Sorry maar heb het gevoel dat het niet helemaal klopt. Hoezo ontpillen....? Er was toch nog helemaal geen sprake van? Vind het een heel raar verhaal, sorry.... Hoop dat jullie hier samen uitkomen want een kindje is niet iets leuks voor erbij, en al helemaal niet iets waar je zo onzorgvuldig me omspringt... Sorry dit is waarschijnlijk niet de reactie die je wil krijgen, maar vind je verhaal nogal onwaarschijnlijk.
als je het een beetje goed had gelezen dan was je erachter gekomen dat ze 'vast' is gestopt met de pil zodat ze over een jaar wanneer ze wel kinderen wilden niet met het verhaal ontpillen zat, begrijp je
Als je ook goed hebt gelezen had je gezien dat vriendje er nog helemaal niks van wil weten. Maar goed, Ieder zijn mening natuurlijk. Vond dat ik hem toch mocht geven ook al is niet iedereen het daar mee eens. Is begrijpelijk
Weet je Miireii.. iedereen heeft zijn eigen mening, zullen we het daar gewoon bij laten? Ik respecteer jou mening, hoop jij ook de mijne
okee je was vast aan het ontpillen omdat je pas over een jaar kids wil. Maar een jaar eerder of later? is dan toch geen probleem lijkt mij.... IN ieder geval succes met het maken van je keuze maar denk heeel goed na
Dat is vrij heftig, ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf tegen abortus ben (uitzondering daar gelaten natuurlijk), dus ik zal je neit aanmoedigen om het weg te laten halen. Ik kan me wel voorstellen dat hij het heel anders in zijn hoofd had en dat een kindje op komst voor hem als een schok komt. Het is namelijk wel iets waar je pas aan moet beginnen als je er beide aan toe bent. Misschien moet je hem bij alles gewoon betrekken, vertel hem hoe je je voelt en wat de zwangerschap met je doet, laat hem mee gaan naar de dokter of gyn. En praat erover op een rustige manier, zonder schreeuwen, gescheld, ruzie en huilbuien. Laat hem alles uitleggen wat hem dwarszit en probeer hem dan duidelijk te maken waarom jij denkt dat jullie het wel zullen redden met een kindje. Zoals iemand al ze hier... een abortus puur omdat hij dat wil zal je hem nooit vergeven, maar aan de andere kant komt jullie relatie ook erg onder druk te staan als hij nu onverwachts vader moet zijn. Ik hoop dat je een goede beslissing neemt waar jullie allebei tevreden mee zijn.
Hij wist toch dat je aan het ontpillen was? Dat je niet meer aan de pil was, dan weet hij de risico's ook, anders had ie maar moeten vragen of je aan de pil bleef hoor.
Hadden ze gebruikt, maar was afgegleden...... Mja, dan nog, hij weet denk ik net als heel de wereld dat condooms alleen niet en nooit 100% safe is? Kortom: hij heeft er zelf (net als zijn vriendin) ervoor gekozen om het risico te nemen om zwanger te worden! Dat hij geen kind wil, had ie beter en eerder over na moeten denken en niet zelf het risico ook nemen. Wat denkt ie dat abortus ook een vorm van anticonceptie is?
Wat is nou weer ontpillen? Heb 20 jaar dat ding geslikt en was meteen zwanger... Anyway: als ze over een jaar wel kinderen willen, want is dan 3 maanden eerder?
Sja, ik zie ook niet echt wrom ze moet ontpillen hoor Onnodig denk ik zo. Ik stopte met de pil en was meteen zwanger. Bij dochterlief 11 maand erna. Dus............... En daarbij dr vent wil nog geen kids, dus zie het nut er echt niet van in....
Mijn lichaam moest echt wel ontpillen, anderhalf jaar lang geen eisprong gehad uit mezelf na het stoppen... En was niet eens gestopt vanwege kinderwens, wou die troep niet meer. Na het stoppen bleek pas echt wat een troep het was voor mij.
Oke, KAN! Maar de vriend van deze dame (waar we het over hebben) wilde helemaal geen kids voorlopig, dus waarom ontpillen?
Ja mij man wou ook geen 2e toendertijd, maar ik ben nog altijd degene die beslist of ik die troep slik of niet. Ik had besloten ermee te stoppen, wou het gewoon niet meer. Voelde me nog eens beter ook! Net als TS. Let it go people!
Tja, iedereen weet hoe je zwanger wordt. Temperaturen is niet de slimste manier van "voorbehoeden". Dat is juist een teken van "nu ff oppassen" en condoompjes kunnen afglijen en lek schieten, allemaal risico's! Gewoon geheelonthouding tijdens de vruchtbare periode is nog het meest veilig! Mar goed, het onheil is al geschied en daar zijn twee mensen verantwoordelijk voor en die moeten er samen uitkomen. Raad op een forum vragen kan, maar je zal toch verschillende adviezen horen. Ik ben tegen abortus in het algemeen. Ik heb er in sommige gevallen wel begrip voor (verkrachting, minderjarig),. Maar in dit geval vind ik het gewoon een schande, want er is een stabiele situatie en een kinderwens, alleen nu nog ff niet.... maar over een jaar wel. 12 maanden dus, men is 9 maanden zwanger, weten ze dat wel?
mee eens, ik slik al 9 jaar de pil niet meer omdat zwanger worden voor mij sowieso al moeilijk zou worden (wonder boven wonder toch gelukt ), maar als dat niet zo was dan wou ik die troep nog niet in mijn lichaam, moet iedereen lekker zelf weten.