Ik ben zo onzeker!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Wolkjes7, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Vorige week had ik best last van buikpijn ( krampen en steken ) in mijn ongerustheid natuurlijk de VK gesproken, hoorde er allemaal bij en zolang het niet erger zou worden hoefde ik me geen zorgen te maken. Nu voel ik helemaal geen krampen meer, ga ik me daar weer druk over maken. Verder voel ik me alleen moe, als ik uit mijn werk kom moet ik echt even slapen, af en toe hoofdpijn en een beetje misselijk.

Zijn hier meer meiden die de eerste week last van buikpijn hebben gehad?

2. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ook ik begrijp je helemaal hoor. Ik ben het ultieme voorbeeld van een onzekere zwangere vrouw. Vanaf het moment dat ik een positieve test had heb ik me zo'n beetje overal zorgen over gemaakt: Ben ik wel echt zwanger??? Zou het blijven zitten??? Gaat het hartje wel kloppen??? Krijg ik een miskraam??? Hey, is dat nou bloed??? Waarom heb ik geen symptomen??? En ga zo maar door. Ik had in week 6/7 zo ongelooflijk veel buikpijn dat ik naar de vk ben geweest. Ik mocht gelukkig meteen naar het ziekenhuis voor een inwendige echo waar we konden zien dat het hartje klopt. Even stelde mij dat gerust maar toen we weer een week verder waren en weer niets voelde heb ik zelfs een pretecho laten maken om maar te kunnen zien of het hartje nog steeds klopte. Bij 10 weken heb ik een angelsound gekocht om zelf het hartje te kunnen horen. Zo kan ik nog wel even doorgaan met wat ik allemaal heb ondernomen om mijn onzekerheid weg te nemen maar is de ene onzekerheid weg dan komt de andere wel weer om de hoek kijken. Zo ben ik nu weer onzeker over de bevalling...

Al met al, bespreek met je vk dat je zo onzeker bent en als je echt zekerheid wil vraag dan gewoon om een echo. Dat doen ze niet snel maar als jij zegt dat je zo'n ontzettende buikpijn hebt dan willen je in ieder geval een buiten baarmoederlijke zwangerschap uitsluiten....

Nou meis succes en als je eens iets wil vragen of je verhaal kwijt wil dan zoek me maar op hoor. Ik weet als geen ander hoe het is om zo onzeker te zijn...

3. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en krijg 30-7 een echo, jeuj!!

4. Wolkjes7

Wolkjes7 Lid

30 jun 2009
    24
    0
    0
    Ik heb afgelopen dinsdag onze 1e inwendige echo gehad. Daarop was alles goed te zien en het hartje klopte al stevig :)
    Sinds vanochtend weer wat ongi-krampjes en heel licht bruinverlies. Nu maak ik me daar weer zorgen om..:( Kan dat kwaad?
    Verder heb ik nu 24 uur per dag last van misselijkheid. Gelukkig heb ik daar iets voor gekregen! En zo moe... Kan de hele dag wel slapen.

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Wat vervelend allemaal he :( die onzekerheid!
    Net nog met de verloskundige aan de telefoon gezeten...HELLUPP ik voel mijn borsten niet, maar volgens haar zijn er vrouwen die de hele zwangerschap lang geen last hebben van hun borsten. Ook heb ik helemaal in het begin wat bruine afscheiding gehad, maar was met een dag weer over. GEK wordt je ervan...het zou zo leuk moeten zijn!
    Sterkte!!

6. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    oh wat lekker dat jullie al zo vroeg een echo krijgen!
    ik krijg em pas met 10,5 weken.. maar goed, ik vertrouw er ook wel op dat alles goed is, aangezien ik me zo belabberd voel.
    bij die eerste echo zie ik dan wel al lekker veel!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nelizz, ik weet niet of je zo blij moet zijn met een vroege echo, of in ieder geval, de aanleiding ervan. Want over het algemeen krijg je alleen een vroege echo als je door een medische behandeling zwanger bent geworden, een miskraam of bloedverlies hebt gehad.
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik spontaan zwanger geworden (bij Eva niet) en moest ik dus ook lang wachten op een echo, maar het was al niet meer nodig.... en daardoor krijg ik nu dus wel een vroege echo, gelukkig!

8. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ik vind het wel fijn zo'n vroege echo. Ben best bang. Heb de hele dag door buikpijn en steken in mijn zij. Hopen dat het niets is.

9. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    ja, ik weet dat de meeste om medische redenen is, maar volgens mij lang niet allemaal, als ik het hier op het forum lees. zal ook wel heel afhankelijk zijn van wat voor verloskundige je hebt.
    ik zou in ieder geval graag even willen weten dat het hartje klopt, meer niet. gewoon een teken van leven.. maar nog 2,5 week! ik kom er wel!

10. Wolkjes7

Wolkjes7 Lid

30 jun 2009
    24
    0
    0
    Ik 'baal' juist van een vroege echo, want toen ik gisteren de verloskundige belde voor het maken van een afspraak, vertelde ze mij dat ik alleen nog recht heb op de 20 weken echo. Er worden er maar 2 vergoed.. Dus dat vind ik wel jammer!:(

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nelizz, volgens mij wordt er echt niet zomaar een vroege echo gemaakt. Meestal is er wel iets aan vooraf gegaan, of iemand maakt zich echt heel erg zorgen.

Wolkjes, heb je dan geen echo bij de gynaecoloog? Omdat je met clomid enzo zwanger bent geworden? Ik heb bij Eva eerst 2 echo's in het ziekenhuis gehad (6+5 en 8+1) en 2 bij de verloskundige (rond de 10 weken en rond de 20 weken).
    En rond de 12, 18 en 28 weken nog pretecho's ;). Dat kan je natuurlijk ook doen als je je zorgen maakt of je baby graag nog even wil zien :).
    Zo ga ik het nu weer doen, als ik bijvoorbeeld met 7/8 weken een echo krijg en dan pas weer met 20 weken, dan ga ik rond de 14 weken nog voor een echo.
    Maar krijg je trouwens geen termijnecho dan? Toen ik met bijna 7 weken de echo bij de gynaecoloog had was het nog te klein om de termijn goed te kunnen vaststellen. Dus heb ik 1,5 week later nog een echo gehad.

12. Wolkjes7

Wolkjes7 Lid

30 jun 2009
    24
    0
    0
    Dit was wat de verloskundige mij vertelde :( Zou het wel jammer vinden als ik er niet nog een krijg. Ze zou het nog navragen, omdat ik eerder vanwege hormoonbehandeling bij de gynaecoloog liep. Ik duim heel hard dat ik er gewoon nog een krijg :)

13. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Op sommige HBO's kun je gratis een echo laten maken!
    Ik heb met 4 weken al een echo gehad en krijg er nu weer 1. Als het echt moet, doen ze het wel. Die van mij zijn wel vaginaal. Ik ben daar echt klant en kan zo vaak komen als ik wil!

14. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    @tata,

zag je al iets bij een echo van 4 weken?

15. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    @ mamavan1, ze hebben met 4 weken alleen naar de dikte van slijm gekeken. Dit was goed. Zelf wist ik toen nog niet dat ik zwanger was.
    @allemaal, ik heb net weer getest. Moest even bevestiging hebben. Binnen 1 sec een streep dikker dan de controlestreep. Volgens mij zit de HCG wel goed. Ik denk dat ik me ga inschrijven voor moeders voor moeders. Wat doen jullie hiermee?

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij zijn dit typische zwangerschapssymptonen.
    Probeer er van te genieten!

Deel Deze Pagina