Vanmorgen een discussie met mijn oudste dat we altijd sinterklaas vierden in het oude huis en hoe dat dan nu moest gaan omdat we verhuisd zijn. Man zegt ook dat we daar vaker Sint hebben gevierd. Geen probleem dat hij dat zegt maar kom ik aan met mijn stomme kop, we hebben toch maar 1 keer aan de buurman gevraagd of hij die zak voor ons neer wilde zetten bij de deur?! Was zo boos op mezelf.! Oudste reageerde op een manier dat we allebei het gevoel hadden dat ze het grote geheim al wist. Volgens mij heeft de jongste niks gehoord, zit gelukkig vaak in haar eigen wereldje, wat nu maar goed was..... Later nog even met de oudste over gesproken en gelukkig zei ze zelf al dat het een geheimpje is van de grote mensen en dat het allemaal nep is. Hadden de kinderen in de klas verteld en de juf zei dit afgelopen week op school ook. Gelukkig voor haar dus niks verpest maar voel me zo stom!! Kon wel janken, want wat nou als de jongste het gehoord had... pfff. Oudste heeft beloofd niks te zullen zeggen maar toch... Hebben jullie ook el eens dit soort stomme dingen gehad met de Sint, of ben ik de enige??
ooooh jee. Nee, hier gelukkig niet gebeurd. Nu ben ik eigenlijk niet echt een flap-uit dus dat scheelt. Mijn schoonmoeder had er wel een handje van toen ze nog leefde...En ook al begrepen onze kinderen het niet (mijn schoonmoeder vertelde rustig welk cadeautje ze gekocht had bijv, waarna mijn man haar weer woedend tot de orde riep) vervelend was het wel, ieder jaar weer. Maar vooral bij onze normaal zeer pientere dochter is het kwartje toen nooit gevallen. Zij was 5 toen oma overleed.
Het zou me echt zo over komen. Moet nu ook echt nadenken over wat ik zeg. Ppffffff worden nog lange jaren. Onze uk is 3.5 en hoop voorlopig dat hij nog plezier heeft in het feest.
Gelukkig was de jongste nog heel de dag erg enthousiast met de inkomst op tv en de schoen zetten vanavond.... heeft erg hard gezongen met me dus denk dat ze echt niks gehoord heeft, gelukkig maar Nu dus maar nog beter opletten nog een paar jaar!
Geloofde je oudste nog met 9 jaar? En je jongste is 6? Als je oudste er wat van zegt dan kan je haar ook meenemen in de spanning. Laat haar de schoencadeaurjes klaar zetten en het spel meespelen. Dat zij het pietje is en mag verzinnen welke....rommel piet ofzo. Dat zij de rommel maakt. Gelukkig heeft de jongste het niet gehoord en nog in haar fantasie. Leuk! Hopelijk speelt de oudste mee. Lijkt me ook heek leuk om dat samen te beleven en samen een "geheimpje" te hebben.
Eh, ik zou er niet zo moeilijk over doen. Hoe erg is het nu dat ze door gaan hebben hoe het echt zit. Denk dat de meeste kinderen al snel door hebben dat iets niet klopt.
Gisteren oma... Die zei opeens dat jaaaaren geleden hier de echte Sinterklaas was aangekomen en daarna nooit meer (met het oog op de landelijke intocht). Ik weet niet zeker of mijn zoontje het gehoord heeft - hij liep aan oma's hand maar we waren buiten bij de lokale aankomst dus er gebeurde veel om hem heen. Oma schrok zelf ook meteen toen ze het zei, denk dat ze de komende tijd goed op haar woorden zal letten Ik heb er niks meer over gezegd en mijn zoontje ook niet. Als hij het wél heeft gehoord kan ik er hem kennende binnen nu en een paar dagen wel een vraag over verwachten. We zullen zien.. Ik zou het zo leuk vinden als hij tenminste dit jaar en volgend jaar nog gelooft - vind het zelf een heeerlijke tijd.