Welke vitaminen slik jij en/of raad je mij aan...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Berretje27, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Ik ben 8w5d zwanger en slik alleen Foliumzuur.
    Nu hoor ik veel over Vitamine B complex en Vitamine C en dergelijke,....Maar ik slik niks extra's.
    Wat slikken jullie naast Foliumzuur en wat adviseer je mij om te nemen.

Ook ben ik nog vaak misselijk (spugen doe ik gelukkig niet) maar eten komt moeilijk binnen... Nu hoorde ik over gember tabletten, die heb ik gekocht, maar op bijsluiter staat dat je advies aan de dokter moet vragen bij zwangerschap en ik lees hier en daar dat het niet goed is,..dus die durf ik nu niet te gebruiken,...Iemand daar ervaring mee!??

Alvast bedankt!!

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik slik Davitamon mama met omega3, daar zitten ook visvetten in die gezond zijn voor het kind... Normaal gesproken ben ik echt een visliefhebster maar ik gruwel er nu van! Verder zit ook alles er in wat je nodig hebt..

3. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Kijk daar heb ik wat aan.. Dank je...! Nog meer advies??

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je al extra vitamines gaat slikken, kies dan altijd een vitaminecomplex welke speciaal voor de zwangere vrouw is (zoals hier eerder aangegeven die van Davitamon bijvoorbeeld). Hierin zijn alle vitamines afgepast voor de zwangere en krijg je dus niet te veel binnen van bepaalde vitamines.

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik slik Gravitamon is ook speciaal voor zwangere vrouwen er zit foliumzuur in. Slikte eerst ook vitamine met visolie erin, maar omdat ik ook extreem misselijk ben krijg ik die echt niet weg. Gravitamon heeft ook een veel beter formaat vind ik. Elke dag na de maaltijd eentje nemen. Succes!

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Je kan het beste een vitamine complex nemen voor zwangeren, evt met visolie..
    Zelf ben ik die van het kruidvat gaan gebruiken bij 9wk zwangerschap op advies van de verloskundige.
    Die van het kruidvat zijn lekker goedkoop :D maar wel wat groter qua formaat.. gelukkig heb ik daar geen moeite mee :)
    Succes met je keuze!

7. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze van Ortica prenafem speciaal voor de zwangere vrouw en er zit direct foliumzuur in. Deze kun je heel je zwangerschap slikken en tijdens de borstvoeding. Zijn gladde dragees, dus je krijgt ze makkelijk weg. (vind ik zelf wel fijn)

8. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Maar mag je na 10 weken nog folium slikken dan?? Mijn gyn zei na 10 weken stoppen met foliumzuur....???

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja hoor, extra foliumzuur kan geen kwaad.
    Ik slik Gravitamon en daar zit standaard extra foliumzuur in.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Davitamon Compleet Mama Plus Visolie!
    (En dan de capsules ipv de tabletten, want de tabletten kwamen er bij mij binnen 5minuten weer uit!)

&omdat ik sinds ik zwanger ben geen vis meer kan zien ben ik voor de extra visolie/omega3 gegaan!

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik slikte Dagravit voor zwangeren... Moest ook extra ijzer slikken want mn HB was erg laag maar daarbuiten zat alles hierin! En formaat pil is ook goed te doen... Heb ook centrum materna gebruikt maar dat was het voor mij toch niet helemaal...

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had eerst Gravitamon en werd misselijk van die dingen. Dus ben overgestapt op capsules van Davitamon mama plus visolie. Ik neem er meestal niet elke dag een, gewoon wanneer ik denk een extratje nodig te hebben. Foliumzuur hoef je maar tot 10 weken te slikken inderdaad, maar kan verder geen kwaad erna.

13. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik slik Davitamon... Mamaplus met visolie... daar zitten alle vitamines in die je nodig hebt... tablet is wel vies hoor wat smaakt betreft.. dus als je misselijk bent in de ochtend dan raad ik je aan om het 's avonds na eten in te nemen... :D de kans dat hij blijft zitten is groter haha

14. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Dank je wel ladies! Ik ga die pillen zeker aanschaffen.
    Zal ik de vitamin B complex maar terugbrengen??

15. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, zou ik doen.
    Want met zoeen multi heb je die helemaal niet nodig.
    Welke ga je halen? :D

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb Etos Zwanger Zijn capsules. Daar zit ook alles in, foliumzuur, visolie, vit. B complex, helemaal compleet (zoals de meeste zwangerschapsvitamines, volgens mij is daar haast geen verschil tussen behalve de prijs). Formaat van de capsules is redelijk groot, maar ik heb daar geen moeite mee.

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zal ik zeker doen!
    Ik gebruikte een gewone multi vitamine maar kreeg van de VK te horen dat daar vaak teveel vitamine A inzit wat niet echt goed voor het kindje is.. Dus neem er eentje aangepast voor de zwangeren dan weet je zeker dat je goed zit!

Succes en ik ben benieuwd welke het gaat worden!

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    idd, hier slik ik vitaal zwanger van kruitvat eigen merk, dit is de enige waar ik niet misselijk van wordt

19. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik heb de vitamine van toppharm gebruikt daar zit alles in ook foliumzuur :)
    ze stinken wel een beetje maar ik voelde me er wel goed bij
    het is ook voor zwangere vrouwen

20. Hye Hye,

Ik slik van vsm puurmama de visolie en de vitamines met foliumzuur. Mijn vk raden het aan om de hele zwangerschap deze pillen te slikken. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ze ook geslikt.

liefs jessica

Deel Deze Pagina