Jaja, ook bij mij is maagzuur nu een echt zwangerschapskwaaltje... Overal lees je wat je beter kan laten staan... Jammer van dat kopje koffie en al helemaal van het glas 7-up wat ik ineens als zwangere erg lekker vind... Maar zijn er nou ook dingen die erg lekker zijn en goed werken tegen maagzuur? Ik ben alleen vanillevla of melk tegengekomen... Maar ik zou graag een excuus willen hebben om iets lekkers te gaan eten, bijv. chocolade of drop Hebben jullie dingen die echt hielpen tegen (beginnend) maagzuur? En vooruit... welke dingen moesten jullie echt laten staan?
Vla is het enige wat hier goed helpt, maar wel een één hapje. Moet echt geen heel bakje hebben, daar word ik dan weer misselijk van. En alles waar tomaat inzit moet ik écht laten staan, anders proef ik het de volgende ochtend nog, bah.
ik heb af en aan last van maagzuur dus niet constant zegmaar....ik eet gewoon alles waar ik trek in heb en als ik een slechte dag heb los ik het maar op met rennies...het enige wat ik iet meer eet in de ochtend omdat ik weet dat ik daar heel de dag last van zal hebben is komkommersalade...boer ik s avonds nog op..en dan helpt vla/melk echt niet bij mij..alleen maar rennies..wat ik ook heb gemerkt is dat ik echt regelmatig moet eten en niet te lang moet wachten met bijvoorbeeld avondeten...dan krijg ik het zuur..
Ik las het als tip in de vorige zwangerschap en merkte gisteren dat het er iig niet erger door werd: winegums!
hier voor nu warme melk cola wilt ook nog weleens verlichten maar zal straks wel weer over op de rennies gaan als t erger word
hmmm... puddingbroodjes, winegums, ijs... Heel niet zo erg dat maagzuur Ik heb het gelukkig ook nog niet veel; alleen 's avonds na het eten en in bed. Het Maaloxpilletjes in huis; maar nog niet gebruik.
Hey Arri, Ik kom net terug van de verloskundige en zij raadde me Regla PH aan, dat kun je bij de apotheek halen. Ik heb er helaas de hele dag door last van.. Rennies helpen wel maar helaas maar voor even.. Zeg, volgens mij heb ik wel eens iets van jou gelezen op het 'zwanger worden' forum. We hadden toen alletwee last van buikkrampen en jij bleek toen niet zwanger te zijn. Ik overigens wel, ben nu bijna 21 weken. En jij? Groetjes, Tamara
Hier ook vresellijke maagzuur de hele dag door en dropjes en Chocola helpen wel een beetje hier want ik wil niet de hele dag rennies en antagel eten en drinken daar word ik wel een beetje flauw van... Verder melkproducten gewone melk en chocolademelk helpen wel aardig hier drink dan ook niets anders ja soms een glas cola omdat ik toch iets anders wil drinken behalve melk. Eerst dronk ik veel sinas blikjes van de aldi dat was het enige wat ik binnen hield nu alleen de cola van de lidl en blikjes coca cola verder hou ik dus geen drinken binnen dus dan maar liters melk en af en toe een glas cola. Daar krijg ik dan ook wel het zuur van maar goed slokje melk en het is weer even weg... Succes ik zou chocola en zoete dropjes proberen dat zijn lekkere dingen en overheersen even de brandende pijn in je slokdarm.
Ik heb gele vla van Optimel.... Daar zit een draaidop op, dus kan je een ´slokje´ nemen zodra je last krijgt van maagzuur. Werkt bij mij perfect!
handig idee... zo'n draaidop! Moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen (feest)dagen er amper last van heb gehad... zelfs in bed niet!!
Bij beide zwangerschappen vreselijk last van zuur gehad. Melk drinken, vla eten helpt heel even. Ik had overal rennies liggen. Rennies rennies en rennies. Geen ander middel hielp. Ja.... Bevallen!
Werd er hier helemaaaaaaaal gek van!! De eerste weken voldeed een rennie nog. Toen gaviscon geprobeerd en dat hielp ook niet. Toen antagel gekocht bij de aptheek schijnt heel goed te werken!! maar niet voor mij heb nu tabletjes gehad van de gyn omeprazol zoiets. Heerlijk vanaf 5 uur al geen maagzuur meer gehad nou das echt een record hier hoor!!!