Hoi, Wij gaan op vakantie en willen daar een auto huren. Als je bij hertz of europcar een auto wilt huren voor 1 dag moet je dan een creditcard hebben? Iemand enig idee? Bedankt
Ja dat is wel de regel. Maar ik heb ook al eens gezien ( bij hertz) dat ze het niet zo heel nauw namen en het zonder deden. maar dat zou ik niet gokken.
Denk dat je hem nodig hebt. Wij hebben ook geen creditcard, en wouden pas een hotel boeken. Hadden we er dus 1 nodig. Even een mail gestuurd en kan nu dus zonder. Gewoon even bellen of mailen als je er niet 1 hebt.
Wij zijn vorige week terug gekomen van Griekenland en dit was de eerste keer dat wij niet zonder creditcard een auto konden huren. Gelukkig had het reisbureau ons erop gewezen, zodat we er nog een konden aanvragen van tevoren. Ik zou dus een creditcard meenemen. Fijne vakantie!
Hotels zijn soms nog wel te boeken zonder. Maar een auto da's echt wel meestal mét, want die creditcard is tegelijk een soort waarborg voor hen. Als er iets scheelt achteraf, houden ze gewoon extra geld van je rekening. Wij hebben er pas één sinds afgelopen juni. We wilden in Spanje een auto huren en mijn moeder was het beu om daar telkens haar kaart voor te laten gebruiken (ik betaal alles terug, maar er wordt wel een serieus bedrag van haar rekening geblokkeerd door Hertz). Mijn moeder heeft zelfs zelf ooit problemen gehad in Griekenland. Ze hadden een auto gehuurd bij Hertz met creditcard en kennelijk - zonder iets te melden - hadden die zo effe 2.500 euro ofzoiets als waarborg geblokkeerd. Waardoor ze haar hotelrekening niet meer kon betalen! Die 2.500 euro hebben ze nadien terug gehad een paar weken na thuiskomst, maar het was behoorlijk genant in 't hotel ! Voor onze creditcard zijn wij overigens wel door een hele waslijst aan vragen en dergelijke gemoeten. Vroeger kreeg je zo'n kaart bijna automatisch, maar tegenwoordig zijn ze pakken strenger geworden bij de bank. Heeft ook 3 weken aangesleept eer we goedkeuring hadden (die moest van het hoofdbureau van de bank komen), dus ik hoop dat je nog tijd hebt! Onze kaart is echt wel enkel bedoelt om op reis te kunnen betalen. Voor de rest gebruik ik dat ding niet - ik koop quasi nooit online - en heb ik mijn gewone bankkaart.
Ja je hebt een credit card nodig, maar je kan ook navragen waar je zonder credit card een auto kunt huren ( toen wij in Bonaire waren hadden wij nog geen credit card en gelukkig toch een auto kunnen huren )
Wij hebben op corfu ook zonder creditcard een auto kunnen huren. Vooraf in nederland al gereserveerd via internet. Volgens mij was het via sunnycars.