Ik vraag mij af hoe in goedsnaam de andere dat doen???!! Mijn dochter is zindelijk overdag. Ze plast op potje en weet dat het erna naar wc gaat etc. Op wc durft ze niet ook niet met de verkleiner: ze heeft geen steun dan (ze is 88cm) kan ze niet bij opstapje met voetjes. Laat staan iemand anders wc zonder verkleiner... Potje nemen we op bezoek en buiten of auto/lang wandelen kan ze ophouden uren. Maar bijvoorbeeld vandaag in zh ging ik op wc ze wilde ook dus ok. Dan sta ik en weet ik niet hoe ik haar moet erop laten plassen?? Vasthouden ze wil niet, zelf zitten ook niet. Ze wilde dus liever wachten tot huis. Of buiten in bos. We lopen ze zegt "naar wc". Ok maar hoe? Vasthouden in lucht wil ze niet, zitten ook niet. Ik heb toen onderbroek uit gedaan en ze heeft staan geplaast met benen wijd.. Dus hoe doen andere dat?? Of is als ze echt echt niet meer kan ophouden komt ook gewoon dan als ik haar vasthoud boven wc/gras?
Geen idee mijn dochter 82 cm toen ze zindelijk was, nu 93 cm en gaat zonder verkleiner. Ik hield d'r aan t begin vast aan d'r middel. Dat vond ze fijn en had t op een gegeven moment niet meer nodig
Ik zette ze (als we buiten waren) met hun rug naar me toe en tilde ze dan op in hun knieholtes. Volgens mij de makkelijkste manier om te plassen en dat ging ook altijd wel goed (tot ze te zwaar werden). Bij mij gingen ze al heel gauw op de wc (ik vond de potjes gewoon te vies), dus ik nam vaak een verkleiner mee. En anders tilde ik ze er ook gewoon boven.
De potje laat ik zoveel mogelijk thuis Ik vind nog auto/bezoek wel okey maar naar bos/zh/speeltuin gaat mij TE ver heb ook nog nooit het zien doen. Ik denk dat voornamelijk ik weet niet hoe ik moet haar vasthouden door mijn "dikke buik")) alles lijkt onhandig waardoor ze het ook misschien niet prettig vindt? Geen idee maar ze wil niet op wc gewoon ze vind eng geen steun te hebben blijkbaar. Op kinder wc op kdv gaat ze wel btw
Ik heb de kinderen vrij snel gewend om op de wc te plassen. Mijn kleinste was rond 85cm toen ze zindelijk werd, en dat ging prima ook zonder verkleiner. Je hebt ook hogere opstapjes, bijv zo'n trapje van Ikea. Elders gewoon meteen op de wc, evt met vasthouden rond de middel. Op andere wc's heb ik liever dat het kind zo min mogelijk aanraakt, dus hield ik de handjes vast en tilde het kindje erop/eraf. In het wild kwam hier eigenlijk bijna nooit voor, ben nooit langer dan 2uur geweest zonder een wc in de buurt
Als ze anders niet kan plassen dan lijkt er me er geen andere optie? Hier plasten ze allebei meteen/heel snel op de wc en ze regelden dit zelf, klommen er zelf op (hoe klein ze ook waren, al heb ik ze er heel in het begin wel opgetild) en 'hingen' zelf in de wc (jongste heeft heel kort een verkleiner gebruikt, maar vond het al snel te veel werk om dat ding er iedere keer op te leggen ). 'In het wild plassen' vinden ze hier allebei niets, dus ik moet echt een wc opzoeken als ze moeten of ze moeten het ophouden.
Nee snap ik mij ging het om "hoe" 😅 We snapten niets van samen met mijn man beide vasthoudend hoe het moest: achter/voor/zij.. Nu ga ik kijken als ze per se nodig heeft of ik haar indd voor om de middel kam vasthouden op wc. Het leek mij zoiezo vies als niet bij bekende thuis op wc zitten dus we hielden haar in de lucht zeg maar. Zetten jullie kindjes dan op wc ergens op bril? Ikzelf zit nooit op bijvoorbeeld zelden op bezoek alleen als ik weet dat het super schoon is.. En in wild ga ik dan met rug tegen mij proberen. Ze plast in bad/douche altijd staand ze hurkt nooit. Ze kan ook op wc thuis zelf klimmen maar ze vind "het zitten" eng. Zolang het op potje gaat ben ik blij en ga langzaam op wc leren. Ze is maar paar weken zindelijk. Poepen vind ze op potje zelf nog spannend (doet wel maar niet zo graag als plassen). Als ze drang heeft om te poepen buiten dan kan ze ook niet wachten ze poept dan in broek en vind dat echt erg. Gelukkig is van dat klei/korrels achtig en maar 1x per dag dat kan ik met potje vaker combineren.
als ze nu al het gevoel krijgt dat alle wc's vies zijn omdat jij dat zo voelt dan moet jij je afvragen of dat niet ook meespeelt. Ik ga gewoon overal op de bril zitten. zelfs bij een tankstation, daar wordt ook best goed gepoetst. Als je haar in de lucht houd boven de wc dan kan ik me voorstellen dat het niet echt wil, Ze krijgen er echt niets van hoor
Hier plaste dochter al wel heel snel in het wild. Bij anderen op de wc vond ze heel lang vies en eng maar ja, ze zit op de bril. Zeker gewoon bij mensen thuis, in een winkel is het weleens te vies voor woorden toen ze net zindelijk was deed ik haar dan wel een luier om ( Dat had ze zelf bedacht. Ik zei je moet hier wel plassen, zij zei je hebt toch luiers in de tas van mn broertje? ) In het wild vinden beide kinderen super en deden ze al wel voor ze op de wc gingen. Ik buig voorover met benen een beetje wijd, pak hun onder hun bovenbenen beet, zittend, en dan oppassen waar de straal heen spuit. Mn man houd haar onder dr oksels vast terwijl hij dr naar achter laat leunen maar dan plast ze vaak over dr broek. Op de wc hou ik ze aan haar middel vast, niet te diep in de pot laten zakken. En ik roep altijd "Niet met je handjes aan de wc!"
Tja ik heb geen smeetvrees maar ik ga echt niet haar of zelf op openbare wc's op bril zetten. Kinderbilletjes zijn nog erg klein en infectie is zo binnen. Misschien ben ik enige die dat niet op opembare wc op bril zet, maar ik hou het graag zo voorlopig denk ik. Ik ga voortaan natte wc doekjes meenemen om dat desnoods bril schoonmaken als ze echt moet. Beter dan wildplassen of optie in de luier vind ik ook erg goede. Op kdv doen ze dat ook als ze buiten gaan.
Hoe lang wil je haar dan een luier om doen als ze moet...? Want met drie of vier jaar zijn ze nog steeds klein? Ik heb eens gelezen dat er meestal (veel) meer bacteriën op de deurklink van een toilet zitten dan op de wc-bril. Bij mij mogen ze dus gewoon zitten, behalve als het echt vies is, dan zoeken we wel een andere wc.
Zo vaak kom je toch ook niet met een kleine op het openbaar toilet? En bij vrienden thuis niet op de wc willen zitten neigt wel een beetje naar smetvrees. De klink van de deur is vast viezer... Ik zou inderdaad dan van die doekjes meenemen plus extra zetje kleding. Of gewoon rustig opbouwen en bij lange afstanden eerst nog een luierbroekje? Xxx
Tja ik nam dus wel overal een potje mee. Onderin de buggy, en dan ergens aan de kant. Geen hond die dat moeilijk over doet. Ik heb liever dat ze goed en rustig leerde plassen op een manier die haar lag, dan dat ze op haar ongemak was. Na een paar maanden durfde ze eindelijk ook los op toilet. Op 'vreemde' toiletten gaat ze gewoon ook op de bril. Gewoon handjes wassen daarna en alles is weer ok hoor.
Mijn dochter gaf het op den duur zelf aan. Ze was in juli zindelijk geworden en in september gingen we op een lange reis naar buitenland. Ze wou echt nog niet op winkel wc's en dan kreeg ze een luier aan. Later bv naar de hema in NL was de wc vaak wel schoon. Met 3 jaar deden we dat zowizo nooit meer.
Geen idee tot nu toe kan ze 2-3 uur makkelijk plas vasthouden. we hebben geen buggy dus zo met pot is stad lopen lijkt mij ook wat naast dat ik nog hond in andere hand heb😀😀 In weekend bijv gaan we in bos of strand en dan erna boodschappen doen. Kan ik indd potje in auto nemen tussendoor hoor. In principe ging het goed vorige keer 09.30 geplaast en dan alweer thuis 13.00.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar voordat kinderen boven een wc bril kunnen 'hangen' ben je heel wat jaren verder. Zo lang kun je ze toch niet blijven vasthouden... Ik kan me voorstellen dat je dochter niet prettig kan plassen op een (vreemde) wc als ze niet ontspannen mag gaan zitten. Onze dochters (en ikzelf) hebben altijd gewoon op de bril gezeten, ook buitenshuis. Wij hebben nog nooit een infectie ofzo opgelopen. Ik heb hier zelfs nog nooit bij stil gestaan. Kwestie van goed je handen wassen.Is het misschien een idee om van die papieren brilletjes in je tas te stoppen, zodat ze overal buitenshuis 'veilig' kan plassen.
Jeetje, het is maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken. Maak er niet zo een big deal van, dan zal het voor haar ook geen big deal zijn.
Hangen boven een wc is niet goed voor je.. Ik heb voor echt vieze wc's van die wegwerpwcbrilhoezen in mij tas. Maar verder ach ik douche iedere dag. Goed handen wassen is wel verstandig. Maar hangen is niet goed voor jou en je dochter niet https://www.gezondnu.nl/dossiers/maag-darm/de-3-grootste-wc-taboes Lees maar eens
Of stop een pakje glorix doekjes in je tas. Ik ga zelf ook nooit zitten op openbare toilet, zal mn dochter dat later ook zeggen, maar nu ben ik al lang blij dat ze op de wc plast. Je moet het jezelf en je dochter niet moeilijk maken he.