Hallo, Ik heb een vraagje. Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben (ong 5 weken). Ik heb bij mijn eerste kindje een zwangerschapsvergifting en een keizersnee gehad. Ik vroeg me af of ik verplicht ben om naar een gynaecoloog te gaan, zoja moet ik dan eerst een doorverwijzing van een huisarts hebben of kan ik gewoon een afspraak maken via de ziekenhuis? Of kan ik gewoon naar een verloskundige? Liefs C
Hoi,m Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik wilde zelf toch eerst even naar mijn huisarts zodat hij ook weet dat ik zwanger ben. Succes en groetjes
Je kunt je huisarts wel even bellen en aangeven dat je zwanger bent. Weten ze dat ook voor je dossier bij je huisarts. Langsgaan bij je huisarts (afspraak maken) is niet nodig! Verder denk ik dat je gewoon een afspraak kunt maken bij de verloskundige. Misschien dat je tegen het einde van je zwangerschap dan weer doorverwezen wordt naar de gynaecoloog. Ik heb bij Aiden ook een keizersnee gehad (geen zwangerschapsvergiftiging gelukkig, maar mijnheer lag in een stuit en ik kon gezien mijn kleine lengte van 1.55 m niet gewoon bevallen). De kans is groot dat een eventuele volgende ook bij ons via een keizersnee geboren gaat worden. Desondanks mag ik de volgende keer gewoon weer bij de verloskundige en dat ik dus tegen het einde weer bij de gynaecoloog ben. Gefeliciteerd trouwens!
Gefeliciteerd! Je hoeft niet naar de huisarts, ik zou even met de poli gyn bellen of je naar de gyn moet of naar de verloskundige mag tot op het einde. Ik mocht na mijn keizersnee gewoon tot 34 weken naar de verloskundige en pas op het einde over op de gyn. Helaas uiteindelijk door complicaties alsnog met 24 weken overgegaan, maar wel eerst bij de verloskundige gelopen.
Hier ook zwangerschapsvergiftiging en keizersnee bij de eerste. Nu gewoon naar de verloskundige en zal worden overgedragen naar de gyn bij 36 weken. (mits er eerder geen complicaties en/of bijzonderheden zijn)