Hallo allemaal, Zoals jullie aan mijn ticker kunnen zien ben ik nu ruim 17 weken zwanger. Toen ik net zwanger was was ik ook wel onzeker en leefde ik naar de magische 12 weken grens toe. Toen ik 12 weken zwanger was was ik de koning te rijk en kon niks me raken en of breken. Nu voel ik me de laatste weken weer wat onzekerder... angstiger of alles wel goed groeit en of er niks mis is met de kleine spruit. Nu heb ik helemaal geen reden om dat te denken... mijn buikje groeit.. het hartje klopt.. geen gekke dingen die er oo zouden wijzen dat er wat mis zou kunnen zijn. Zijn er meer vrouwen die dit herkennen???
Jep heb ik ook gehad, nu nog regelmatig, het is echt ongelooofelijk vervelend, wat er aan valt te doen geeeen idee, ik denk dat dat pas over is als we straks onze kindjes inde armen hebben!
ja, heb dat ook af en toe nog. maar dan vooral omdat ik mn kleintje niet voel schoppen. (en de vorige dag nog wel zeg maar) denk ik gelijk dat er iets niet klopt...
Ik weet dat ik meer vertrouwen moet hebben... maar dit voelt zo naar. Ik ben nu echt aan het aftellen tot de 20 weken echo op 8 mei... pfffff en dan duurt wachten zooooo lang.
Ja ik keek toch ook wel uit naar de 20w echo, en had ook best schrik dat er toen iets niet goed zou zijn. Maar weet dat meestal alles echt goed is, de kans is heel klein dat er iets fout zal zijn!
Ik herken je verhaal ook. Ben trouwens precies even ver als jou zie ik Ik heb heel lang het gevoel gehad, alles is goed, niet druk maken.. Nu heb ik ook sinds een week ongeveer steeds meer het beangstigende gevoel, wat als... Ik voel de baby namelijk nog niet ( is helemaal niet raar ) maar nu merk ik dat ik steeds onzekerder wordt. Morgen heb ik weer controle bij de vk, dus dan zullen we het hartje weer te horen krijgen, en 1 mei de 20- weken echo.. Ik ben blij als ik dat heb gehad, is toch weer eens mijlpaal, en ook geruststellend denk ik. Dus ja, ik herken je gevoel.. Is heel vervelend, maar we blijven positief! Toch?!
Kennen jullie dat dan ook dat het besef er nog niet helemaal is dat je moeder word... je weet dat je zwanger bent.. maar het gevoel is er bijna niet... het gevoel van wheeeee ik word moeder. .
Ook dat gevoel herken ik.. Ik WEET het wel, maar is nog heel onwerkelijk.. Ik weet ook niet wat ik me er bij moet/kan voorstellen.. Het klinkt allemaal heel leuk, maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken.. Ook dat maakt me soms wel onzeker, zo van kan ik dat wel? Nu denk ik dat het ook vast wel met hormonen te maken heeft haha.. Je lijf veranderd, maar geestelijk zit het er nog niet helemaal.. Maar dat komt denk ik vanzelf wel..
Haha jep, ik kan me er nog zo weinig bij voorstellen dat ik straks voor niet alleen mezelf moet zorgen, maar ook voor n klein manneke die helemAl van mij (en mn vriend nTuurlijk) afhankelijk is, ik denk dat dat wel komt ls ie er eenmaal is, het voelt ook nog zo ver weg nu
Ik word voor de 2de x moeder en ik voel hetzelfde, je heb de positieve test gehad maar je voelt je nou niet echt zwanger of iets. Bij mijn eerste had ik dat ook hoor Pas toen ik dr met 16 weken al voelde en zag bewegen in me buik en het voelde schoppen gaf het me echt een zwanger gevoel. Zo heerlijk!! Ik kan niet wachten! Ik heb wel krampen al de hele week lang maar ben pas 4 weken zwanger. Volgende week 1ste echo en dan zal het allemaal wat werkelijker worden
Ik was de eerste 17 weken ook erg onzeker dat is heel normaal daar hoef je niet voor te schamen en dat hoort ook bij de hormonen van een zwangeren vrouw straks als je de 20 weken voorbij bent dan komt het helemaal goed dan wordt de onzekerheid stukken minder Succes nog met je zwangerschap
Ben dus helemaal niet de enige die dit heeft... dat schept de burger moed! Ik probeer wel zoveel mogelijk te genieten.. en ben druk bezig met het kopen van spulletjes.. Dus ergens is het vertrouwen er helemaal... nu het nog echt voelen.