Heey iedereen, Ik zit met een grote vraag over zowel de pil als zwangerschap. Ik zit nu bijna 4 maanden aan dezelfde pil, maar het is nog niet zeker of deze goed werkt (ik heb doorbloedingen en redelijk last van diarree). Met mijn vriend doe ik dus double dutch, maar dit is iets meer dan een maand geleden en gister niet helemaal goed gegaan. Deze eerste keer had ik op de eerste dag van de nieuwe strip (de 3e) seks, maar hebben we deels met en deels zonder condoom gedaan (eerst héél even zonder, maar toen ik daar achter kwam meteen met). Gister heb ik eerst seks gehad met condoom en later zonder. Nu zit in de het midden van mijn strip. Nou heb ik sinds een week of 2 een paar keer gehad dat ik bijna moest overgeven (maar heb me ingehouden), heb ik sinds een week of zo last van misselijkheid en trillen, en sinds vandaag eigenlijk wel constante pijn in mijn onderbuik. Waarschijnlijk moet ik hiermee naar de huisarts van jullie, maar ik zou toch graag even eerst jullie mening willen horen. Is dit alles van de pil? Of is het ook mogelijk dat ik zwanger ben? Kan je trouwens zwanger raken als je nét na je ongesteldheid onveilig seks hebt, zoals bij mijn eerste keer? En is het ook mogelijk dat je zwanger raakt wanneer jij, hij of allebei niet klaarkomt? Zeg me alsjeblieft dat ik niet zwanger kan zijn/ben Groetjes,
Als je aan de pil bent en je hebt diaree moet je ALTIJD uitkijken. Of je nou net begonnen bent ermee of hem al jaren gebruikt. En ondanks dat hij niet klaar gekomen is kan het toch zijn dat in zijn voor vocht sperma is mee gekomen...nou kan ik niet helemaal lezen wanneer enzo in je cyclus het mis ging... maar sperma blijft ongeveer 72 uur in leven in jou...en na de ovulatie (eisprong...zo'n 12 tot 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie) is jou eitje zo'n 24 uur in leven...als die tijden elkaar overlappen...dan is er een HELE kleine kans....maar hij is er wel. ps: als je door blijft bloeden kan je cyclus ook nogal verstoort zijn dus als je je menstruatie verwacht maar die blijft nu ineens uit...hoeft niet meteen te betekenen dat je zwanger bent maar om zeker te zijn zou ik toch maar wel ff n testje doen!
Ah, over die diarree had ik overgelezen. Normaal kan diarree alleen invloed hebben als het langer dan een dag duurt en écht waterig is, maar er is altijd een miniem kansje dat het misgaat (pil is maar 99,9 %veilig ) Ik stel voor dat je gewoon eens contact opneemt met je huisarts. Mogelijk is je pil te licht en kan die je meteen een zwaardere voorschrijven (maar een (te) lichte pil beschermt normaal ook tegen zwangerschap, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!) Gewoon eens langs de huisarts!