Zojuist mijn collegaatje aan de telefoon gehad, die is vanochtend na een hele heftige bevalling met een keizersnede bevallen van een dochter, 57 cm en 4450 gram... Voelde toch even zoiets van ik wil ook zo graag een kleintje... Schrok even van mezelf dat ik zo'n jaloerse gedachte had... Ach mijn tijd komt vast wel, maar na de MK ben ik er zoveel meer mee bezig. Het ongedwongen is er van af.
Heel moeilijk is dat ja, je bent echt blij voor hen, maar het steekt wel, dat heb ik ook hoor. Als wij op kraambezoek zijn geweest moet ik altijd even huilen, maar onze tijd komt ook nog wel hoop ik. groetjes.
Valt niet mee he meis als bij anderen onze droom uitkomt. Maar wie weet komt de onze ook snel uit! Groetjes en suc6! Marjo
Het is heel normaal dat je een 'wee-ig' (wat dubbelop ) gevoel krijgt bij zo'n bericht als die wens er is. Alleen ik hoop niet dat het jaloerzie is maar meer benijden. (Bij jaloerzie gun je het de ander niet en bij benijden wel ) Schrik niet van zo'n gedachte geeft alleen maar aan dat je er klaar voor bent en dat is toch een goed teken! Ik hoop dat je vlug ook een positieve test in handen hebt!
Ken het "benijdende" gevoel. Mijn schoonzus is namelijk net zwanger. We zien elkaar altijd veel in de familie van mijn man en is altijd zeer leuk, kunnen zeer goed met elkaar opschieten. Maar sinds ze zwanger is (2 maand) heb ik het er ietsje moeilijk mee. Wij zijn namelijk al een aantal maanden bezig en bij haar was het al geflikt mee der naar te kijken, bij manier van spreken Ben heel blij voor hen, echt waar. Maar IK WIL OOK :x
herkenbaar hoor! Zelf wil je ook graag en je wordt extra met je neus op de feiten gedrukt wanneer een ander zwanger is of is bevallen. Het is ff moeilijk, maar onze tijd komt ook nog wel!
Ja, ik ken het. Mijn beste vriendin is vandaag ook bevallen van een 2de. Ik kon wel janken! Voor haar, maar ook voor ons. Ik besefte me dat we gehoopt hadden rond deze tijd ook een kleine te hebben. Het had gekund.....
Ja ik weet ook wat je bedoeld. vorig jaar juni bleek ik zwanger na nog niet eens zo intensief bezig te zijn geweest. maar helaas in aug. een MK. Nu ben ik sindsdien alweer bezig en is elke maand echt een teleurstelling. In nov. vertelde m'n zus dat ze ook gestopt was met de pil... en ja je raadt het al... ze is nu 9 weken zwanger. Ik ben heel blij voor haar, maar eerlijk gezegd baal ik wel een beetje....
pffff ik dacht bij een kleintje niet direct aan 57 cm .... best wel groot of niet? Of is het een typefoutje? Maar het gevoel is inderdaad heeeeel aanstekelijk oei!
Ik heb niet dat ik echt jaloerse gevoelens krijg ofzo, maar ben ook nog niet bezig met doelgericht klussen. Ik heb wel dat iedere keer dat een vriendin zwanger blijkt te zijn de verlangens naar een kindje nog meer oplaaien..
Het is inderdaad 57 cm.. en ook al veel haartjes... een klein peutertje dus.. Bevalling ging ook niet vanzelf hoor... ze liggen nu nog in het ziekenhuis bij te komen, vrijdag mogen ze als het goed is naar huis! Het jaloerse gevoel is al weer beetje weg.. maar op het moment dat je het hoort! Ik ben nu vooral heel bij voor haar en hoop maar dat het bij mij ook snel raak is!
Ook ik herken dit "benijdende" gevoel. Ik gun het anderen wel, maar het is toch wel vaak....ik wil nu ook! Laatst hadden we Open Dag op de school waar ik werk en toen zag ik een zwangere vrouw en ik schrok toch een beetje. Een heel raar gevoel. Wat ik ook wel eens moeilijk vind zijn al die vrouwen die dan roepen "was direct de eerste maand raak". Dan denk ik: dat had ik ook wel willen roepen....
hier ook bekend mijn nichtje is nu zwanger en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dit gevoel heb bij andere vriendinnen nooit gehad terwijl we toen ook al druk aan het klussen waren heb het haar wel verteld dat ik een beetje jaloers ben en gelukkig kunnen we er goed over praten
Ze wisten gelukkig het geslacht nog niet, dus ze had nog niet veel in huis! Maar zou inderdaad zonde zijn zeg! Ik koop maar vast 68 denk ik!
bij ons op het werk is het een babyboom , de 1 na de ander is nu aan het bevallen. dus zeer vruchtbaar op het werk alleen mij slaan ze steeds over
Oja, hoor... Heel herkenbaar! Vind het heel leuk voor de anderen en ik ben blij voor ze, maar toch.. Ik wil ook, ja! Maar ja, zij wilden het ook en het is ze 'gelukt'.. Voor hun heel fijn! Mijn schoonzusje is zwanger van de 2e, vriendinnetje van de 1e, collega van de 1e en de buurvrouw heeft net een kleine, net als 2 vaste klanten van me.. Iedereeen! Haha! Maar ja.. Onze tijd komt ook nog wel, dames! Ik moet eerlijk zeggen, wij willen komende zomer 'beginnen' en dat vind ik al lang duren.. Voor hetzelfde geld duurt het dan ook nog een tijdje... Nou ja, succes iedereen! En hopelijk kunnen er straks mensen zijn die jullie benijden!
Echt hele herkenbare verhalen! Het lijkt wel, als je zelf graag zwanger wil worden, of je alleen maar berichten om je heen hoort van vrienden/collega's e.d. die zwanger zijn! Als ik dan ook nog hoor dat het na 1 of 2 maanden al raak was dan ga ik aan mezelf twijfelen . Tis bij ons nog maar ronde 4, maar toch...