Ik ben zwanger! :D heb alleen een probleem :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik zie dat hier veel bewogen berichten staan, heb niet alles gelezen.
    Eerst en vooral proficiat met je zwangerschap en heel jammer dat je aan abortus denkt.

Wil enkel zeggen dat ik 5 jaar alleen voor mijn dochters heb gezorgd. De oudste was 3 en de jongste 5. Dit was een zalige tijd voor ons. Ik ging wel niet meer feesten maar had de keuze gemaakt voor mijn kinderen.

2. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Simpel, als je het kindje wilt houden is het afgelopen met het gefeest en vooral die benodigdheden erbij. Vind ik sowieso al vreselijk dat je dat doet terwijl je een kind hebt (vind het hoe dan ook k*tspul).
    Na je zwangerschap kun je best weer eens naar een feestje, maar wees volwassen en blijf dan van die zooi af. Vind ik onverantwoordelijk naar je kind(eren) toe!

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Voor mij is het feesten nog niet over hoor :) en ja ik heb prioriteiten gesteld. Al 4 jaar geleden voor mijn eerste! en zoals ik al ookal zei waar sommige van jullie denk ik overheen keken is dat het altijd nog kan (dus met andere woorden ik kies vopr me kind!!!) Ja abortus schoot door mijn hoofd wn waarom door de hele situatie die het zoooooo vreselijk moeilijk maakt inene maar zoals ik al eerder heb gezegd dat doe ik niet!! Wil niet nog een keer mijn kind verliezen vanwege anderen en kies nu voor mezelf en MIJN kind!!
    En defqon gaat prima hoor was zwanger van me eerste en had ook een feest, dronk alleen cola ;) en dat gaat nu ook gebeuren.

Maar goed voor de mensen die me niet veroordelen op wat ik graag doe ik ben sinds eergister weer met mijn ex in contact en we hebben het al over allerlei dingen zoals de spullen en sparen en geld enz.. Het gaat voor nu de goede kant op!! :)
    Mijn moeder moest huilen vandaag en is blij voor mij en met het kindje, alleen niet blij omdat het van hem is jammer genoeg... Maja daar is ook heel veel voor gebeurd tussen die 2! :(

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd. Ik lees dat jullie er samen uit willen komen, dat is al fijn.
    Maar, ik persoonlijk was per direct gestopt met feesten maar vooral met de benodigdheden. Als dit om je tweede kindje gaat, dan zou je toch eigenlijk niet voor het dilemma moeten staan? Die keus had je bij de eerste al gemaakt als het goed is.
    Ik hoop dat jullie een verstandige beslissing nemen en ik wil je veel succes wensen.

5. kippie88

kippie88 Niet meer actief

Blijkbaar maakt het je niet uit wat andere mensen zeggen en wat ze je vertellen. Ik hoop dat je toch je verantwoordlijkheden neemt en 100% voor je kindje gaat. Succes!

6. someonespecial

someonespecial Niet meer actief

Ik zou mij eerder druk maken over je vriend.
    Als je er straks alleen voor staat zijn 2 kinderen wel een hoop werk!

7. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Wilde precies het zelfde zeggen dus dan maar zo:D

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Sorry ik snap er echt niks van. Ik raakte op mijn 19e zwanger, ook omdat we gewoon onveilig seks hadden en ik gewoon zo stom was om te denken dat ik toch niet zwanger zal worden. Maar abortus is geen seconde een optie voor mij geweest, en feesten was het laatste waar ik aan dacht. Nu kreeg ik een miskraam, maar goed.

Je hebt een dochtertje van 4, een onstabiele relatie blijkt. Dan heb je onveilige seks en word je zwanger, en overweeg je een abortus terwijl je er al 1 hebt gehad. Waar ben je toch mee bezig, je bent 24 jaar. Neem de verantwoordelijkheid voor je kindjes, of gebruik condooms.. Je bent een volwassen vrouw en een moeder nota bene.

Ik hoop met heel mijn hart dat je de juiste beslissing neemt en hiervan leert.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als dit het enige is?
    Probeer niet teveel beren op de weg te zien, wellicht krijg je met de tijd een hele lieve vriend die ook een super vader voor je kindjes zal zijn.

De biologische vader heeft blijkbaar weinig trek in zijn verantwoordelijkheden (anders had hij je nooit abortus afgedwongen), dus of je dat nu een echte vader kunt noemen?

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook een apart verhaal. Natuurlijk is er niets mis mee om af en toe eens uit te gaan of met vriendinnen iets te doen.
    Maar je hebt toch een kind... waar dump je die dan?
    Ik hoop ook dat je er goed over nadenkt wat je gaat doen, snap wel dat abortus misschien geen optie meer is, maar dat heeft dus ook gevolgen voor jou levensstijl. Je leven draait niet meer om jou heen, maar jij leeft om je kindjes heen.
    En als jij 1 of 2 x in het jaar eens lekker los wil gaan, dan snap ik dat (en heb ik het niet over drugs of overmatig drank gebruik). Maar elke week uitgaan vind ik not done.

Sowieso als alleenstaande moeder word het toch een stuk lastiger.

Ik wens je veel geluk met je kindjes.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

heb alle berichten nu teruggelezen en is me al veel meer duidelijk.

je hebt al een meisje van 4,
    onder dwang van je (ex) vriend een abortus ondergaan van de 2e waar je zelf al niet achterstond. En hij nu dus blijkbaar ook niet ;)
    en nu ben je weer zwanger, hardstikke leuk hoor, maar ondanks dat je er heel blij mee bent, weet je eigenlijk niet goed wat je er mee aanmoet omdat dat "feesten met de benodigde hulpmiddelen" en het studentenleven toch ook wel heel aantrekkelijk zijn en het lastig te combineren is met het zorgen van 2 jonge kids.

Ik snap echt die twijfel niet, als je heel graag kinderen wil en ze daadwerkelijk krijgt dan moet er toch gewoon gelijk een knop om gaan waardoor je je leven automatisch aanpast aan het nieuwe gezinslid? Tuurlijk moet een feestje kunnen op zijn tijd, maar het moet niet zo zijn dat hetfeesten enz. net zoveel prioriteit heeft als het zorgen van de kinderen waardoor je twijfelt of je het allemaal wel kan combineren.
    Ik hoop voor je dat je er met je vriend uitkomt en dat wat hij zegt ook echt meent en niet over een tijdje van gedachte is veranderd en je weer onder dwang zet.

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Waar staat dat ik iedere week ga stappen? Hahaha sorry daar kan ik zo om lachen, ik ga een x keer in de 2 maanden een drankie doen en 2x in het jaar naar een festival of evenement. (Als daar de ruimte voor is)
    Maar goed word moe van de mensen die zeggen dat ik geen verantwoording wil nemen of neem want dat heb ik al jaren lang. Ik had niet verwacht zwanger te raken nu de situatie zo ligt en ja ik hou het kind omdat ik niet nog een x een abortus wilt maar graag me kind wil. Maar omdat de situatie nu zo ligt en ik er eigenlijk best wel van schrok dat het toch raak was ga je toch over heel veel dingen nadenken die er nu niet meer toe doen.

Maar hè ik opende een topic om er over te kunnen praten wat me dwars zit en adviezen te krijgen van andere moeder/aanstaande moeders en niet om op mijn punten gewezen te worden. Daar heb ik jullie namelijk niet voor nodig!

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Wat ik al meerdere malen heb gezegd, ik schrok dat het raak was omdat de situatie nu zo ligt maar dat is niet meer van belang. M'n hoofd is de afgelopen paar dagen heel erg in de war geweest door de situatie nu en wat er vroeger is gebeurd. Ik wil het echt super graag en hou het ook, dw andere dingen doen er niet meer toe. Hij is blij (we zullen ziwn hoe dat afloopt) en ik ben zeer zeker blij! :)
    Ik was gewoon zo in de war door alles dat ik alles ben gaan bekijken hoe het nu gaat en straks met 2 kids... Die meid was een grote stap en dit ook en alsnog kies ik ervoor ondanks wat er kan of gaat gebeuren. Ik zal er alles voor doen :)
    En ja de feesten, festivals en afentoe een avondje naar de kroeg komen ook wel weer. Dat was toch al niet zo vaak hahaha

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Uit elkaar na een fikse ruzie. Mmmm, lijkt me dat er toch meer aan de hand is, dan alleen een ruzie. En dat je, als je zwanger bent geworden onder deze omstandigheden, je beslissing al hebt gemaakt.

15. Rosa1602

Rosa1602 Lid

15 apr 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een dochter, 10 jaar al... en zij komt altijd op de eerste plaats...
    maar iets wat ook heel belangrijk is en blijft is jezelf... en als het je blij maakt af een toe naar een feestje te gaan, of dat nu defqon is of avondje opera of weet ik het en je hebt de mogelijkheid, lekker blijven doen.
    Mijn hele leven staat in het leven van mijn dochter, dus een weekendje weg met mijn partner, of een festival of weet ik het vind ik soms gewoon echt even nodig en heeeeerlijk

dus meid, lekker af en toe een feestje mee pakken , vergeet vooral jezelf niet ... want doen nl heeeeel veel moeders, zichzelf vergeten

16. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

ik heb er 3 jaar terug voor gekozen om weg te gaan bij mijn toenmalige vriend, en ik heb daarna een geweldige tijd van rust en geluk gehad samen alleen met mijn dochter.
    Juist door af en toe wat leuks te doen, een feestje of iets anders met of zonder je kind , maakt dat je misschien een betere moeder voelt.
    als alleen staande moeder, heb je het zwaar, alles draaid om je kind(eren) en rond kunnen komen. als je dan een moment heb waarbij je even helemaal "los"kan gaan is dat heerlijk. gelukkig heb je ws lieve ouders die best is willen opassen.

maar ik vindt wel dat de zorg voor je kind het belangrijkste is.
    maar ik ben ook van mening dat je soms beter alleen verder kan gaan dan ongelukkig bent in je relatie, dat werkt aan alle kanten door. en geniet af en toe lekker van je feestje

17. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    @rosa en kwebbelengel jullie snappen mijn punt.
    De prioriteit ligt niet bij feesten maar afentoe even weg kunnen en je gedachtes op wat anders zetten is zoooo heerlijk en tegenwooordig ook heel erg goed! Mijm dochter krijgt alles wat ze nodig heeft en vergeet idd vaak mezelf... En laat een ander lekker denken wat ze willen, dat een hardstyle/hardcore festival nou mijn uitlaatklep is en niet die van een ander, prima :)

Maar me ex en ik hebben al een goed gesprek gehad en hij wilt er alles voor doen dus het enige wat ik kan doen is afwachten en kijken wat hij doet.
    Ik ben alleen super ongeduldig en zenuwachtig want ik heb 1 mei mijn eerste echo al!! Hihihi wil het echt zo graag zien

Thanks voor jullie berichtje en begrip meiden!!

18. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Gefeliciteerd meid met je zwangerschap!! En goed hoor dat je voor kindje kiest. Wat je ex doet, zie je dan wel weer. Er zijn zat alleenstaande moeders die het heel erg goed doen.

19. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vind ook niets mis met een feestje hoor, dat hoort er zo nu en dan bij. Ook al heb je kids, aan jezef denken is heus niet zo beroerd als de meeste interpreteren.

Net alsof het betekent, zodra je moeder wordt, je maar achter de geraniums moet blijven. Nou dat kan later nog jaren, als je oud bent!

TS, gefeliciteerd met je zwangerschap, en het komt heus wel goed.

20. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    @myhiro en mamavan3bengels
    Dankjulliewel voor jullie steunend berichtje!
    Ik ben jong en hou idd van een feestje maar dat betekent niet dat ik een slechte moeder ben zoals sommige blijkbaar bedoelen...

Ik weet dat het goed gaat komen en mijn gevoel word ook steeds sterker dat ik me ook niet meer zo druk maak of ik het nou alleen of samen ga doen. Toch blijft de angst dat ik weer voor de keuze word gezet maar dat laat ik me nooit meer gebeuren! Ben net lekker wezen hardlopen, ga naar defqon en geniet deze zomer van mijn 2de kleintje!! :D

Deel Deze Pagina