Ik ben zo pissend off bah

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tuurlijk is dat kinderachtig, maar om je daar 3 maanden later nog druk over te maken?
    Laat het rusten, het was een mooie dag. Het stel heeft zichzelf al enorm voor schut gexet door zo gekleed te gaan.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja da's waar! :D :D :D

3. petrova

petrova Actief lid

Ik ben hier een beetje ambivalent over...

Aan de ene kant heb ik niet zoveel met dresscodes (vind van die dresscode'tips' wel handig bij bepaalde gelegenheden, dat je een beetje weet hoe formeel het is en dus waar je je op kan richten, maar verplichte 'je mag niet dit'-codes vind ik niet zo fijn). En het zou me ook echt niet interesseren wat gasten aantrekken op mijn (fictieve) bruiloft eerlijk gezegd.

Maar aan de andere kant zou ik er zelf niet aan denken op een bruiloft met een spijkerbroek aan te komen.

Ik vind het echter nóg vreemder dat de nicht in kwestie dus gevraagd heeft of ze niet toch een spijkerbroek aan kon, toen nee te horen heeft gekregen, en vervolgens toch in een spijkerbroek komt opdagen? Als het me zo dwars zat dat ik niet m'n spijkerbroek aan mocht had ik er gewoon het mijne van gedacht en was ik lekker thuis gebleven... Tóch komen in spijkerbroek is ruzie zoeken dan lijkt me.

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Maak me er drie maanden later niet alsnog druk om, andere bruiloft waar ze dus wel netjes gekleed gingen was gisteren

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ach, waar je je druk over kunt maken zeg...
    Wat gebeurd is, is gebeurd.
    Ik kan me best voorstellen dat je dat toen niet leuk vond, maar om daar nu jezelf nog druk over te gaan maken vind ik erg ver gezocht.

Ik vond het tijdens onze bruiloft erg belangrijk dat mensen zichzelf op hun gemak voelden in hun kleding, het kon mij werkelijk waar geen worst schelen of dat nu in een spijkerbroek of pak was.
    Uiteindelijk vond ik het alleen maar erg lief dat iedereen zo zijn best had gedaan om er zo netjes uit te zien op onze bijzondere dag.

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hormonen denk ik.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mee eens. Doe ik ook niet. Maar het is eerlijk gezegd ook nieuws voor me dat mensen zich überhaupt druk kunnen maken over de kleding die er naar een bruiloft gedragen wordt. Pfff.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik had het over haar toon op de bruiloft al:

'Begrepen heeft ze het wel, ze was namelijk nog komen vragen of ze echt geen spijkerbroek aan mocht omdat ze zwanger is. Toen heb ik heel duidelijk gezegd NEE
    en op de dag zelf heb ik ook duidelijk gezegd dat ik het echt niet vond kunnen, en als het aan mijn had gelegen ze Naar huis konden gaan om zich te verkleden.'

Ik snap werkelijk niet dat je mensen op je bruiloft uitnodigt die je er alleen bij wil hebben als ze zich op een bepaalde manier kleden. Noem me een hippie, maar dat vind ik ongelooflijk bekrompen. ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik lees het niet alsof ze zich daar 3 maanden lang druk om gemaakt heeft maar dat het weer terug kwam omdat ze de foto's van die andere bruiloft gezien heeft en ik kan mij best wel voorstellen dat je dan ff baalt.

ik snap sowieso het gedoe om een dresscode...een bruidspaar is vrij om die te stellen en het staat de gasten vrij om te gaan of niet. Ik vind een blacktie dresscode zelf ook een beetje overdreven..maar alleen: "gelieve geen spijkerbroek"...als je daar het bruidspaar dan een plezier mee doet?

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je jezelf gepast kleed? Of ga jij ook in pyjama naar je werk?

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, meestal wel. Jij niet? :D

Nee even serieus, 'gepast' is een breed begrip en ik snap niet waar je je druk om maakt, zoals ik steeds al zeg. Maar wat iedereen al suggereert: vraag het ze zelf. Ze kunnen het vast uitleggen.

12. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Haha nee helaas moet ik me aan de dresscode houden , voorgeschreven door het bedrijf:D

Ik vraag het ze zodra ik de kans heb, ben uiteraard ook erg benieuwd naar het antwoord:)

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wij ook ;).

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet leuk vinden als mensen zich niet aan de kledingwens houden, maar me er om druk maken? Ik denk dat ook je hormonen meespelen ;)

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ik heb alleen de OP gelezen, maar meid, waar maak je je druk om..? Je bent getrouwd, hopelijk is het een mooie dag geweest en hadden jij en je man mooie kleding aan. Het is idd een beetje raar om een dresscode volledig te negeren, maar om nou te doen alsof je bruiloft hierdoor is verziekt, ik vind het een beetje overdreven.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Zij mogen dan wel voor piep staan op die foto's, het zijn wel foto's van TS, een blijvende herinnering aan haar grote dag! Voor hen waarschijnlijk maar een leuk dagje/avondje feest.
    Ik vind het maar een slap excuus van nicht om te zeggen dat ze liever een spijkerbroek aan wil omdat ze zwanger is.
    Voor die paar uurtjes kun je toch wel even uit je comfort clothes en een ander heel veel plezier doen door in het net te verschijnen?

Was er bij die andere bruiloft ook een dresscode dat je weet? anders zou het helemaal zuur zijn als ze daarbij aan had mogen trekken wat ze wilde.

17. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Dresscode daar was dus hetzelfde als de onze netjes gelieve geen spijkerbroek

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #158 Nikki88, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt: 3 jun 2014
    Ik begrijp TS wel, het komt nogal respectloos over om je niet te houden aan het gewenste kleding voorschrift. Het gaat hier wel om een bruiloft, niet één of ander gewoon feestje. En als je dan ziet dat diezelfde mensen wèl moeite hebben gedaan om er leuk uit te zien op andersmans bruiloft....tja, kan mij voorstellen dat dat dan steekt. Net alsof jouw bruiloft dan niet belangrijk genoeg was om een beetje je best voor te doen. Ouch, al is het drie maanden later, maakt niet uit. Zelf zou ik er niet wakker van liggen, ik hoop TS ook niet, maar ik zou mij wel even flink klote voelen een paar dagen hierover. Dus ik vind het geen overdreven reactie en ik ben niet eens zwanger! :p

Ik zou het gewoon eens aan ze vragen Jumphola, zonder het al te beladen te maken. :):)

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik houd niet van dresscodes zodra er dingen op staan als Gala en Cocktail haak ik af, maar de dresscode netjes en gelieve geen spijkerbroek vind ik eigenlijk heel logisch. Natuurlijk een spijkerbroek in combinatie met een overhemd en een jasje kan heel netjes zijn en dan is het niet erg, maar in de combinatie met een Hawaï shirt en slippers ben je, naar mijn mening, gewoon provocerend bezig.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je nu na 3 maanden bij het zien van die foto's dus opnieuw "geïrriteerd" raakt.

Ik had oveigens, als ik groots getrouwd was met dresscode de foto met hun overgeslagen en ze zouden ook niet in mijn album gekomen zijn. Maar oh wat ben ik blij dat ik alleen met direct naaste familie getrouwd ben, allemannen overigens in Pak!

Ik ben nu wel benieuwd wat hun rede is?

20. JessyAmsterdam

27 dec 2013
    43
    0
    0
    In verwachting
    Amsterdam
    Gewoon weigeren voor op de groepsfoto, dan heb je er geen last meer van.
    Naar mijn idee kun je niet met strandkleding naar een bruiloft, ook al is er een dresscode je moet weten dat dit niet proper is.

Dat je een dresscode hebt bijgevoegd is naar mijn mening niet eens nodig.
    Dit is een bruiloft, geen zandvoort aan zee.

Maar goed, denk daar niet aan want je energie moet je straks omzetten in iets heel moois, probeer nog van de laatste weken te genieten!!!

Deel Deze Pagina