Volwassenen die kleine kindjes bang maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lutchiana, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Afgelopen zondag hebben mijn dochter ( bijna 4 ) en mijn zoontje 2, bij mijn schoonouders gelogeerd. Nu belde mn schoonmoeder gistermorgen op om te laten horen hoe over de pis mijn kinderen waren naar een onweersklap. Nou werkelijk waar.. kindjes zijn nooit bang geweest voor onweer. Hier deed ik juist de gordijnen open en lachen bij elke flits etc, dus nee waren niet bang. Ben gister ochtend gelijk in de auto gestapt en mn kindjes op gaan halen. Blijkt dat ze de kinderen de dag ervoor de kinderen voor de "fun" bang hebben zitten maken voor onweer. In de trent van jullie moeten goed luisteren anders pakt de onweer jullie. Mn zoontje snapt er niet veel van, maar voor hem is het genoeg als die zn zus door t lint ziet gaan, dan gaat hij mee. Dus afgelopen nacht met brullende, schreeuwende kinderen gezeten bij elke donderklap. Op een gegeven moment werden ze wel steeds rustiger.. heb gewoon weer de gordijnen opengegooid en ben met ze blijven kijken en duidelijk gemaakt de onweer niemand komt pakken. Nu zit ik dus als n halve gare aan tafel en ben eigelijk best pissig dat volwassenen mn kindjes bang maken. Zo bang dat ze zich verstoppen. Ik moet vanmiddag naar mn schoonmoeder, ben toch heel benieuwd wie dit tegen ze ge zegt heeft. Hebben jullie hier ook zo'n hekel aan??

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

wat sneu zeg!!

Ik zou daar wel echt ff een gesprekje over voeren. Zijn ze helemaal...

3. tuc

tuc Niet meer actief

huh???? Zijn die lui wel helemaal lekker?

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Jemig ik zou echt woedend zijn. Wat is er in godsnaam voor nut om kinderen doodsbang te maken voor onweer!
    Ik ben zelf ook wat bang voor onweer, maar ik zal er alles aan doen dit niet te laten merken en mijn meisje het juist leuk te laten vinden, misschien kom ik er dan zelf ook nog vanaf haha!

Maar goed, on-topic. Ik zo not-amused toch even een pittig gesprek gaan voeren met je schoonouders!!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aaah dat is zielig! :(
    Ik zou echt flink pissig zijn.

Maar.... ik vind het soms wel grappig om mijn kinderen te laten schrikken :p
    Een tijd terug stond onze oudste heel gebiologeerd naar een hagedis ding in een terrarium te kijken. Bovenop stond een houten hagedis, en ik doe dat ding met een wraaaahhhh voor zijn gezicht. Hij sprong wel 1.5 meter de lucht in, zo schrok hij. Gnagnagna. Hij moest zelf trouwens erg lachen, als hij overstuur zou zijn van zulke dingen zou ik het niet doen.

6. Lutchiana

Echt super stoer van je! Mijn vriend is hier degene die m knijpt met onweer, maar ook hij doet zo zn best dat de kindjes er niks van merken. Ik zit net te lezen dat hier in Brabant vanmiddag weer onweer verwacht word.. Kijk er al weer naar uit.

7. Lutchiana

Haha weet je van zulke dingen hou ik ook van te laten schrikken en dan vooral als de kids mij proberen te laten schrikken en bulderen van t lachen.

Maar dit zie ik echt als opzettelijk bang maken.. en daar hou ik absoluut niet van.

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Zal ze toch even een veeg uit de pan geven! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?!
    En al helemaal slecht om het als macht's middel te gebruiken!

Vriendinnetje van mij is nu nog steeds bang van onweer (lees panisch)
    Puur en alleen om dat haar oma ook bang was en de kinderen opdroeg om met alle glimmende dingen (bestek ed) onder de tafel te gaan zitten anders zou het huis in brand vliegen!

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ow wat vreselijk zeg!

Ik ben zelf vanaf klein kind zijnde als de dood voor onweer dus ik weet hoe ontzettend vervelend het is als je ergens heel bang voor bent.Ik ben overigens nooit bang gemaakt hoor, gewoon en snel schrikkerig type :))
    Juist daarom willen wij onze jongens zoveel mogelijk het idee geven dat het niet iets engs is. Mochten ze er toch "uit zichzelf" bang van worden door bijvoorbeeld omdat ze er (net als ik) van schrikken, ja das jammer maar kan je niet zoveel aan doen.
    Wat je schoonouders hebben gedaan vind ik echt not done!:x
    Hopelijk kunnen je kindjes straks weer van de flitsen en de donders genieten.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wat zijn dat voor mensen? Kinderen zo bang maken pfff dat doe je toch niet!?

Kindjes laten schrikken op een grappige manier moet kunnen. Ouders moeten ook een beetje plezier hebben haha. Als ze maar weten dat het voor de fun is en er zelf ook mee kunnen lachen.

Maar kindjes echt bang maken voor iets waar heel veel mensen bang voor zijn doe je niet! Onweer is al eng genoeg dus dat moet je heel speels oppakken zodat ze er niet echt bang voor worden.

Mijn tante van in de 60 jaar gaat al heel haar leven in de badkamer zitten als het een beetje rommelt buiten :) dat moet je voorkomen bij die kids

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Mijn dochters zijn nooit bang geweest van onweer, totdat ze een keer bij mijn schoonouders gelogeerd hebben en het die nacht ging onweren, nu zit ik met 2 bange kindjes als het weer eens tekeer gaat buiten. Schoonmoeders is er bang van en heeft onze kinderen ook van alles aan zitten praten :x

Wij hebben dus 2 nachten en een dag met bange kindjes gezeten de afgelopen dagen door het noodweer steeds.
    Ik zou duidelijk laten merken dat ik ze dat behoorlijk kwalijk neem!

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik zou ook echt boos zijn.. Hieralle 6 dus papa mama en kindjes jongste 2,5 maand niks gemerkt van onweer :) gelukkig maar .. Maar als iemand mijn Kids bang maakt zou ik ook echt boos worden, is nergens voor nodig hoor..

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    oh dat is wel een goede tip.. gordijn open en kijken..
    hier een mannetje wat helemaal in paniek is met de 1e klap..
    nu al 2 nachten een gedeelte van de nacht bij papa en mama gelegen, doen we normaal nooit maar duurde nu 2 uur voor de onweer wegging.

maar ik zou ook pissed zijn! Ze waren niet bang en nu wel.. grrrr wat is daar nou voor lol aan om kleine kids bang te maken?! helemaal je eigen kleinkinderen kom op zeg.

14. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff waar hebben ze hun verstand zitten. Ik vind dit echt nuet normaal hoor. Zou er zeker wat over zeggen.

15. Nati

Nati Niet meer actief

Jeetje, wat balen. Zie ze nou maar weer eens rustig te krijgen met onweer. Als die angst eenmaal in die koppies zit...

Mijn zus is ook enorm bang voor onweer, dus ik heb haar van het weekend een paar keer streng aangekeken toen ze zich angstig ging gedragen en mijn dochter er bij was. Toen kon ze zich er gelukkig overheen zetten en doen of er niks aan de hand was, trots!

16. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bang van onweer, mede doordat mijn ouders vroeger ook altijd zeiden dat onweer/bliksem mensen dood en weet ik veel wat. "Nooit buiten zijn want anders wordt je door de bliksem geraakt", nou..Als ik eens naar huis moet fietsen en het bliksemt ben ik doodsbang.

Nee, ik wil dit, net als de angst voor spinnen, niet aan mijn kind doorgeven, zeker niet!

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Nou ja zeg, zijn ze wel helemaal lekker..? Daar zou ik zeker nog even een pittig gesprekje over voeren.

Maar een beetje off topic: wat zijn er veel volwassenen blijkbaar bang voor onweer! Ik ben helemaal verbaasd. :)

18. dekilene

dekilene Niet meer actief

noujaaaa tijd voor een pittig gesprek...

19. Linana

Linana Niet meer actief

Aszz: zulke dingen doet iedereen wel eens toch? Zolang je je kind geen trauma voor het leven bezorgd, is dat wél grappig.
    Maar opzettelijk bang maken? Wat mankeert die mensen joh....

Ik zou er ook echt een goed gesprek over voeren. Ik ben ook wel heel benieuwd wat ze tegen je kids hebben gezegd.

Gisteren kwam mijn zoontje helemaal over de zeik binnen gelopen, in tranen en rode vlekken op z'n gezichtje (rode vlekken = dramatisch en echt huilen). Had een vriend van mijn vriend hem even de stuipen op het lijf gejaagd.
    Nou, dat was ook een gezellig "gesprek" toen ik buiten kwam kan ik je vertellen....

20. Talvi

Talvi Niet meer actief

Jemig waar slaat dat op?! Ik zou een gesprekje met ze aangaan en ze duidelijk laten weten hoe jij erover denkt. Zijn ze nou helemaal gek geworden zeg...

Deel Deze Pagina