ook ik wil ff mijn verhaal kwijt Komende maandag gaan we met mijn werk verhuizen naar een andere verdieping, nieuw ingericht, nieuw geverfd, nieuwe vloerbedekking, nieuw linoleum, nieuw meubilair en alles fijn gelijmd... en de luchtzuivering/airco werkt de komende weken nog niet...... Ik heb mijn werkplek in het midden van een ruimte, wat ingebouwd met kasten, niet aan het raam, dus geen frisse lucht... Het ruikt er echt onwijs chemisch (maar daar kan je je misschien wel iets bij voorstellen). Nou heb ik al ff gegoogled, en las dat het niet gezond is voor je kindje.... en dat soort plaatsen moet mijden.(weet vast ook iedereen) Maar wat moet ik nou doen? Ik heb vandaag mijn directe collega's maar ingelicht dat ik zwanger ben, gelukkig reageerde ze super tof maar ook verontrustend over de nieuwe werkplek met die chemische stank... Wat moet ik doen? Ik kan me toch niet ziekmelden hiervoor? Maar ik wil ook geen risico lopen.... weet niet wat ik moet doen en ben erg unhappy...
Of het ook mag weet ik niet, maar ik zou er zeker niet gaan zitten. Wellicht hebben ze een alternatieve werkplek voor je. Erover praten met een leidinggevende lijkt me een stap naar de oplossing.
hoi ik zou het meteen meedelen aan je werkgever dat je zwanger bent en met hem bespreken dat je met de situatie verveeld zit, eventueel vragen of je tijdelijk in een andere bureau mag zitten tot de geurtjes weg zijn en de airco werkt? groetjes flyke
Ik zou even je VK bellen en vragen hoe dat precies zit. eventueel vragen om een veklaring. daarnaa indd je leidinggevende bellen, en mocht die moeilijk doe bel je de bedrijfsarts. er moet gewoon een andere oplossing geboden worden. gezondheid van jouzelf en je kindje gaat voor alles toch. succes ermee1
Ik vind het sowieso een beetje vreemd dat ze jullie daar laten zitten, ook voor de niet-zwangeren! Kan me toch niet voorstellen dat de Arbo daarmee akkoord gaat?
tx voor jullie reacties... ik heb vannacht gewoon niet lekker erdoor geslapen! Vandaag werk ik op een andere baan, maar maandag moet ik dus daar heen.... denk dat ik inderdaad maar gelijk naar mijn leidinggevende ga (vervelende is, dat ik net een nieuwe baas heb en ik hem nog nooit gesproken heb.... ) maar goed, dit kan inderdaad eigenlijk ook voor niet-zwangeren niet eens! is echt niet normaal! heb overigens ook de vraag bij de VK gesteld hier... mijn eigen VK is pas maandagochtend te bereiken...
jee dat lijkt me indd niet gezond dan.. mag /kan je ook thuis werken? ik weet niet of dat een optie is... zou het wel gaan bespreken..
Bespreek het met je bedrijfsarts en leidinggevende. Je bedrijfsarts kan eventueel een arbeidshygienst in schakelen om luchmetingen te laten verrichten waarbij kan worden aangetoond of het schadelijk is of niet. Succces
Tx allemaal, heb mijn eigen VK vanochtend vroeg gebeld en die vond het zeker niet verstandig om daar te gaan werken. Ik zit nu dus ff thuis te werken en heb straks om 11:00 uur een gesprek met mijn nieuwe baas. Heb nog nooit met hem gesproken, dus ben benieuwd hoe hij gaat reageren... hij komt nogal stug over... in tegen stelling tot onze vorige baas..... dus ben erg benieuwd, spannend kennismakings gesprek! Ik houdjullie op de hoogte! Op zich kan ik trouwens thuis momenteel meer doen dan op het werk, aangezien daar nog helemaal niets is aangesloten.... en de lessen kan ik gewoon geven want dat is in een ander gedeelte van het gebouw.
joepie! Ik heb tijdelijk een andere werkplek in het gebouw. Mijn baas reageerde heel plezierig en was belangstellend... heeft direct iets geregeld. Toch fijn dat ik ergens anders een plekje heb gekregen totdat het ventilatie systeem werkt en de lucht geklaard is! Tx voor al jullie reacties! ik kan weer met een gerust hart gaan werken.