Hier ook 0 ervaring. Heb geen berg jonge neefjes en nichtjes en ik ben de eerste uit de vriendengroep die een baby kreeg. Als ik een baby vast had dan was dat vrij krampachtig. Oei als ik hem maar niet liet vallen! Toen werd mijn eigen baby geboren. Vanaf het eerste moment geen moeite gehad om haar op te pakken, te knuffelen of van houding te veranderen om haar bijvoorbeeld een boertje te laten doen. En je wordt er alleen maar handiger in. Het jouw kind, het voelt veel meer eigen en vertrouwd. Over bv: een goede kraamhulp zal je helpen bij het aanleggen. Hoe houd je de baby dan vast, hoe moet hij liggen, hoe zit je zelf het fijnst, hapt de baby goed, etc. Een lactatiekundige inschakelen kan ook altijd nog. Een informatieavond over bv zou ik wel gaan bijwonen als dat kan, is toch we nuttig als je nog maar weinig weet. Maak je niet te druk. Je kraamhulp zal je alle dingen leren die nodig zijn. Je groeit er heel snel in (je verschoont gauw 8 luiers per dag dus reken maar dat je dat snel hebt geleerd). En stel dat je een keer een foutje maakt of staat te klungelen... So what? Je bent niet de eerste en de baby weet er later niks meer van. En ik trek soms nog de rompers achterstevoren aan
Oh ik weet nog zo goed de eerste nacht thuis. Mijn dochter had alles onder gepoept, dus moest helemaal verschoont worden. Had ik echt nog nooit gedaan. En we hadden beiden geen idee hoe we dat rompertje en die kleertjes aan moesten doen. Stonden we daar samen te klungelen. Maar we hebben het gauw geleerd hoor. Het komt echt helemaal goed!
Ik heb vier nichtjes, twee neefjes en een veel jongere broer...ondanks veel ervaring vind ik het toch nog hartstikke eng om straks voor onze eigen zoon te zorgen Ben net als jou bang om dingen fout te doen!! Dat is het enge van het onbekende en dat zorgt bij iedere aanstaande moeder voor wat spanning, denk ik