Pilletjes voor rijping baarmoeder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kisbaba, Feb 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Omdat ik moet worden ingeleid (wegens diabetes) krijg ik waarschijnlijk pilletjes om de baarmoeder te laten rijpen, en daarna word ik ingeleid.

Zijn er meer dames die dit hebben gehad (misschien om een andere reden dan diabetes) maar toch pilletjes en daarna ingeleid?

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Niemand? :cry:
    Ben zo benieuwd naar ervaringen...

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Je bedoelt van die vaginale pillen? Mijn zusje heeft die 3 dagen lang gehad omdat er bij haar met 42 weken nog helemaal niets was gebeurt. Na 3 dagen had ze krap een halve cm ontsluiting en hebben ze haar vliezen kunnen breken. Zij heeft 2 nachten wakker gelegen met voorweeën van die pillen en ging uitgeput de bevalling in (die in 6 uurtjes gepiept was).

Haar verhaal is niet erg onthousiast, maar ook echt een uitzondering hoor. Wij zijn gewoon een beetje traag van begrip als het om bevallen gaat...

4. Niet meer actief

Kisbaba, ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtige zoon, en ben op deze manier aan de bevalling begonnen.
    ik werd om 6.30 opgenomen en om 7.30 krijg ik het eerste tabletje, die deed nog niks en om 11.30 kreeg ik het tweede tabletje (ze geven het om de 4 uur en max. 3 per dag) daar kreeg ik wel weeen van, om de 5 minuten kwamen ze om 13.00 uur.
    Ik had toen nog maar 1 cm ontsluiting. Om 15.30 kreeg ik het laatste tabletje en daarna ook een weeenstorm (van een uurtje).
    Op zich zijn die tabletjes niet erg hoor, alleen had ik andere omstandigheden waardoor mijn bevalling anders liep dan verwacht. Uiteindelijk is het nog een keizersnede geworden.

Ze vertelden mij wel, dan je meestal niet snel bevalt na de tabletjes, het kan wel even duren voordat het goed op gang komt, dus ik zou er niet van uitgaan dat je direct dezelfde dag nog gaat bevallen, want dat kan heel goed langer duren.

5. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik bij me dochtertje haar groei was gestopt .n de morgen hebben ze de pillen in gebracht paar keer om de zoveel uur.Daarna hadden ze de vliezen gebroken en zouden ze weeen opwekkers geven maar dat was dus niet meer nodig.2 uurtjes later was ze er.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ow... dus als ik het goed begrijp zijn het pilletjes om de weeën op te wekken?
    Ik meende begrepen te hebben dat ik eerst een paar dagen pilletjes kreeg, waarna de baarmoedermond rijp zou worden, en dat er daarna kon worden ingeleid. Maar dan zal ik het niet goed begrepen hebben. Ik had er ook nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd...

Ok, bedankt voor jullie reacties.
    Dus het kan vriezen en dooien met die pilletjes.

Mochten er nog meer mensen zijn die die pilletjes kennen? ;)

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik zou na de pille infus krijgen maar vliezen breken was al zat om het n gang te zetten.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nou, dat lijkt me dan heel prettig!
    Ik ben benieuwd hoe het gaan zal.
    Maar we moeten eerst weer wachten tot vrijdag, de volgende controle.

9. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Nou wens je succes ;) laat je wat weten?

10. Niet meer actief

Wat ze jou verteld hebben klopt wel hoor, maar ikzelf kreeg er toevallig wel weeen van (maar het is eigenlijk om je bm-mond rijp te maken).
    Daarna wordt je pas ingeleid inderdaad met een infuus of iets dergelijks.
    Dat heb ik de tweede dag ook nog gehad.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Yep, ze zeiden dat die tabletjes wel een dag of twee, drie kon duren voordat het inleiden zou beginnen.
    Ik had dus ook het idee dat ik die dingen thuis wel kon opeten, maar hihihi, nee, dat mocht niet.
    Nu snap ik ook waarom: omdat ze ook snel kunnen gaan werken. ;)

We wachten het dus maar gewoon af, vrijdag moet ik weer voor controle.
    Maar ik word gek van al die verschillende gynaecologen.
    De ene zegt dit, en twee dagen later krijg je een andere, en die zegt weer dat. Weer twee dagen later hoor je van de derde gyn wéér een heel andere visie. Ik word er erg onrustig van hoor.

12. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik kreeg vaginale zetpillen in het ziekenhuis denk dat het 6 uurtjes was voor ze de vliezen brakken en het begon

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ow, dus ik hoef ze niet op te eten :oops:
    Hihihi, nouja, weet ik dat ook weer. 8)

En na zes uurtjes al! Wow... da's lekker snel!

14. Niet meer actief

Nee, niet opeten inderdaad! ze doen het allemaal vaginaal :) !

15. Mieni

Mieni Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,994
    0
    36
    Twente
    Ik heb geen pilletjes gehad, wel een vaginale gel om de baarmoedermond te rijpen.
    De 1e keer 7.00 sloeg niet aan, en om 14.00 uur kreeg ik de 2e, die sloeg heel langzaam aan.
    De volgende ochtend om 9.00 getoucheerd en had toch al 3cm ontsluiting.... Daarna is het heel snel gegaan, want om 12.40 is Milan al geboren!

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ze hebben wel een aantal middeltjes dus, als ik het zo lees.
    Maar te hopen dat het ook lukt als je nog maar 38 of 39 weken bent.

Het meest mooie is nog wel om te wachten tot moeder Natuur zover is, en het 'uit zichzelf' begint. Maarja... soms kan dat om bepaalde redenen niet... :cry:

17. Mieni

Mieni Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,994
    0
    36
    Twente
    Ik was bijna 39 weken, dus het kan wel!
    Dat is wel het mooiste "moeder natuur"...

18. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Bij mij hebben ze 2 x een pil ingebracht en schoot ook niet op vandaar dat ze besloten de vliezen te breken en geplande infuus maar dat infuus was dus niet meer nodig kreeg gelijk om de minuut weeen.

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nou... ik ben zeer benieuwd.
    Morgen moeten we weer naar de gynaecoloog, ben heel benieuwd wat ze dit keer weer te zeggen hebben... :rolleyes:

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nog meer mensen met verhalen over die rijpingspillen?

Share This Page