Ik doe tegenwoordig zelfs de deur dicht als er een collectant aan de deur staat en ik binnen mijn portemonnee moet pakken. (In ons vorige huis had ik gewoon wat kleingeld in de hal liggen. Dat moet ik hier nog steeds invoeren.) Ik vind het erg dat ik zo achterdochtig ben. Voor de meeste mensen die aan de deur komen, zal het echt niet nodig zijn. Maar ja, het zal net die ene keer mis gaan... Je zou eventueel melding kunnen maken bij de politie. Zij kunnen aangeven of bij hun bekend is dat er inbrekers op deze manier actief zijn in jullie stad. Als het namelijk iemand met kwade bedoelingen was, dan probeert hij vast om op meerdere adressen op deze manier binnen te komen. Ik denk dat de extra sloten een goed idee zijn. Hopelijk blijkt achteraf dat het voor niks is! Volgende keer toch maar aanbieden even het telefoonboek te halen zodat hij het op straat kan opzoeken?
Ach, wij kregen vroeger altijd een ex-junk (die al meerdere malen voor inbraken had vastgezeten) aan de deur die bloemen verkocht. Hij had zijn leven weer een beetje op de rails en verkocht nu dus wekelijks deur-aan-deur bloemen. Toen hij in juli eens voor de deur stond kocht mijn moeder weer bloemen en riep hem nog even na dat hij de komende 4 weken niet hoefde te komen want er was niemand thuis, we gingen op vakantie! Mijn vader viel bijna uit zijn stoel hahaha en durfde eigenlijk niet meer op vakantie te gaan. Dus ach zoiets kan je nou eenmaal overkomen. Soms denk je gewoon even niet goed na maar hopelijk leer je er wel van dat je voortaan misschien iets meer op je hoede moet zijn. Of deze man nu iets kwaads in zin had of niet ik denk dat je altijd een beetje voorzichtig moet zijn.
Jeetje wat is iedereen toch bang? Het eerste wat ik dacht toen ik de zin van TS las, dat de buren niet wilde helpen.. Ik dacht nouja wat een belachelijke mensen!! Waarom helpen ze niet?? Ik zou me serieus nergens druk om kunnen maken. Zou me eerder druk maken om de buren dat ze zo achterdochtig zijn, en dus niemand helpen.. We zijn de boel lekker aan het opblazen hoor. Leef je leven zou ik zeggen, als je overal iets achter moet zoeken??
Als er iemand wil inbreken doet ie het toch wel. Ik zou het een beetje dom vinden als zo'n inbreker van tevoren zijn gezicht laat zien, want uiteraard zou hij eerste verdachte zijn. Maar goed, er zijn dan ook hele domme criminelen. (Hoe heette dat tv programma ook alweer...haha) Een beetje gezonde achterdocht kan geen kwaad, maar elkaar helpen ook niet. Een manier zou zijn geweest om hem buiten te laten wachten en dan het telefoonboek halen. Of op internet kijken. Enfin, ik zou me er niet druk om maken. Gewoon de deur op slot doen en braaf elke maand je verzekeringspremie betalen.
Ik denk niet dat ze rond gaan kijken om later terug te komen! Dan denk ik eerder dat hij had gehoopt dat je ff de kamer uit zou verdwijnen en dan zn slaggie ff slaan. Meid ik zou je niet te druk gaan maken!
Aan de ene kant snap ik de achterdocht van je buren en je man. Er zijn tegenwoordig zoveel manieren om een adres te vinden. Internet, 1888, telefoonboek... Maar ik snap jou ook heel goed. Jij bent een van de weinigen bij jou in de straat met een goed hart. Gelukkig maar! Probeer het jezelf te vergeven. Je hebt niks fout gedaan. Eventueel ben je in de val gelokt, maar tot nu toe is dat niet gebleken. Hoe dan ook, ik vind dat je goed gehandeld hebt! Je bent een hele vriendelijke medemens!
Nogmaals dank jullie wel voor ook de lieve berichtjes..... Ben inmiddels wel wat rustiger eronder, en daarbij kan het toch niet terug draaien. Een andere buurvrouw aan wie ik het verhaal vanmiddag vertelde zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben...dus tja zo dom was het dan dus niet.
Die uitspraak vind ik ook wel wat ver gaan... dus als je er voor kiest om geen vreemde zonder noodzaak in je huis te laten, heb je geen goed hart? Helaas is het op veel plaatsen puur zelfbehoud om daar voorzichtig mee om te gaan! En dat ligt niet aan de mensen die achterdochtig zijn, maar aan de criminelen die de oorzaak zijn van deze voorzichtigheid en achterdocht!
Met een goed hart bedoel ik dat zij deze man heeft geholpen. De buren hadden ook een helpende hand kunnen uitsteken, daarvoor hoef je niemand binnen te laten lijkt me?
ooeee jeeee....hoop echt dat het een aardige meneer was die geen kwade bedoelingen heeft. wees iig extra allert de komende dagen. mischien ook wel een lesje voor in de toekomst. hier komen er echt geen vreemde mensen binnen. voordat we een kind hadden al niet maar dan wasik niet zo streng geweest al nu. nu kom je echt niet binnen en als er iemand voor de deur staat die ik niet ken, staat de deur op een kiertje. ja onbeschoft mischien but you never know! ik ben echt een schijterd als ik alleen thuis ben met mijn kindje.
Is hij bij iedereen eerst langs geweest voor iemand die op jou adres zou wonen en daarna pas bij jou? Als dat zo is dan is het wel vreemd en zou ik even een oogje in het zeil houden. Kan zijn dat ik het niet goed gelezen heb hoor,maar zit er momenteel ook niet helemaal bij met mn gedachte
nee hij was niet op zoek naar iemand die op mijn adres zou wonen, maar iemand van een paar huizen verderop waarvan het niet klopte. We houden nu alles goed op slot en ik zal alerter zijn. Ook zal ik iemand niet zo makkelijk meer naar binnenlaten, maar ik zal wel altijd proberen te helpen, want zo zit ik nu eenmaal inelkaar.