Ik moet binnenkort bevallen, nou heb ik mij aardig verdiept in pijnbestrijding, en zou ik tijdens de bevalling graag gebruik willen maken van de pijnbestrijding remifentanil. Weet iemand of dit dan medisch is, waardoor je zorgverzekering de bevalling in het ziekenhuis vergoed?
zover ik weet niet. medisch is alleen met medische noodzaak, dus een risico bevalling. helaas werkt dat dus niet zover ik weet.
Volgens mij bij een epiduraal wel (ruggenprik) voor pethidine geloof ik niet. Geen idee hoe dat met de pompjes zit...
Ja tegen mij is dat zo wel verteld Ik beval zowieso in het ziekenhuis maar hoe het er nu naar uitziet zonder medische noodzaak. Zodra ik pijnbestrijding wil moet ik ook naar de kraamafdeling omdat te krijgen en word het dus iets medisch.
Alle pijnbestrijding die je alleen in het ziekenhuis kunt krijgen wordt gezien als medisch en je bevalling in het ziekenhuis wordt dan ook vergoed.
Hetzelfde zij mijn verloskundige ook al, alleen zei de zorgverzekeraar dat dit niet zo is, dus bedankt voor je antwoord. Mag ik ook vragen of je weet of dit ergens zwart op wit staat?
idd zodra je pijnbestrijding krijgt word je bevalling medische Tenminste dat was hier het geval, en ook het geval bij de mensen in onze omgeving.
ik sluit me bij de rest aan. zelf een ruggeprik gehad toen werd het idd medisch. het werkt dus zo dat je met vk naar het zkh gaat voor bevalling. zei doet deze dan. als je dan pijnbestrijding wil dan nemen ze in het zkh je bevalling over ivm complicaties etc. dus denk dat met alle pijnbestrijding je over genomen wordt dus met alle pijnbestrijding het dan medisch is maar dit zou ik even uitzoeken.
Ik zal me er niet teveel op vast binden. Je bevalling wordt sowieso vergoed bij een ziekenhuisbevalling maar Als ik jou was zou ik me er sowieso voor verzekeren omdat je anders een eigen bijdrage betaald die aardig hoog is... Je weet nooit hoe je bevalling gaat en na 7 cm ontsluiting geven ze bepaalde pijnstilling niet meer wanneer je daar zelf om vraagt. en als je al op die centimeters zit dan heb je die pijnbestrijding dus niet, is je bevalling niet medisch en moet je dus verplicht de eigen bijdrage zelf betalen. Die prijzen liggen rond de 700-900 euro omdat je "huur" voor een verloskamer betaald Per dag. Ik zal me sowieso voor een ziekenhuis bevalling laten verzekeren dit kost je misschien 20 of 30 euro per maand extra maar dat is goedkoper als je straks een eigen bijdrage moet betalen. Als je Savonds om half 11 in het ziekenhuis bent en de volgende dag om half 6 bevalt betaal je 2 dagen huur en kan het dus zijn dat je in de duizend euro moet betalen. Je weet nooit hoe je bevalling gaat en wellicht gaat het zo snel dat je geen gebruik meer kan maken van pijnstilling
De eigen bijdrage is hier rond de 300 euro, ongeacht hoe lang je op de verloskamer ligt. Volgens mij geldt er een maximum hiervoor maar dat zou ik ff uitzoeken. Hoe het zit met pijnbestrijding weet ik niet. Ik dacht dat het dan niet medisch was. Alleen bij medische noodzaak, zoals meconium in het vruchtwater of een te hoge bd. Kun je het zh niet bellen om te vragen hoe het zit?
Mij was ook een bedrag van rond de 300 euro gezegd bij poliklinisch bevallen. Maar mijn bevalling eindigde in een spoedkeizersnee, dus dat was zeker medisch
misschien een kleine tip, mijn vk zei dat als je nu al aangeeft perse pijnbestrijding te willen dan neemt de gyn je zwangerschap met 36 weken over, dus het is een win win situatie volgens mij want je bevalt en in het ziekenhuis met pijnbestrijding en je loopt bij de gyn dus een medische indicatie
Volgens mijn verzekering is een bevalling medisch als je een medische indicatie hebt. Heb je geen medische indicatie, maar wil je vrijwillig in het ziekenhuis bevallen (inclusief pijnbestrijding) dan zul je je daar van te voren voor moeten verzekeren. Met andere woorden; loop je bij een verloskundige, wil je in het ziekenhuis bevallen, heb je geen medische indicatie en ben je niet uitgebreid verzekerd, dan betaal je een eigen bijdrage aan je ziekenhuisbevalling (inclusief pijnbestrijding).
zal het dan per verzekering anders zijn? of welk pakket je hebt. hier op eigen verzoek naar zkh gegaan met vk. ruggeprik gehad en dus over genomen door zkh. en verder niks extra betaald
ik ben wel aanvullend verzekering bij FBTO, en heb ook de module gezinsplanning aan laten zetten, maar zij zeggen dat je 300; eigen risico moet betalen bij een ziekenhuisbevalling, maar het lijkt mij sterk dat als je kiest voor pijnbestrijding en je krijgt die, dat zij nog steeds beweren dat een bevalling dan niet medisch is. Het is een stukje wantrouwen vanaf mijn kant naar de verzekering toe, omdat de verloskundige het ene zegt, en de zorgverzekeraar het andere.
Jaa, maar dat geld volgns mij alleen voor de ruggenprik. Las toen ik zwanger was in een folder dat vele zwangere op die manier de medische kosten ontlopen...........
Heb je een geboorteTENS overwogen? dat is zo ongeveer de enige vorm van pijnbestrijding die ook thuis kan en heeft er voor gezorgd dat ik de hele bevalling thuisgebleven ben.. Is een apparaatje wat door plakkers op je rug kleine stroompjes geeft waardoor je afgeleid wordt van de pijn van de weeën (zo voelde dat voor mij in ieder geval).. Als je in het ziekenhuis pijnbestrijding krijgt (pethidine, remifentanyl of epiduraal) wordt de rest van de bevalling altijd overgenomen door de gynaecoloog en dus medisch (en zonder eigen bijdrage). De eigen bijdrage geldt alleen als je onder begeleiding van je verloskundige in het ziekenhuis bevalt op eigen verzoek
Dat dus! Je wordt dan overgedragen aan de verloskundigen/gyn van het ziekenhuis, zij doen de bevalling.