Komt op mij over als een normale situatie tussen kinderen wat wel eens kan gebeuren. Komt zeker niet over dat je je kind achterlaat in een onveilige omgeving maar een vervelende samenloop van omstandigheden
Had ik ergens toch ook niet fijn gevonden hoor, al kan het inderdaad best eens gebeuren. Hier wordt er trouwens verschoond op de groep, dus altijd een leidster aanwezig.
Dat snap ik maar kindjes van net 1 is ook een ander verhaal dan 3/4 jaar. op een groep van 16 staat niet 1 leidster dus er is altijd wel iemand op de groep zodat die de overdracht kan doen en de kinderen kan sturen. Dat is in Ts haar verhaal niet. En daar gaat het in dit geval even over. Zij moet dan echt kunnen multitasken en dat kan niet met een deur dicht.
Hey dames, He he, eindelijk tijd om te reageren. Wat de overdracht betreft: toevallig hebben we twee weken geleden afgesproken om die bij het brengen zo kort mogelijk te houden. Mijn dochter wordt er hoe langer hoe meer huileriger van als ik langer blijf. Uiteraard is er wel altijd tijd voor een kusje, dikke knuffel en een "veel plezier, schat." Bij het halen, nemen we uiteraard de dag goed door met de leidster. Volop tijd voor verhalen van dochters kant en zijn alle belangrijke punten van die dag besproken. Uiteraard realiseer ik mezelf dat de leidsters geen ogen in het achterhoofd hebben en veel dingen te doen hebben. Besef ook dat kleine strubbelingen tussen kinderen vaker voorkomen. alleen vind ik het in dit geval net even iets anders. Een kind van nog geen drie tegenover twee kinderen die een jaar ouder zijn, waarbij ze een flinke mep kreeg en duidelijk bang was vind ik net iets anders dan een duwtje links of rechts... Zeker omdat ze ook wel vaker met verhalen thuiskomt over dat ze geslagen was door hetzelfde jongetje. Alhoewel ik ook zeker geen mama ben die ervan overtuigd is dat de zon uit de billen van mijn dochter schijnt, he.D Anyway: bij het halen heb ik gelukkig even een rustig gesprekje met leidster 2 gehad. Ze schrok ervan en beloofde me samen met leidster 1 om de tafel te zitten en geprekken te gaan voeren hoe dit soort situaties te voorkomen. Nu wist ze ook waar het gedrag van mijn dochter die dag van vandaan kwam, gedurende die dag was ze namelijk erg in haar schulp. Wat ze normaal niet is als ze eenmaal wat langer er is. Een prima oplossing, wat mij betreft. Lieve dames, bedankt voor jullie meningen en adviezen. Bedankt voor het lezen en meedenken. Wat is dit toch een fijn forum, soms.
Fijn dat je het zo goed kon afsluiten. ik zou er ook een akelig gevoel aan overhouden hoor. Ik merk aan mezelf dat ik dan zelfs gemeen kan worden. Hoewel ik NOOIT een ander kind iets kan aandoen ben ik wel een keer een beetje onaardig uit de hoek gekomen. Bij het ophalen zag ik zoonlief al bij het raam in de deur staan. Hij zag mij en terwijl ik op hem afloop zie ik een kindje uit zijn groep dat hem begint te slaan. Zoonlief huilen natuurlijk. Ik zie ook 2 leidsters (stagiaires) die vervolgens eigenlijk niet zoveel doen behalve met wat baby's kroelen op de grond. Terwijl het slaan voor hun neus gebeurde! Mij hadden ze nog niet gezien. Dus ik stap naar binnen, pak mijn huilende zoon op en zeg tegen hem als een kindje hem slaat moet hij dat kindje maar een stomp verkopen Een van de stagiaires geschrokken zei zegt lachend dat ik dat toch niet meen, waarop ik antwoord dat als mijn zoon geslagen wordt voor de ogen van een juf en die doen niets dan mag hij uithalen Ze schrokken behoorlijk geloof ik. Later heb ik wel uitgelegd aan de vaste leidsters dat ik zelf nogal schrok dat er niet ingegrepen werd en ik misschien een tikkeltje te emotioneel reageerde.
Hier precies hetzelfde hoor. Uiteraard ben ik rustig gebleven, maar de rook kwam ook uit mijn neus. Ik vind het ook helemaal geen leuk kindje, hoe onaardig het ook missschien klinkt.
Tsja het zal ook onaardig zijn, maar sommige kinderen zijn gewoon geen leuke kinderen. Dat zal een combinatie zijn van het aangeboren karakter en het aangeleerde. Dat zijn voor mij ook vaak de kinderen die totaal geen grenzen leren en van die ouders hebben van "vrijlaten voor de goede ontwikkeling" en dat soort geblaat. Niet mijn type mens. Ben ook altijd blij als dat soort kindjes er niet waren op de dagen dat mijn zoon naar het kdv moest