Oh, zei ik niet in bovenstaand bericht dat ik precies hetzelfde mee heb gemaakt maar dat onze situatie nog moeilijker lag? Misschien ben ik vergeten erbij te zeggen dat we vanwege de zwangerschap weer bij mijn ouders zijn gaan wonen, om zo kosten te delen/besparen, dat mijn vriend tijdelijk met zijn opleiding stopte om geld te gaan verdienen om zijn gezin te onderhouden, dat ik al weken thuis zit door ernstige bekkeninstabiliteit en dat hij niet moppert wanneer hij ook nog eens het eten moet maken, boodschappen moet doen, het huis bij moet houden en mij daarbij nooit een zeur heeft genoemd of zich aan mij irriteerd omdat ik immobiel ben? Wat is er toch mis met ons, dat wij jou man niet zo positief beoordelen?! Nee, ik heb écht geen idee hoe lastig je situatie is!
maar je komt hier om advies vragen en dan neem je het voor je vent op die een baby geen leven gunt ik vind ookal heb ik zelf een verleden met abortus heb er nu namelijk een andere kijk op puur omdat ik ook gedwongen ben ! abortus is en blijft een moord, er zijn namelijk duizende vrouwen die zwanger proberen te raken en het niet lukt , mijn man zijn tante die heeft al 7 miskramen gehad, onvruchtbaar die wil zo graag kinderen ziet mij nu met een dikke buik en ik weet dat het haar heel erg verdriet doet, jij wil zelf wel het kindje maar omdat je vent het niet wil sorry hoor maar naar mijn mening bega je dan de grootste fout om na je vent te luisteren, ik doe het niet meer zeker niet uit mijn ervaring als ik nog een keer voor die keuze terecht zou komen was ik er vandoor gegaan met het kind
Hi Ikke, Ik snap dat sommige reacties moeilijk zijn om te lezen. Ze zijn soms wat kort door de bocht (en bedenk dit komt mede door vrouwen hun eigen ervaringen met kinderen willen). Maar er zijn echt wel mensen die een idee hebben voor welke keus jij staat... Ik snap dat het heel moeilijke keus is, hij is immers voor je leven. Lees anders eens op het forum voor alleenstaande moeders in spé. Misschien lees je daar iets waar je wat aan hebt (of je het aan zou kunnen of niet alleen) Daarbij is alles wat hier geschreven staat een reactie op jou bericht waar duidelijk in staat dat jij het kindje eigenlijk graag zou willen. En de reacties zijn van vrouwen die zwanger zijn en daar blij mee zijn! Die combinatie maakt de kans klein dat je mensen zult treffen die 100 % voor abortus zouden gaan. Nogmaals kijk goed wat je zelf wilt, niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst! Hoe zie je jezelf het liefst over een paar jaar. En financieel komt het altijd goed! Succes Jooze
Oh, zei ik niet in bovenstaand bericht dat ik precies hetzelfde mee heb gemaakt maar dat onze situatie nog moeilijker lag? Misschien ben ik vergeten erbij te zeggen dat we vanwege de zwangerschap weer bij mijn ouders zijn gaan wonen, om zo kosten te delen/besparen, dat mijn vriend tijdelijk met zijn opleiding stopte om geld te gaan verdienen om zijn gezin te onderhouden, dat ik al weken thuis zit door ernstige bekkeninstabiliteit en dat hij niet moppert wanneer hij ook nog eens het eten moet maken, boodschappen moet doen, het huis bij moet houden en mij daarbij nooit een zeur heeft genoemd of zich aan mij irriteerd omdat ik immobiel ben? Wat is er toch mis met ons, dat wij jou man niet zo positief beoordelen?! Nee, ik heb écht geen idee hoe lastig je situatie is! Hier nog 1 sluit ik me bij aan behalve dat wij weer bij ons ouders zijn gaan wonen maar wij moeten het wel doen met 1 salaris met een hypotheek die maandelijks terug komt en al de andere dingen ben ook pas 10 maanden getrouwd woon dus ook pas 10 maanden samen we zijn van niks naar een heel klein beetje gegaan en wij redden het ook hoor,
Dame, de Nederlandse wet denkt daar heel anders over. En ik denk dat je er verstandig aan doet om je mening als jouw mening te ventileren en niet als een feit! Abortus is één van de keuzes die je als vrouw kan maken.
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 9:04 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- jessica1 schreef: abortus is en blijft een moord, Dame, de Nederlandse wet denkt daar heel anders over. En ik denk dat je er verstandig aan doet om je mening als jouw mening te ventileren en niet als een feit! Abortus is één van de keuzes die je als vrouw kan maken. de nederlandse wet ja maar het is wat ik ervan vind
Maar na dit filmpje zou ik niet eens meer abortus kunnen plegen ;( Edit moderator: Link verwijderd, ivm schokkende beelden. Dit hoort dan ook niet thuis tussen de zwangere meiden.
Voor zover ik kan oordelen is je situatie niet heel uniek hoor. En hoezo jullie MOETEN het van 1 salaris doen? Ben je afgekeurd dan om te werken? Wij doen het ook met 1 salaris en hebben ook een hypotheek die we iedere maand moeten betalen en zijn nu net 1,5 week getrouwd. Maar zie niet in wat hier zwaar aan is hoor? @ ikki1984: ik snap wel dat je heel erg in dubio zit. Als je je vriend inderdaad lief vindt, kan ik me voorstellen dat het heel moeilijk is om deze beslissing te nemen.
Edit moderator: Link uit de quote verwijderd Maar na dit filmpje zou ik niet eens meer abortus kunnen plegen ;([/quote] Ah gadver, moet dat nou? Dat is echt ronduit stuitend, bah! Amerikanen zijn trouwens gek. Nergens zijn de tieners zo erg verknipt als daar volgens mij.
Edit moderator: Link uit de quote verwijderd. Maar na dit filmpje zou ik niet eens meer abortus kunnen plegen ;([/quote] Denk ook niet dat erg veel mensen het leuk of fijn vonden om te doen....
nee maar zo bedoel ik t ook niet hoor.. Keek net t filmpje, geloof dat ie in dit topic werd genoemd, was gewoon geschokt. Ik wist zelf ook helemal niet dat \zo'n kindje zo vroeg al zo 'af' was, een echt mensje. Mijn excuses. Maar in ieder geval, mijn mening: Je moet 100% achter je beslissing staan. Nu zegt je vriend dat hij je niet wilt met kind. Stel je pleegt abortus, en een week daarna besluit je vriend dat hij je om een andere reden niet meer wilt.. Abortus kun je niet meer ongedaan maken..
Is ook niet zo dat ik vind dat je zo maar even abortus moet plegen hoor, maar kan het in sommige situaties wel begrijpen. Had de link naar het filmpje dan ook verkeerd begrepen, fijn dat je nog even reageerde @ikke, heel erg veel succes met de keuze die je gaat maken. Ik hoop dat het allemaal goed met je komt in de toekomst.
Heb het filmpje niet verder kunnen kijken, heb hem weggeklikt... In elk geval wens ik je heel veel sterkte met je keuze, zorg er in elk geval wel voor dat het jouw keuze is en dat je er zelf voor de volle 100% achter staat. Xx
@ikke1984 Wees nou eens eerlijk naar je zelf toe,jullie hebben dit kindje samen verwekt en nu zou je vriendje jou vertellen dat je het maar gewoon weg moet laten halen? Beetje vreemd vind je ook niet? Hoelang ben je al zwanger? Je kan een kindje ook alleen opvoeden hoor! Jullie kunnen apart gaan wonen en als hij dat ooit nog zou willen dan zou hij z,n kind kunnen zien,Toch? Of asl hij het niet wil zien noooooit meer dan zou ik toch kiezen voor mijn kindje als ik jou was, maarja wie ben ik om over jou te oordelen? Ben maar een trotste moeder van 2 kindje waarvan ik er 1 alleen heb opgevoed en ze is een super meid geworden zonder vader.... De keuze is aan jou.....en ik heb meerder filpmjes gezien van abortussen en ik zou het niet eens in mn hoofd halen om min bloedeigen kindje weg te laten haen voor mn man of vriendje. Suc6 ermee
Lieve ikke. Ik vind dat jou vriend jou voor een vreselijk oneerlijke dilemma zet. Ik merk aan je berichtjes dat jij eigelijk je kindje wil houden, maar hij niet. Ik kan voor jou niet beslissen, wat je moet doen, zeker niet omdat ik tegen abortus ben en omdat ik zelf een prachtig geliefd en ozo gewenst kindje moet missen. Maar ik wil je wel iets zeggen, nl dat jij het ook absoluut als alleenstaande mama het kan redden. De eerste lach van je kindje, het warme lijfje van dat wondertje tegen je aan die eerste stapjes, die eerste keer en ook daarna dat je kindje tegen je zal zeggen ik hou van je mama en je vervolgens een dikke kus geeft, maakt je zo vol liefde en daar kan de ;iefde van voor je vriend echt NIET tegen op. Je vriend zal absoluut lief voor je zijn en dat is geweldig ook dat hij je heeft gesteunt in moeilijke tijden. maar dit is voor jullie ook een moeilijke periode en juist nu zou hij er voor je moeten zijn en moeten zeggen, okay schat het was niet gepland voor nu en het zal moeilijk worden misschien maar samen zijn we sterk en kunnen we dit aan. Helaas denkt hij dus niet zo en wil dat jij je kindje wat nu al echt leeft onder jou hart in jou moederschoot weg laat halen. Meis bedenk dat de liefde tussen jou en je vriend over kan gaan maar dat de liefde van je kindje voor jou zijn of haar mama NOOIT over zal gaan. En hij of zij zal altijd (als alles goed gaat) een deel van je leven blijven. Jou vlees en bloed uit liefde gemaakt. En mocht je beslissen om het kindje wat jij zo graag wil weg laat halen, bedenk dan dat dit tussen jullie in KAN komen te staan en dat dit ook je relatie KAN kosten en dan heb je helemaal niks meer. Meid sterkte met alles en ik hoop oprecht dat je vriend bij draait en er toch voor wil gaan samen met jou.
Iedere situatie is anders,en kun je niet met elkaar vergelijken. Ook handelt iedereen verschillend. Dus vind niet dat je jouw situatie kan vergelijken met die van haar. Jij weet niet hoe ze verder leven, misschien zijn er hoge schulden enz enz. En daarnaast moet je beseffen dat het heel zwaar is om een kindje alleen op te voeden. Dus snap best dat het voor haar een moeilijke keus is.
En aan ikke, ik zou zeggen volg je hart! Als jij de kleine uk wil houden moet je dat zeker doen! De liefde voor een kind blijft de rest van je leven en geloof me voor elke situatie is een oplossing hoe moeilijk ook, voor een kind is het zeker de moeite waard.
Voor zover ik kan oordelen is je situatie niet heel uniek hoor. En hoezo jullie MOETEN het van 1 salaris doen? Ben je afgekeurd dan om te werken? Wij doen het ook met 1 salaris en hebben ook een hypotheek die we iedere maand moeten betalen en zijn nu net 1,5 week getrouwd. Maar zie niet in wat hier zwaar aan is hoor? nou omdat ik niet meer mag werken nee heb bloedingen gehad en heb BI