iemand verstand van re-intregeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoii dames!

juni 10 heb ik een infarct gehad. Ik kon hierdoor mijn oude werk niet meer doen en ben sinds dec. Begonnen in spoor 2 met 6 weken een soort stage. Deze eindigde 2e week van januari. 1 febr. Gaat mijn contract in. Maar wat nu? Hoe gaat dat deze 2 weken?

We hadden hulp van een reintergratie bureau, maar oude werkgever heeft besloten dat liever zelf te doen en van haar dienst geen gebruik te maken. We weten allebei niet hoe nu verder. Oude werkgever had het over een vergoeding vanuit nieuwe werkgever maar hoe word deze berekent? En hoe nu verder?

Liefs x

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Neem eens contact op met het UWV, die weten dit soort dingen vaak wel.

3. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Il heb dit bij m'n werk al es gedaan. Er zijn twee mogelijkheden. Als je voorlopig op contract blijft bij je oude werkgever, moeten je oude en nieuwe werkgever een overeenkomst sluiten waarin afspraken gemaakt worden over het detacheren van jou. Want dat is wat er dan in principe gebeurt. Je nieuwe werkgever zal dan ook een vergoeding betalen aan de oude. Als het goed is kun je op de site van het uwv wel een voorbeeld van zo'n contract vinden. Als het goed is blijf je ziek gemeld tijdens deze periode van detachering. Dit duurt tot de wia-keuring (na 2 jaar ziek zijn), waarna je nieuwe werkgever je over kan nemen met allerlei voordelen. Info hierover is bij het uwv te vinden.
    De tweede optie is dat je de arbeidsovereenkomst met je oude werkgever beëindigd en een overeenkomst met je nieuwe werkgever afsluit. Deze optie is voor jou alleen niet gunstig. Zodra jouw overeenkomst met je oude werkgever eindigd, ben je je volledige ziektegeschiedenis kwijt en en als er iets gebeurt heb je geen poot om op te staan.
    Met andere woorden, ga voor optie 1 en bel met het uwv voor extra info.
    Succes!

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Dankje! Ik ga het uwv maar eens bellen.

Weet je hoe de vergoeding berekent word?

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Is bijv. Uurloon genoeg?

6. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Het is idd de gewoonte om gewoon jouw bruto uurloon door te berekenen. Tenminste, zo hadden wij het geregeld.

Deel Deze Pagina