Wie doneert er aan het KWF?

Discussie in 'De lounge' gestart door maan, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maan

maan Lid

30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    Ik ben benieuwd of er iemand doneert aan het kwf?

Ik heb het na het overlijden van mijn vader overgenomen van hem, maar na al die verhalen over de hoge salarissen van de directie heb ik besloten om ermee te stoppen...

ik heb nu een andere goede stichting gevonden die ik ga steunen
    kind voor kind kanker vrij...

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ja ik. Ik doneer een jaarlijks bedrag en ook nog eens 1x per jaar extra. Nu bv. gaat mijn zwager de alpe d'huzes rijden voor ons zoontje (mijn zoontje heeft/had kanker)
    Verder geef ik aan kika en aan de VOKK.
    Wellicht zijn de salarissen hoog maar de salarissen van de bankdirecteuren ed ook hoog. Die mensen moeten nu eenmaal ook betaald worden.
    En als er om die reden niemand meer doneerd dan kan er helemaal geen onderzoek meer gedaan worden.
    Overigens gaf ik kwf en kika al voordat mijn zoon ziek was. De vokk is daarbij gekomen

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij doneren aan stichting Aap en WNF
    Ook zijn wij mede lid van de postcodeloterij omdat op die manier we meerdere goede doelen steunen. Wij twijfelden namelijk tussen standaard elke maand een lot in de staatsloterij of een lot in de postcodeloterij.

Ik vind het wel schandalig wat er aan salarissen wordt betaald. Compleet buiten proporties!!

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Geven trouwens ook aan elke collecte die langs komt

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben geen vaste donateur, als ze komen collecteren geef ik altijd iets, aan welk doel dan ook. Ik geef alleen echt niet veel, inderdaad door die salarissen. Zelfde verhaal met Pink Ribbon e.d, daar begin ik niet aan als je ziet wat er naar onderzoeken gaat. Echt héél weinig!

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Maandelijks geloof een euro of 3. Dit doe ik al een jaar of 9 denk ik. We hebben ook aan een loterij meegedaan van kwf. Kika heb ik twee beren van in huis.

De salarissen vind ik echt te bezopen voor woorden. Oke ze moeten betaald wordn, maar waarom niet een normaal bedrag zoals een tandarts bijvoorbeeld. Juist als je werkt voor zo een stichting weet je dat je het moet hebben van mensen die financieel steunen en dat weet je voor je eraan begint.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik geef hier niks meer aan de deur... Puur omdat er onder ons een bejaard vrouwtje woont die voor elke stichting buurthuis scouting of noem het maar op opendoet.. We wonen in een flat dus daarna lopen ze gelijk door naar boven als ik dit niet doe heb ik ze minimaal 2x per week aan de deur heb daar geen behoefte aan.
    Hoe doe ik het nu? Elk jaar in december heb ik €100 te besteden die ik dan onderverdeel in de verschillende stichtingen kika zit er altijd bij en de hartstichting verder varieert het enorm afgelopen jaar heb ik €30 overgemaakt naar het dierenasiel die plaatjes speelde toen zo lekker in op me hormonen de rest van het geld heb ik toen overgemaakt naar het Ronald macdonald huis omdat een vriendin daar toen was met een zoontje die hebben er ruim 6 maanden gewoont

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier sluit ik me bij aan. Ik geef via collecte aan kwf en collecteer er sinds 2 jaar overigens ook voor.
    Lidmaatschap van de postcodeloterij tel ik niet echt mee overigens.
    Verder heb ik in het verleden weleens gedoneerd aan de stichting diagnose kanker en spulletjes van Pink Ribbon en Clinic Clowns vind ik ook altijd wel leuk om te kopen.

9. Milujem

Milujem Niet meer actief

Nee, nergens meer aan. Als ze aan de deur komen pak ik die lijst erbij en zeg ik: "Kijk, jij loopt vrijwillig in de avonduren in de kou om geld in te zamelen, terwijl jouw baas deze bedragen verdient..."

Ze moesten hun ogen uit de kop schamen!!!!!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja en wie zijn er uiteindelijk de dupe van? Jijzelf en iedereen om je heen. En ach: collecteren is ook weer enigszins gezond :) frisse lucht, wandelingetje.

11. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ja, maar niet voor Jan met de korte achternaam...

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Née ik niet.

Wel persoonlijk aan bekende die inderdaad de alpe d'huzes gaan rijden.

Collectanten aan de deur geef ik eigenlijk vrijwel nooit iets, ik vind het te onduidelijk op welke manier je kan zien dat degene die loopt ook echt voor deze stichting loopt en niet voor zichzelf.

13. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doneer jaarlijks aan KWF, ook collecteer voor de kankerbestrijding.
    Ik moet zeggen dat bijna iedereen wel wat geeft aan het KWF. Ik snap dat mensen denken; ik geef niks want het gaat allemaal naar de directeuren maar als iedereen zo denkt wordt er niks meer opgehaald. Ik vind het ook schandalig hoor laat ik dat voorop stellen maar toch geef ik omdat ze naar mijn inziens hele belangrijke onderzoeken en behandelingen opzetten met al dat geld. E. Daar hebben we uiteindelijk allemaal wat aan denk ik.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh ja, persoonlijke dingen doe ik ook wel. Eenmalige sponsoring, geven aan acties om bijvoorbeeld een leuke dag op te zetten voor zieke mensen of ik probeer zelf wat te organiseren. Maar 'goede doelen' (een portemonnee zo spekken dat hij er een villa van kan kopen vind ik geen goed doel) hebben het bij mij flink verpest. En ik weet dat er dan gezegd wordt dat als iedereen zo denkt, er geen donaties meer gemaakt worden. Dat snap ik, maar ik vind juist ook dat zolang er geld wordt gegeven aan doelen met zo'n rijke voorzitter, de boodschap wordt afgegeven dat dit oké is. En ik vind dus ook dat je als voorzitter van een goed doel daar moet zitten omdat je om je medemens geeft, en niet om je eigen bankrekening flink te spekken.

15. Hier ook niet nee, aan geen enkel goed doel. Nadat ik las over het salaris van de directeuren van al die goede doelen hebben wij een NEE/NEE sticker op de deur geplakt. Géén collectes, geloofsovertuigingen en verkopers aan de deur.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit is wel een toepasselijk nieuwsbericht in dit topic:

IKNL, nieuws-item: Forse stijgingen overlevingskansen kankerpatinten

Forse stijgingen overlevingskansen kankerpatiënten

Voor vrijwel alle soorten kanker stegen de overlevingskansen de afgelopen decennia. Van alle kankerpatiënten geneest nu ongeveer 61%. Vergeleken met de periode hiervoor (2001-2005) zijn de overlevingskansen in 2006-2010 met 4% gestegen. De overlevingskansen van patiënten met lymfklierkanker stegen zelfs met 9% en van nierkanker met 7%.

Bij de meeste vormen van kanker was de stijging in overleving 2-4%. Dit blijkt uit de meest recente gegevens van de Nederlandse Kankerregistratie. Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) beheert deze gegevens.

Overlevingskansen variëren sterk
    De overlevingskansen variëren sterk per soort kanker. Patiënten met borst-, prostaat- of huidkanker hebben goede overlevingskansen (inmiddels allemaal hoger dan 85%), maar het percentage longkankerpatiënten dat vijf jaar na de diagnose nog in leven is, bedraagt 16% en bij alvleesklierkanker is dat zelfs maar 6%. Deze verschillen komen vooral doordat de laatste vormen van kanker vaak pas in een laat stadium worden ontdekt waardoor behandeling niet meer mogelijk is. Ook is er variatie in agressiviteit en behandelmogelijkheden van de verschillende soorten kanker. Hoewel nog niet altijd even succesvol of mogelijk blijken investeringen in onderzoek en kwaliteitsverbeteringen wel hun vruchten af te werpen.

Voor het volledige bericht, zie de link

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Precies, ik heb dus van heeeel dichtbij (mijn zoon) meegemaakt hoeveel kundigheid en medicatie er is op dit gebied en daardoor heb ik mijn kind nog.
    Dan mogen die directie een miljoen verdienen wat mij betreft als er maar iets overblijft voor onderzoek.
    En vergis je niet, je gaat niet bij een liefdadigheids instelling werken als directeur zijnde maar hebt gewoon een verantwoordelijke baan

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goh.. daar maak je mensen blij mee.. wat raar om dat tegen mensen zeggen die dit vrijwillig doen (en dus geen baas hebben)... Nou eigenlijk niet eens raar maar gewoon echt onaardig. Dat je niet doneert, tot daar aan toe maar dit soort opmerkingen??

Ik loop met plezier ondermeer voor de nierstichting en dat de baas van die club een salaris verdient waar jij je niets bij kunt voorstellen is daarin niet relevant. Daarbij... jij koop toch ook nog steeds een printer? Nou, mijn lieve echtgenoot krijgt een vergelijkbaar salaris en die is niet eens de baas van die printerclub! hahahahahahaah

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik vind het schandalig die hoge salarissen. Ook bij de bank en ook bij de ministers, omroepen etc.... belachelijk en totaal uit proportie.

Het ergste is nog een minister die een directeur die is aangesteld om een bank te redden staat te verdedigen om zijn torenhoge salaris.... echt, krommer moet het niet worden in NL....

Ik denk dat jullie wel kunnen raden of ik doneer of niet.:D

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik doe direct mijn printer de deur uit... belachelijk zo een bedrag *proest*
    ( o en eh, heb een hp en een dell staan dus moet wel even weten welke ik het raam uit moet doen...)

Deel Deze Pagina