Ik ben zo blij want had toch een ei! (ondanks lange cyclus)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Isa, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Ik moet het even kwijt! Tijden lang heb ik gedacht dat ik onvruchtbaar was omdat ik geen eisprong zou hebben met een cyclus van ongeveer zo'n 10 a 12 weken. Maar na het stoppen met de pil meende ik al dat ik na 7 weken een eisprong had gehad. Daarna onderzoeken gehad waar niks uit is gekomen wat mijn lange cyclus verklaart. De gyn raadde aan om meteen maar langs te komen voor Clomid als we zwanger wilden worden. Toen weer een eigen cyclus gehad en ovulatietest gedaan na 9 weken toen ik dacht dat ik een eisprong zou kunnen hebben. En ja hoor, na paar dagen positief en nu dus ongesteld precies 14 dagen na de positieve test, de bevestiging dat ik inderdaad een eisprong heb gehad! Dus blijkbaar komen mijn eierstokken gewoon heel langzaam op gang maar ze doen het wel! Dus meiden, als je geen PCO hebt maar wel een hele lange cyclus dan kun je dus toch een eisprong hebben en misschien wel zonder medicatie zwanger worden (maar wel met een hele boel geduld natuurlijk :( ) Overigens ben ik vandaag ook weer aan de pil begonnen want helaas duurt het nog een paar maandjes voor we er echt voor kunnen gaan maar goed; met zulk positief nieuws in mijn achterhoofd zie ik dat helemaal zitten! Ik hoop dat dit voor meer meiden met een lange cyclus geldt! Succes allemaal! En bedankt voor het 'luisteren' moest het echt even kwijt!

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat is inderdaad fijn om te ontdekken! maar ik zou zelf dan niet meer beginnen met de pil en overstappen op condooms. aangezien jouw lijf er blijkbaar de nodige tijd voor neemt dan zou ik het die ook geven. ik hoop dat als jullie klaar zijn met 'droogoefenen' dat het maar snel raak mag zijn!

3. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Ik ben voor het stoppen ongeveer 2,5 jaar aan de pil geweest en daarvoor had ik ook al zulke lange cycli van 8 tot 12 weken en soms zelfs langer. Dus ik zie juist alleen maar een positief effect van de pil! dat ik na het stoppen al na 9 weken ongesteld was is echt een wondertje voor mij!
    Ik ga maar een paar maandjes aan de pil en stop wel op tijd hoor zodat mijn eigen cyclus weer goed op gang kan komen. Ik heb de hoop dat mijn cyclus toch vanzelf steeds korter gaat worden door de jaren heen. Uit info op internet had ik begrepen dat als je een cyclus van meer dan zes weken hebt dat je dan eigenlijk nooit een eisprong hebt en daarom ben ik juist zo blij dat ik nu wel twee keer een eisprong heb gehad!

Deel Deze Pagina