Ons arme meisje heeft al sinds vorige week woensdag enorm harde keutels. Hierdoor heeft ze veel buikpijn en perst ze enorm veel. Tot huilen/gillen aan toe . Op advies van het CB geven we sindsdien al 10% extra water in de fles. Maar helaas heeft dit niks geholpen. Sinds maandag begonnen met lactulose, maar dit deed zelfs nog niks. Daarom vanochtend met M.aaike naar de HA geweest. Het is zo zielig om je meisje zo te zien persen en pijn te zien hebben. We hebben nu microlax klysma's mee gekregen. 1x dd een halve geven. Zonet de eerste gegeven en nu maar afwachten. Ook de lactulose doorgaan. Het CB gaat overleggen met de dietiste en belt mij vandaag nog terug. M.aaike krijgt vanaf thuiskomst (27/3) al kruidvat standaard voeding en dit ging eerst goed. Ik wilde even mijn verhaal kwijt. En misschien zijn er meer moeders met deze ervaring? En wat hielp bij jullie kleine?
Onze zoon had ook ontzettende buikpijn en op een dag al 3 dagen niet meer gepoept. Toevallig kwam het CB die dag op huisbezoek en heb ik haar gevraagd wat te doen. Zij adviseerde mij met een beetje vaseline rond de anus cirkeltjes te draaien. Mocht dat niet lukken kon ik het met de thermometer proberen. Ik heb nog geen minuut rond zijn anus gemasseerd en toen begon hij al te poepen. Het was zo zielig! Het menneke keek mij ook echt aan van mam, bedankt! Hij heeft wel 10 minuten liggen persen totdat hij leeg was. Echte dikke drollen ook, net een tube tandpasta die uitgeknepen werd. Ook adviseerde zij mij op naast de standaard voeding Nutrilon Omneo tegen darmkrampjes en moeizame stoelgang te gebruiken. Ik geef nu op een fles van 120cc, 2 scheppen standaard en 2 scheppen Omneo. Sindsdien gaat het qua krampen stukken beter en ook de ontlasting komt super op gang. Ik merk echt verbetering. Vanochtend was het weer 2 dagen geleden dat hij gepoept had, maar tijdens het fles geven voelde ik het aardig knetteren. En ja hoor, hij had eindelijk weer gepoept. En behoorlijk ook! Het CB vertelde mij dat kinderen met FV minimaal 3 poepluiers in de week moeten hebben. Normaal (sinds de verstopping) poept W. iedere dag, maar toevallig nu weer 2 dagen er tussen. Succes met je kleine meid! Het is inderdaad super zielig om ze zo te zien krimperen.
Even een snelle reactie vanaf mijn telefoon. M.aaike poept wel elke dag. Vaak wel 3/4x. Alleen Zijn het dan alleen maar harde keutels. Ze perst gedurende de hele dag. En snachts vaak nog erger. Haar eigen rust, en die van ons, word ook erg verstoord . Zometeen weer verschonen en fles. Ben benieuwd of er wat ik de luier zit. Ik las ook al op internet over de omneo. Misschien dat het cb vanmiddag nog met die tip komt. Ben benieuwd wat ze zegt!
beide kinderen hadden rond de 2 weken veel moeite met de ontlasting, eerst kregen ze lactulose ervoor maar daar kregen ze buikkrampen van, toen kreeg ik iets in poedervorm, weet zo niet meer hoe het heet. na een week of 2 hadden konden we daarmee stoppen. daarna geen moeite meer gehad met ontlasting
Mijn zoontje heeft ook snel harde ontlasting. Een druppeltje olijfolie door de fles werkt hier perfect... Hoop dat het snel weer wat beter gaat!
Hier bij mijn eerste over gegaan op voeding voor krampjes en moeilijke ontlasting. Dat werkte al een heel stuk beter dan de standaard voeding. (van nutrilon heet dat omneo, maar ze hebben het ook eigen merk jumbo/kruidvat etc) En als het dan nog eens voorkwam gaf ik van vsm druppeltjes kindicol. (ging perfect hier)
Wat hier ook super helpt zijn zetpilletjes met glycerine.. Ik heb ze in Turkije gekocht, maar ze zijn in Nederland ook te koop. Toen mijn zoontje 9 weken was waren we bij mijn schoonfamilie en had hij ook z'n last... zooooo zielig inderdaad.. gillen/huilen uren achter elkaar.. toen heeft mijn man die zetpilletjes gehaald en binnen een uur heeft hij ontlasting. Ik geef een halve.. Nu heeft hij soms nog een dat hij een paar dagen niet kan poepen dan geef ik een halve en poept hij binnen een half uur..
Bedankt voor de reacties al tot nu toe! Het CB heeft me gisteren nog gebeld. Zei heeft overleg gehad met de dietiste. Maar zij willen het laxeren eerst even afwachten en daarna even verder kijken. Ook zei kwam met het idee om evt. Nutrilon Omneo te geven. Maar dat is dan vanaf volgende week en weer opnieuw in overleg met hun. M.aaike heeft sinds vannacht iets dunnere ontlasting. Nu heeft ze af en toe een 'vies kontje' en dat had ze anders nooit. Wel was ze vannacht nog erg aan het persen geweest . We slapen er allemaal slecht van. Nog een paar dagen afwachten en dan verder kijken...