Wees blij dat ze er op zijn minst waren op jouw grote dag! Wij trouwen volgende week zaterdag en wat mij betreft komt iedereen desnoods in zijn zwembroek als zij dat leuk vinden en zich er goed in voelen. Het belangrijkste is dat ze er zijn en mee-feesten. Gezien ongeveer 35 % van onze genodigden zijn kat stuurt (waaronder de enige zus van mijn partner), is dat al heel wat. Je zegt bovendien dat ze toen zwanger was. Dan pas je niet zomaar meer alles. Mijn zus (die ook mijn getuige is) is ook zwanger voor 't moment en gaat volgende week nog op zoek naar iets dat haar past. Is dat een jeans, dan is dat een jeans.
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, zolang zij zich goed voelen in die kleding. Ik hou er overigens niet van als je opgedrongen wordt hoe je eruit moet zien, maar das persoonlijk.
Dat is hoe jij er over denkt En misschien past ze niet alles , ze was net tien weken en nog geen Gram aangekomen
Ik hou zelf best van netjes maar heb verschillende types in m'n vriendenkring en ga niet iemand dwingen iets aan te trekken waarvan ik weet dat ze zich daarin doodongeluk voelen. Een dresscode vind ik dan ook een onzinnig iets, snap werkelijk niet wat dat toevoegt aan je bruiloft. Daarentegen kan ik me wel voorstellen dat wanneer je er erg veel waarde aan hecht het vervelend is als men zich er niet aan houdt en je vervolgens ziet dat ze dat een paar maanden later op een andere bruiloft wel gedaan hebben. Vind het geen ruzie waard en of ik er iets mee zou doen weet ik ook niet en het is misschien wat laat nu ook maar als het je erg dwars zit, en dat zit het zo te lezen, dan kan je dat toch gewoon zeggen...dat je het jammer vindt dat ze zich op jou bruiloft niet aan de dresscode hebben gehouden, punt.
Smaken verschillen. Wat de een netjes vindt, vindt de ander niet netjes. Of je moet specifieker zijn in de dresscode (Ik haat het als mijn voorgeschreven wordt wat ik op een bepaalde dag moet dragen en heb er zelfs een keer een feestje voor overgeslagen), of je moet je niet zo druk maken om hoe anderen eruit zien. Laat ieder lekker zichzelf zijn!
Nou ik zou niet eens komen als ik niet mag aan doen wat ik wil, ik ben zoals ik ben, en dan zou ik me die dag anders moeten voor doe dan dat ik ben. Bv ik zal nooit een cocktail jurk dragen, en als ik dat zou aan geven een vrienden of fam en die zouden zegen nou nee ik had toch echt graag dat je zo´n jurk aan deed. ging ik dus gewoon niet.
Ik vind als de dresscode je niet aanstaat er altijd wel wat te bepraten valt . Dwingen vind ik weer een beetje overdreven , je heb altijd nog de keuze om te komen en anders lekker thuis te blijven Aan de reacties te lezen denken jullie dat ik mensen dwing om in gala te komen
Jeetje, gezellige reactie! Mij persoonlijk zou het geen reet kunnen schelen hoe mensen erbij lopen. Dus ik kan hier niet veel mee.
Je zegt het zelf al jou kan het niks schelen , gelukkig is iedereen anders en hecht de een meer waarde aan zoiets dan de ander
Ja, gelukkig kan het de meeste mensen geen reet schelen wat de ander aan heeft, op welke dag dan ook . Overigens had ik me zeker ook niet aan de dresscode gehouden als er zo spastisch over was gedaan. Maar hee, gelukkig is iedereen anders!