Ik ben zwanger. Hoe erg is gebakken (verse) zalm die nog niet gaar was?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Johannal, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hallo,

Ik heb gisteren tijdens een etentje gebakken zalm (vers van de visboer) gegeten. Zij vonden dit altijd zo lekker als deze nog flink rood was van binnen.... en ik durfde er niets van te zeggen! Nou kan ik van alles vinden over rauwe producten, gerookte of verpakte zalm maar dus dus niet over deze verse zalm die dus wel verhit is gewest maar niet heel lang????

Moet ik me nu zorgen maken over die listeria bacterie?

En wat moet ik nu doen? Las al wel ergens dat je anti biotica kan krijgen om een evt. besmetting te voorkomen...

maak me best zorgen...

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    De kans is klein, zou me hier niet meer druk over maken. Volgende keer gewoon zeggen dat jij van goed doorgebakken zalm houdt - of helemaal niet houdt van vis ;)

Wel opletten hoor, er zijn gewoon voedingsmiddelen die je nu niet mag hebben.

3. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik zou me met verse vis ook niet teveel zorgen maken. Als de zalm tussen medium en well done gebakken is, is hij van binnen dusdanig verhit dat de bacterien dood zijn. En inderdaad in het vervolg iets meer opletten als je je er zo'n zorgen om maakt.

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Volgens mij kan het geen enkel kwaad. Je mag namelijk sashimi (rauwe vis) eten als je zwanger bent, mits er gebruik wordt gemaakt van verse vis. Verse zalm die niet helemaal doorgebakken is, kan je vergelijken met sahsimi, want die is van binnen nog rauw.

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Klopt, heb dit de vorige keer bij de vk gevraagd. Je mag vis eten mits deze vers bij de visboer vandaan komt. Geen reden om je zorgen te maken:D.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gerookte zalm die in een vacuumverpakking heeft gezeten is slecht voor je i.v.m. de listeriabacterie die zich ophoopt in de verpakking en kan vermeerderen in de koelkast. Met verse zalm heb je dat niet. Als ie gewoon lekker vers was, zou ik me geen zorgen maken hoor.

7. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Je kunt ook dat beter niet eten. Dus volgende keer gewoon vragen of ze het wat meer doorbakken voor je. Zou niet meteen in paniek raken door een keer dit gegeten te hebben hoor, maar met jouw termijn toch wel wat meer oppassen. Het is zo kwetsbaar he, de eerste 3 maanden.

groetjes,
    cheyenne

8. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Ik heb vernomen dat rauwe vis juist mee uitgekeken moet worden, vandaar dat bv sushi (iets waar ik gek op ben) afgeraden wordt. Aan de andere kant, op deze manier mag je wel heel veel dingen niet eten. Ik eet daarom soms gewoon bv een haring hoor: heerlijk!!en het is nog goed voor je ook.

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hey wijffie, ik hanteer voor mezelf: Bij twijfel of met mate, gewoon niet doen. Wat is nu negen maanden? En het lijkt mij dat als ik niet weet wat ik moet doen, mijn kind voor gaat en dan zou ik het niet eten. Je wilt toch niet dat je kindje iets oploopt omdat jij nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent? De kans is klein hoor en volgens mij hoef je je sowieso geen zorgen te maken omdat het verse vis is maar echt meid... Voor jezelf en je kindje opkomen hoor :D

Deel Deze Pagina