Wie o wie gaat me helpen. Ons kleintje is al geruime tijd met tijden ziek. Spuugt ontzettend vaak en ontzettend veel. Ze heeft de afgelopen maanden al diverse keren aangegeven dat haar keel pijn doet en haar buik. Ze wijst bewust de plekken aan dus ik verwacht dar ze ook echt op die plekken pijn heeft. De kno heeft de laatste keer gezegd dat haar amandeltjes eruit zien als amandeltjes die al vaker ontstoken zijn geweest. Ook heeft ze al buisjes ivm oorontstekingen. Nu heeft ze een maandje terug een dag en nacht in het ziekenhuis gelegen ivm een buikgriep waar ze niet doorheen kwam. Inmiddels heeft ze alweer een enorme oorontsteking gehad en heeft ze nu al voor de tweede keer last van haar keel. Deze ronde heeft ze ook weer koorts en net spuugde ze weer alles uit. Ik word er echt gek van dat ze zoveel ziek is. Ze is verder een enorme goede eter, eet veel groente en fruit. Eet gevarieerd. Ik kleed haar niet extreem dik aan. Ze is heerlijk druk en bezig kindje. Ondanks dat word ik er enorm gefrustreerd van. Ik weet niet wat ik verkeerd doe en wat ik er dus aan kan doen. Wie kan mij helpen. Herkend misschien iemand dit? Ze gaat nog niet naar de peuterspeelzaal, wel heeft ze broertjes die al naar school gaan. Sorry voor het lange verhaal, bedankt voor het lezen!
Geen ervaring wil je wel heel veel sterkte wensen! En laat je vooral niet afschepen bij artsen, gewoon aan de bel blijven trekken, das jou recht als moeder! Beterschap voor je meisje!
Wat balen en sneu dat ze zoveel ziek is. Ik zou dit zeker bij de huisarts/kno-arts/ziekenhuis neerleggen. Sterkte!
Dank jullie wel, ben er zo verdrietig van. Snap het gewoon echt niet meer en vind het zo zielig voor haar.
Ga idd nog eens voor een goed gesprek naar de HA. Kan hij het vaak ziek zijn verklaren? Nemen oudere kindjes wellicht e.e.a. aan virusjes mee naar huis vanuit school, etc. Onze dochter gaat sinds januari naar de PSZ en sindsdien wordt hier continue gehoest en gesnotterd. En dat geldt ook voor haar broertje van een half jaar oud. Vervelend, maar ze moeten er toch een keer doorheen. Wel fijn dat je kindje goed eet ondanks het ziek zijn!
Mijn dochter is ook vaak ziek maar niet zo vaak als jou kindje. Jeetje ik zou daar ook echt gefrustreerd van raken. Onze dochter is lactose intolerant en sinds kort weten we ook dat ze niet tegen suiker en witmeelproducten kan. We gaan ons nu aan een dieet houden en hopen dat ze minder ziek zal zijn. Misschien is er bij jou kindje ook meer aan de hand? Keelontsteking ed komt heel vaak door allergieen is mij verteld Sterkte met je meisje
Misschien zit bij haar het probleem ook wel in allergieën, bedankt dat je even meedacht! Ze heeft in het eerste jaar pepti gehad met verdenking koemelkallergie daarbij altijd aan de nexium gezeten ivm een reflux. Vandaag heeft mijn vriend de irritatie bij de huisarts neergelegd, deze zag dat de keelamandelen rood waren en dat ze koorts had maar vond het verwijderen van de keelamandelen wel een grote stap en adviseerde eerst een gesprek met de KNO. Daar moet ze in april weer heen en zit nu te twijfelen of ik de afspraak zal vervroegen....
Mijn dochter heeft ook jaren nexium gehad voor haar reflux! Ze had en heeft eigenlijk nog steeds een abbonnement op de kno, maar kom gewoon niet verder bij die man. Ga er dus ook niet meer naartoe, als ze weer een oorontsteking heeft wil ik een second opinion bij een andere kno. Stiekem hoop ik dat het dieet wat ze nu moet gaan volgen haar goed gaat doen en dat ze overal vanaf is, hoeven we niet meer naar de kno. Wij hebben ook alles al geprobeerd en zijn nu bij bioresonantie terecht gekomen. Mijn man is daar normaal niet zo van, maar hij is zo tevreden dat hij zelfs voor zichzelf er naartoe wil. Er zijn daar ook dingen uitgekomen die we al wisten door ontlasting onderzoek. Bloedonderzoek is nu nog niet betrouwbaar tenminste onder de 4 jaar.
Ik snap je twijfel wel of niet eerder gaan naar kno heel goed, want schiet je er wat mee op?! Je krijgt dan weer standaard zinnetje aankijken, als het erger wordt terug komen. Blabla Keelamandelen willen ze tegenwoordig niet graag meer knippen omdat ze ook echt een functie hebben, maar ik heb begrepen dat als ze de neusamandelen knippen dat ook al erg helpt Ze willen dat we minder vaak naar de dokter gaan maar ja op deze manier loop je toch de deuren plat want je schiet er niks mee op
Inderdaad je krijgt meestal een standaard zinnetje en daar heb ik weinig zin in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo'n fan ben van het knippen van amandelen op zo'n jonge leeftijd aangezien ze dan aan kunnen groeien. Daar tegen werkt het ook tegen je immuunsysteem als ze zo vaak ontstoken zijn, dan zouden ze juist bacteriën binnen laten in het lichaam. Ik zal eens gaan overleggen over de allergieën. Misschien zit er toch nog iets van een allergie.
Dat spugen doet ze dat ook overdag of is het meer snachts? Ik spuugde erg vaak snachts, gewoon zomaar ineens en had verder geen buikgriep. Ik ben lactose en conserveermiddelintolerant. Ik hou mij aan het dieet en nergens meer last van. Onze dochter had dat ineens ook en toen gingen bij mij alarm belletjes rinkelen. Nu krijgt ze al tijdje geen melk producten meer en conserveermiddel ook zoveel mogelijk en ze spuugt iig niet meer. Wel nog vaak ontstoken oren, ze slaapt erg slecht regelmatig wakker snachts en zit vaak niet zo lekker in haar vel. Hopelijk zien we over 2 weken een ander kind, want vanaf morgen gaan we echt streng haar dieet volgen. Suiker, witmeel en lactose vrij (ik doe mee kan ik gelijk wat kilootjes kwijt raken) Ben al 2 weken bezig met afbouwen maar morgen gaan we er echt voor. Ik vind het zielig om in 1 keer alles weg te laten en ben hard op zoek geweest naar alternatieven. Ben benieuwd