen een zoon....Na 2 meiden krijgen we een gezonde mannetje...

Liefs Jeanney

14. mymiracle

gefeliciteerd met jullie gezonde zoon! genieten nu he? laat maar lekker groeien dat ventje :)

15. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Super vet cool gefeliciteerd!

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ja, kan het nog niet geloven.... Ik wist bijna zeker wat we weer een meid zouden krijgen... Nee dus! En kindje lag heerlijk te slapen...Hij zag er super gezond uit...

:) :) :)

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gefeliciteerd meid!

Ook hier na 2 meiden een knulletje! :D

18. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    Gefeliciteerd :D wat super om een zoontje erbij te krijgen! ik heb ook bijna mijn 20 weken echo en kan niet wachten!

Deel Deze Pagina