Chinees eten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Clueless01, 15 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    misschien is dit een stomme vraag, maar ik ben al de hele avond bang en verdrietig vandaar dat ik dit topic open.

Wij hebben deze avond chinees gegeten en ik heb wat koe loe yuk op en babi pangang. Toen ik t laatste hapje koe loe yuk nam, zag ik een klein beetje roze. Ik moest wel heel goed kijken om t te zien, maar nu ben ik echt enorm bang dat t niet gaar is en twijfel ik ook al aan de babi pangang omdat je dat niet kan zien.

Weten jullie of dit kwaad kan? Of is varkensvlees altijd dat kleurtje ondanks dat t gaat is?

Misschien kan ik morgen de vk bellen tijdens het telefonisch spreekuur, ik word echt gek zo.

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.835
    2.255
    113
    Ik heb ook net chinees op :) als t rauw is merk je t wel toch? Ik zou me niet druk maken meis, de kans dat t niet goed gaar is is zo klein en de kans dat je dan er iets aan oploopt nog veel kleiner!
    Als je erg ziek wordt vannacht zou ik bellen, anders is er vast niks aan de hand. En bovendien heb je t al op ook. Klinkt stom maar je kan t toch niet veranderen meer!

T was vast goed gaar! Koe Lu youk wordt ook gefituurt toch? Dat is zeker wel gaar!

Clueless01 vindt dit leuk.
  3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Welnee, niets aan de hand!

Het is geen carpaccio ofzo :)

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik weet wat je bedoeld. Dat is gewoon gaar maar dat blijft altijd een beetje roze maar anders roze dan wanneer het rauw is.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    Niet te druk maken hoor! Zal vast prima geweest zijn. En daarnaast; je kunt het nu niet meer veranderen.

6. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Bedankt voor jullie reacties, stelt me wat gerust! Ik ben zo angstig van dit soort dingen :(

En het is inderdaad gefrituurd. En ik bedenk me net dat ze dat wsl ook zo uit de vriezer in de frituur mikken.. dus dan zou t dood moeten zijn. Dat hoop ik dan maar

Pff maak mezelf zo gek

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik at toen ik 16 weken was ongeveer een hamburger bij een tent wat van kip was. Het was een gegrilde kipburger. Kwam er halverwege achter dat hij van binnen rauw was!! Meteen ook vk gebeld en die zei dat de kans zo klein is en ik had wat ik in Mn mond had meteen uitgespuugd. Ik keek na elke hap naar mijn brood tot ik dat rauwe zag. Maar niks aan de hand! Dus met jouw chinees eten vast en zeker ook niet.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat is echt wel goed verhit hoor, geen zorgen!

9. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Varkensvlees kun je, in tegenstelling tot rundvlees, niet rauw of medium eten, dus dat is altijd goed gaar. (tenzij niet goed bereid natuurlijk). Sommige soorten varkensvlees hebben een wat rozige kleur, maar dat heeft niets met rauw te maken. Varkensvlees dat niet gaar is, is glazig. Dus hier hoef je je echt geen zorgen om te maken!

Overigens: rundvlees kan ook best nog een beetje roze zijn, als het al wel goed verhit is. Rood is wat anders, maar roze hoeft niet meteen verkeerd te zijn.

kleinepien vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina