Denk idd goed na over wat jijzelf wilt. Het is nu misschien niet waar je aan moet denken, maar zonder hem red je het ook wel hoor. Er groeit een minimensje in je waar je meer van gaat houden dan je ooit voor mogelijk hebt kunnen houden. En misschien trekt hij ook nog wel bij, bijvoorbeeld bij een 1e echo.
Neem in iedergeval nu geen overhaaste beslissing. Mochten jullie er wel voor kiezen om het kindje weg te laten halen, (wat ik zeker niet zou adviseren, maar dat is persoonlijk) jullie hebben nog de tijd om daar over na te denken. Pak die tijd om het er goed over te hebben en beslis dan pas wat jullie gaan doen. Houd daarbij ook altijd rekening dat het een onomkeerbare beslissing is om het kindje weg te laten halen.
hij denkt er wel makkelijk over :''dan laten we het toch weghalen?" hij wist en weet toch ook wel dat als een condoom scheurt dat er een kans is dat jij zwanger raakt? geef hem in elk geval even een folder mee over abortus en over psychische gevolgen ervan heel veel sterkte
Voor jezelf heb je volgens mij al een keuze gemaakt. Je hebt niet voor niets een ticker staan in je onderschrift. Zijn reactie is zoals je hebt verwacht ( de L*L) maar hij trekt wel bij denk ik. Maak nu geen beslissing maar praat er nog een paar keer heel goed over.
Geef hem even de ruimte om aan het idee te wennen. Wie weet vindt hij het over een paar dagen wel super! Ik hoop het echt voor je!
Hoezo laten "we" het weghalen? Dat is toch een ingreep die alleen jij kan ondergaan en ook voor je hele leven gaat voelen denk ik. Ik zou voor geen enkele kerel een kindje laten weghalen! Als hij er zo makkelijk over denkt. Tjonge, idd wat iedereen al zegt, hij was er zelf bij toen het verwekt werd, dat heb je niet alleen gedaan....
poeh, heftig. rot hoe je vriend reageerde, echt bot. volgens mij wil jij het kindje wel heel graag nu. zie ticker etc. dus als je het weg zou laten halen, denk je niet dat je daar heeeeeel erge spijt van gaat krijgen? geef je vriend even de ruimte, tijd om aan het diee te wennen. wie weet draait hij bij. hij is natuurlijk ook gewoon erg geschrokken nu! ik hoop voor je dat alles goed komt, en anders red jij het ook wel alleen met je kindje. weet ik zeker! sterkte meis, dikke knuf.
Ik schrik ervan..... Denk je dat een relatie stabieler wordt als jij je kindje -dat je wilt- laat weghalen? Als jij daar niet achter staat, zal je hem dat altijd kwalijk blijven nemen en zal jullie relatie echt niet stabieler worden hoor; integendeel! Maak ajb geen overhaaste beslissingen; er groeit een leventje in jouw buik, dat is zoiets prachtigs! Ik hoop dat jij omturnt! Kijk; als het nou voor beiden ongewenst was en jullie zaten in een slechte financiele situatie of hadden slechte huisvesting oid, dan zou het een ander verhaal zijn. Sterkte.
ik wil je ook nog even zeggen dat je niet zo maar een overhaaste beslissing moet nemen.. Ik ken verschillendemensen die een abortus hebben gehad die er nog steeds heel veel moeite en spijt mee hebben... Ik zou zeker nog eens er goed over na denken.. ook over jullie relatie dan.. want waar mensen sex hebben zijn 2 mensen verantwoordelijk voor de gevolgen...hij kiest nu wel vooor de makkelijkste weg.. sterkte met jouw besluit!
wat de 1e echo betreft is er inderdaad nog hoop, mijn man was ook erg geschrokken dat ik zwanger ben en vroeg zich ook af of we het niet beter konden laten weghalen, we hadden het na 9 jaar niet meer verwacht en andere levensplannen gemaakt, na de 1e echo was ie om, maar wij hebben wel een andere situatie natuurlijk.
Wat vreselijk zielig voor het kindje, dat de papa er zo over denkt.... Meid, wat zegt jouw hart? Als hij jullie kindje niet wil, hoe raar dit ook lijkt in mijn ogen...ga er dan zelf voor. Jij bent de mama van het onschuldige wondertje! Want een wondertje blijft het! Ik denk altijd dat zoiets met een reden gebeurd (deze zwangerschap), dit kindje is aan jullie gegeven. Het zal jullie/ jouw leven veranderen, maar ik denk op een positieve manier. Ik heb er vroeger wel met mijn man (toen vriend ) wel over gehad: Mocht ik ooit "per ongeluk" zwanger raken, dan gaan we er voor de volle 100% voor. Want wie sex heeft, moet ook met de eventuele gevolgen leven. Niet alleen de lusten, ook de lasten. (maar een kindje is verre van lasten hoor hihi) In ieder geval heel veel succes en sterkte met je beslissing! Hopelijk draait de papa nog bij!
wat een zak sorry ! stel dat je het laat weghalen en jullie blijven samen en besluiten tog een kind te nemen en je raakt niet meer zwanger dan zal je hem heel je leven beschuldigen en daar word je relatie ook niet beter op echt niet! dan is de vraag houd hij wel echt van je is hij verliefd op je ? wan hij wil niet een kindje van zijn geliefde? sorry niet naar jou toe maar die vriend van jou kan erg boos op worden op zulke mensen
Ik ben echt blij met al jullie reacties. Zo kan ik het ook een beetje vanuit andermans oogpunt bekijken. En ik ben blij dat ik het er toch nog met iemand over kan hebben. Ik wil het verder namelijk nog niemand vertellen tot ik een beslissing heb genomen. Ik denk dat zijn reactie ook uit angst voorkomt dat we het niet aan zouden kunnen. Hij bleef ook vrij stil vanavond en sloot zich een beetje af. Ging gewoon door met z'n dagelijkse dingen alsof er niets aan de hand is. Maar toen vroeg ik hem denk je niet dat we het er over moeten hebben zei ie, mag ik er niet eerst over nadenken dan? Dus hij is er nog wel mee bezig. Ik laat hem wel even met rust. Opstappen en een onafgemaakt huis weer te koop zetten is ook niet echt de ideale situatie in de huidige markt. Zelf twijfel ik ook wel een beetje, ik weet geeneens of ik nu blij of verdrietig moet zijn.
ik zou blij zijn meid een baby is een wonder en helaas heeft niet iedereen een kans om zwanger te raken dus wees blij en niet verdrietig! sterkte meid
Wij doen aan anticonceptie dmv temperaturen Domste methode als je het mij vraagt, sjonge jonge zeg. Het ontpillen kan ongeveer 6 maanden duren maar dat komt niet superveel voor. En als je nu absoluut nog geen kids wilt , waarom denk je dan aan ontpillen omdat je het misschien later wel wilt, alsof je dat zo ff besluit, dat je ineens toch wel kinderen wilt. Maargoed. Ik zou het gewoon vertellen, het komt zoals het komt en je kan er wel om hee gaan draaien maar daar heb je ook niets aan.
We hebben dmv temperaturen bepaald in welke weken we condooms gebruiken, dat lijkt me vrij safe. Had mijn pil eerder al omgeruild voor de nuvaring, maar die beviel helemaal niet en wilde niet meer terug naar de pil. Ik heb in mijn eerdere berichtjes ook aangegeven dat ik wel graag een kindje zou willen maar dat mijn vriend had aangegeven er nog niet aan te toe zijn en daarom was het op de lange baan geschoven, omdat ik vind dat je er beide achter moet staan. Natuurlijk hoopte ik dat hij in die tussentijd aan het idee kon wennen en er misschien na een jaar anders over zou denken. Intussen heb ik het hem ook verteld, zie mijn eerdere bericht.
Je man/vriend heeft 9 maanden om aan het idee te wennen! Kies voor het kindje,het is echt een wonder.
vrij safe met tempen wil niet lullig doen maar je zodra je temp stijgt is je ei al geweest dus minst safe je weet van te voren niet wanneer ie stijgt Ik vnd het een beetje dom maar goed Jammer dat je vriend er zo over denkt Maar het zo weghalen dan hadden jullie beide wat beter na moeten denken
Hey het komt echt goed. Laat je man even aan het idee wennen en wedden dat ie zodra de kleine is geboren supertrots is! Mijn vriend zijn eerste reactie was ook weghalen maar dat was vanwege de schrik. Hier is hij s'avonds in bed meteen op terug gekomen en zei toen als jij het wilt houden sta ik volledig achter je en nu is ie zo'n trotse vader Het komt echt goed geloof me maar en abortus hmzz Ik weet echt zeer zeker dat je daar spijt van gaat krijgen aangezien je toch al kinderen wilt. Ik wens je veel succes
ff oftopic: sorry maar het viel me nu al een paar dagen op wat kan jij behoorlijk BOT reageren op anderen zeg Het zou misschien iets leuker zijn als je het op een wat aardigere manier zegt? Sorry moest echt ff kwijt.