dat klopt dat speelt ook een rol, het moest inderdaad binnen het budget passen, daar hebben we het ook over gehad, Ik heb heerlijk gezwommen net, ben een hoop boosheid kwijt, en ik zie wel wat er komt, vind ik jammer ja nog steeds, maar ik kan er voor nu toch niets aan doen. Zal de psycholoog vrijdag nog even snel melden dat mijn boosheid gezakt is, zodat we woensdag daar niet meer over hoeven te praten, en weer verder kunnen waar we vorige week zijn gebleven. fijn dat ik het hier kwijt kan, en mensen die even mee denken, altijd fijn als iemand je even helpt relativeren, soms heb ik dat even nodig.
Update, Ik zal geen nieuw topic meer openen. Vandaag weer bij de psycholoog geweest, en we hebben een goed gesprek gehad. Hij gaf aan dat het gesprek vorige week hem ook niet in de koude kleren was gaan zitten, dat de manier waarop het naar mij gecomuniseerd was (einddatum) wellicht anders had gekunt/gemoeten, ik die nu vrij nuchter er over denk, zij toen, de boodschap was niet anders geweest toch? Nee hij moest lachen en zij inderdaad dat wellicht niet nee. Wel zij hij dat het achteraf meer in overleg had gemoeten. Ik daar in tegen heb ook aangegeven geschrokken zijn van mezelf, dat ik mezelf slecht in de hand had, wat uitte in huilen en niet meer kunnen nadenken, wat het voeren van een gesprek lastig maakte. Hij vond dat niet erg, maar ik wel. Nou goed, hij heeft een voorstel gedaan waar hij me naar toe wil verwijzen, we hebben het daar ook over gehad, ik heb daar natuurlijk afgelopen week zelf ook goed over na gedacht, Hoe we het precies gaan aanpakken bespreken we later. De komende paar weken gaan we vooral nog werken aan een paar kleine punten zodat ik straks beter het nieuwe traject in kan. Ik vond het vandaag een fijn en open gesprek en waardeerde het enorm dat hij toch aangaf de boel verkeerd in geschat (onderschat) te hebben met betrekking tot mijn reactie op het snelle stoppen van het traject. Ik vind het ook allemaal wel spannend, ik vroeg nog wat is je diagnose dan, omdat je me wil doorsturen, een echte diagnose wil hij niet stellen, dat wil hij aan anderen over laten, wel wordt het 2delijns psychologie, en na een beetja aandringen heeft hij wel aangegeven in welke richting hij denkt, maar echt vaststellen wil hij dat niet. voor mij was die richting voldoende voor nu. Ik voorzie in dit traject geen rare dingen meer, ik ga met frisse moed er heen en ga er voor nu nog alles uithalen wat er in zit. De fisio is meer dan tevreden over mijn motivatie en zeker ook mijn vooruitgang.
he wat fijn om te lezen zeg!! Dat er uitgesproken wordt dat het niet handig is gegaan en nu duidelijk is welke koers gevaren gaat worden.
He meis toch, wat vervelend dat t allemaal zo is gelopen! Ik weet nog wel dat ik je een tijd geleden heb geadviseerd om alles wat je dwars zat, ook diep van binnen, bloot te geven bij de psycholoog. Vind het dan ook echt heel vervelend om te horen dat jouw vertrouwen gelijk beschaamd is!! Fijn dat je ondertussen wel wat rustiger bent geworden en weet je, de mensen die je helpen doen het echt niet op deze manier om je te pesten, maar om ervoor te zorgen dat je de juiste hulp gaat krijgen! Het was mij de vorige keer niet duidelijk dat je bij een eerstelijns psycholoog zat. Jouw probleem is hier idd gewoon veel te groot voor en daarom ben je bij een tweedelijns psycholoog beter op je plek. Bij een eerstelijns psycholoog moet je idd binnen een paar weken klaar zijn, anders moet je verder namelijk alle behandelingen uit je eigen zak gaan betalen, want dat wordt niet vergoed. Bij een tweedelijns psycholoog is het vaak langdurig en dat wordt wel volledig vergoed vanuit het basispakket. Wat betreft je lichamelijke klachten.... Spanningen in je lichaam kunnen voor heel hevige pijnen zorgen in je lichaam. Het versterkt het nog extra zeg maar. Andersom hebben je lichamelijke klachten ook weer invloed op je mentale gestel. Het geeft dus echt een wisselwerking en moet gewoon samen goed aangepakt worden. Mocht je de behoefte hebben om even echt je hart te luchten met meer als wat je hier op kan schrijven, dan mag je me altijd een pb sturen. Schaam je nergens voor meis!! Hele dikke knuffel en nogmaals heel veel sterkte, je bent op de goede weg en hebt zo te horen echt wel doorzettingsvermogen. Met de juiste hulp ga je hier echt wel uitkomen. Probeer vertrouwen te hebben in jezelf, je bent al een heel eind echt waar!!
Bedankt voor de lieve woorden, doet me wel goed. Ik wil inderdaad heel graag, daar wordt ik ook voor geprecen mijn doorzettings vermogen, En ook dat ik zo snel weer terug bij het hier en nu ben, en mezelf snel weer bij elkaar pak. Ik zal vast nog wel eens hier om hulp roepen, ik hoop voor nu rusig de drukke december maand in te kunnen zonder al te veel grote stress. En engeltje23, het open stellen is uiteindelijk wel goed geweest, daarom zal ik straks de hulp gaan krijgen die ik nodig blijk te hebben, iets wat ik zelf eigelijk nooit verwacht had, maar nu wel goed begin in te zien. Dus je advies was zeker top en heeft me ook zeker mede gemotiveerd om dat wel te doen. Voor nu zie ik mijn huidige psycholoog zoals hij dat mooi zegt als bondgenoot de komende weken, die me met wat kleine dingetjes helpen gaat. De diepte gaan we niet (meer) in. Het is echt wel een fijne psycholoog die het beste probeert te doen binnen zijn kaders. nl de pijn revalidatie. En ze hebben wel gezegt dat mocht ik het geestelijk allemaal goed hebben en het allemaal wat beter aan kunnen, dan mag ik daarna terug komen als dat nog nodig zou zijn. Ik hoop van niet tegen die tijd.
Gelukkig zie je in dat het idd ook goed voor je is geweest. Waarschijnlijk is dit ook echt de moeilijkste stap voor je geweest die je hebt moeten nemen. Natuurlijk gaat de therapie bij de tweedelijns psycholoog echt heel zwaar worden, maar het hoogste woord is er in ieder geval uit. Fijn dat deze psycholoog je nog kan helpen om de wachttijd te overbruggen en wellicht kan hij ervoor zorgen dat je net even iets steviger in je schoenen staat om de volgende therapie beter aan te kunnen. Nogmaals, mocht ik iets voor je kunnen betekenen, je weet me vast te vinden! Knuf!!
Dank je wel Engeltje, ik hou het in gedachten, gaat vast nog wel eens gebeuren ergens begin janruarie zal de intake zijn, en dan ong 6 weken later zal het echt beginnen.